17 Reacties
één maand geleden
Jup! Mijn dochtertje bleef vorig weekend maar spugen. Paar dagen later had m’n man ook een buikgriep te pakken. Om me heen hoor ik het ook overal.. Het heerst ontzettend. 😔
één maand geleden
Hier ook. Gister dronk ze amper borstvoeding. Vaste voeding wilde ze ook niet. Savonds bleef ze maar golven overgeven (het was al 4 uur na haar laatste voeding).. ben uiteindelijk even naar de HAP gegaan omdat ze suffig en wit werd. Uiteindelijk kreeg ze bij de HAP weer een beetje praatjes en bleek alles in orde, maar werd aangegeven dat ze last heeft van een buikgriepje.
één maand geleden
Hier ook 2 weken terug ons zoontje, paar dagen later onze dochter en oudste zoon en ikzelf.
3 dagen later mijn partner dus ja denk dat het heerst
één maand geleden
Mijn zoontje heeft al drie weken griep en ik longonsteking. Er heerst van alles. Beterschap
één maand geleden
Reactie op Dia93
Nu zijn wij zelf ook aan de beurt. En onze dochter vanmorgen ziek van schoo ...
Beterschap! Ik ben nu ook aangestoken door mn dochtertje.. denk dat ze het op de opvang heeft opgelopen.. ik begrijp niet dat ouders zieke kindjes niet thuishouden om verspreiding bij de andere kindjes te voorkomen... kan daar echt boos om worden
één maand geleden
Reactie op LSA2024
Beterschap! Ik ben nu ook aangestoken door mn dochtertje.. denk dat ze het ...
Ik snap dat het vervelend is dat jullie ziek zijn. Maar ouders kunnen toch niet hun kinderen thuis houden bij elke verkoudheid? Dan zou je ze thuis moeten houden totdat ze niet meer besmettelijk zijn, is toch geen doen en ook niet echt realistisch?
M'n zoontje en wij ouders zijn al op en af verkouden sinds hij naar de opvang gaat. Als hij verder gewoon vrolijk is en geen koorts heeft, hou ik hem echt niet thuis. Lijkt ook alsof wij meer last van de verkoudheid hebben dan hijzelf. Hij is zelf super vrolijk.
één maand geleden
Reactie op NanoontjePowerrr
Ik snap dat het vervelend is dat jullie ziek zijn. Maar ouders kunnen toch ...
Dit gaat dan om verkoudheid als voorbeeld, maar buikgriep is ook super besmettelijk. En ook lang via de ontlasting...
één maand geleden
Reactie op Papaya
Ik dacht dat mijn zoontje iets verkeerd gegeten had. Hij was namelijk amper ...
Ja zo begon het hier ook. Vrijdagochtend uit het niets hele ochtendvoeding eruit. Daarna niets meer aan de hand. Zaterdag weer voeding eruit, maar toen wel tot 5 keer aan toe. En dunne luiers.. elke 2 uur zat het wel naast zijn luier en romper.
Het wordt nu langzamerhand weer wat beter.
Maar hij wil momenteel echt niet alleen slapen.. we hebben de go sleeper er maar weer bij gepakt.
🙈🤷🏼♀️
Beterschap in jullie huisje!
één maand geleden
Reactie op Dia93
Ja zo begon het hier ook. Vrijdagochtend uit het niets hele ochtendvoeding ...
Ach zo sneu :(
Hier was de oudste van 3.5 ziek. 1 nacht heel erg spugen, toen nog een dagje lamlendig en minder eetlust. Daarna weer goed.
Ik heb de hele nacht gespuugd. Elke 1,5 uur denk ik. Het gaat nu ietsje beter.
Ik hoop dat het de jongste van 8 maanden overslaat…
één maand geleden
Reactie op LSA2024
Dit is geen verkoudheid he.. en ik heb met mn kindje op de HAP gezeten... d ...
Ja klopt dat is ook heftig. Buikgriep is voor en na het hebben van symptomen besmettelijk. Dus dan gaan kindjes gewoon naar de opvang en kunnen ze alsnog andere kinderen besmetten.
Mijn zoontje begon zaterdag te spugen. Hij ging donderdag naar de opvang. Had mogelijk toen al andere kinderen kunnen besmetten.
één maand geleden
Hier sinds dit weekend ook buikgriep (en wij ook🫠) en koorts. Wat is dit zielig zeg voor zo’n kleintje, en ook heel naar als je allemaal ziek bent. Hopelijk hebben we het ergste gehad.
één maand geleden
Hier ook! Zijn er net vanaf…
Vorige week vrijdag is onze dochter ‘s ochtends op haar hoofd gevallen. Check bij de huisarts gehad en alles leek goed. ‘s avonds met naar bed brengen ging ze ineens heel heftig spugen. Naar de HAP gegaan en moesten een nachtje blijven ter observatie omdat ze vermoedden dat ze toch een hersenschudding had. Gelukkig waren alle controles goed en mochten we zaterdagmiddag weer naar huis. Vervolgens werd ik ‘s avonds ziek en mijn man ‘s nachts 🫠 allebei spugen en waterdunne diarree. Op zondag begonnen de spuitluiers bij de kleine en gisteren was pas de eerste echt goede dag weer dat ze als vanouds gegeten en gedronken heeft en een normale poepluier had. Onze kleine gaat 1 dag in de week naar de opvang, op donderdag, dus dat zij vrijdagavond ziek werd moet van een virus geweest zijn en zal achteraf (gelukkig!) niets met de val te maken hebben gehad…