16 Reacties
2 maanden geleden
Ik kolf gewoon niet genoeg en de vriezervoorraad is bijna op dus ik zal binnenkort toch ook wat kunstvoeding bij moeten gaan geven. Vandaag een flesje geprobeerd en hij drink het goed en lijkt er geen last van te hebben dus dat scheelt maar man wat heb ik er moeite mee. Ik wil helemaal geen kunstvoeding geven maar ik zie powerkolven e.d. Ook niet zitten en als hij gewoon bij mij drinkt heeft hij wel genoeg. Voelt echt alsof ik faal als ik hem af en toe een beetje kunstvoeding bij geef
2 maanden geleden
Ik wilde ook afbouwen, maar me zoontje was het daar niet mee eens haha. Ik geef nu 2 keer per dag bv en de rest drinkt die water of klein flesje gekolfde melk. Heel soms accepteerd hij kv. Hij eet ook al veel vast voeding op een dag dus in overleg met consultatiebureau mocht ik vaste voeding opbouwen. In nacht ligt hij bijna volledige nacht aan de borst anders slaapt hij niet. Drinkt overigens niet de gehele nacht, maar gebruikt borst echt als speen 🙈. Hij is nu bijna 7 maanden en wilde eigenlijk 6 maanden geven daarna afbouwen, maar denk dat ik er nog wel wat langer aan vast zit 🤣
2 maanden geleden
Reactie op HJvds
Ik wilde ook afbouwen, maar me zoontje was het daar niet mee eens haha. Ik ...
Ik wilde ook afbouwen, maar meneer was er ook niet mee eens. Dus productie bleef op gang. Hij vond kv ook prima.
Nu ik besloten heb echt te stoppen lijkt hij meer moeite te hebben met kv/melk te drinken.
Misschien ook wel minder nodig? Eet ook graag al veel vaste voeding.
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Falen nooit, maar we kunnen onze moederbrains het soms toch moeilijk voor o ...
Ja zo stom! Als iemand anders het zou vertellen zou ik zeggen meid stel je niet aan
2 maanden geleden
Reactie op rianne123456
Ja zo stom! Als iemand anders het zou vertellen zou ik zeggen meid stel je ...
Klopt. Ik wilde al rond 5mnd afbouwen. Toen ging 3x op een dag nog heel goed en leek ik dat erg fijn te vinden + nachten.
Na 2 weken was in het zat. Middag eraf gehaald.. toen weer twee weken op die manier.
1x kolf vergeten moest zo zijn, doei productie.
En toen dacht ik: dit wilde ik toch?!”
Ja maar nu is het zo definitief.. ofzo..🧐😫
2 maanden geleden
Reactie op Dia93
Klopt. Ik wilde al rond 5mnd afbouwen. Toen ging 3x op een dag nog heel goe ...
Ik blijf wel doorgaan maar ik ben het kolven zooo zat want er komt gewoon bijna niks terwijl als hij gewoon uit de borst drinkt is er voldoende melk. Het liefst zou ik alleen stoppen met kolven maar dat kan helaas niet
2 maanden geleden
Reactie op HJvds
Klopt hebben ook echt wel minder melk nodig nu hoor, maar afscheid van de b ...
Hij mist hier ook “ons” momentje, ookal raakt hij er niet echt van verzadigd. En die gemengde gevoelens blijven momenteel erg een rol spelen. ..
had ik niet nog meer moeten doorgaan, had ik nog maar wat langer wezen kolven. Etc. Terwijl het ook goed is zo, maar toch die knagers aan mij. 😆
2 maanden geleden
Ik wil even iets tegen jullie aanhouden over het afbouwen. :) Mijn kindje drinkt ongeveer (KV is kunstvoeding):
0730 (drinkt bijna niks, omdat ze vol zit van de nacht)
1000
1300 KV
1600 (ik kolf rond 1700)
1900 KV
2200
0100
0500
Ik wil die van 10 uur afbouwen, maar dan is het ineens zo'n lange ruk voor m'n borsten(vanaf 0500 tot 1700).
Dus nu dacht ik of: steeds minder lang kolven om 10 uur om het af te bouwen?
Of zo lang mogelijk uitstellen, en dan ergens in de middag kolven en dan steeds later en korter?
Of gewoon even doorzetten?
2 maanden geleden
Reactie op Majella99
Ik wil even iets tegen jullie aanhouden over het afbouwen. :) Mijn kindje d ...
Je kunt die van 10 uur langzamerhand wel weg krijgen, door of 1. Deze te vervangen door kv of 2. De 13.00 uur kv melk eerder te geven en een grotere fruit of groentehap rond de 10 uur tijd?
Maar of je dat gaat lukken met een mindere ontbijt, durf ik niet goed te zeggen
2 maanden geleden
Hoihoi! Mijn zoontje is net 7 maanden. Besloten om bv ook af te bouwen, trots op wat ik al bereikt heb. Verlang naar weer mijn eigen lijf en vrijheid, maar ook mixed feelings. Ik denk dat hij ook meer behoefte heeft aan vaste voeding en hij zit ook in een periode waarin hij rond 15.00 geen borst wilt en ook geen fles met afgekolfde melk bij de opvang. Wilt het dan wel weer in papvorm.
Hoe verloopt het afbouwen precies? Dag ziet er nu zo uit, wisselt wel beetje met tijden natuurlijk wanneer hij wakker wordt:
0630 borstvoeding
0930 fruithap
1145 borstvoeding/gekolfde melk bijopvang
15.00 gekolfde melk ( deze gaat vaak erg moeilijk en wilt hij soms niet of alleen in papvorm
1730 wat groente
1845 borstvoeding voor slapen.
Wat zijn jullie tips hierover. Zou ik vaste voeding juist meer moeten uitbreiden?
2 maanden geleden
Ik ben vaste voeding echt al flink aan uitbreiden iom bureautje. Zal hier een voorbeeld van een dag geef hoe het ongeveer gaat.
7.30 Boterham met boter gedept in magere yoghurt en gekolfde melk uit 360 beker ongeveer 100 ml (Drinkt meestal niet leeg)
11.00 Borstvoeding uit de borst
borst
Tussen 12 en 13 uur Boterham met boter en iets van pindakaas of appelstroop en 360 beker met water.
15 uur borstvoeding uit de borst.
Tussen 17 en 18 uur een maaltijd groente rijst vlees of potje van 8 maanden. (6 maanden potjes weigert hij) en is wisselend van pasta rijst aardappel. Dan als toetje wat magere yoghurt.
Tussen 20 en 21 uur borstvoeding uit de borst.
Nacht komt hij nog vaak en wilt dan eigenlijk continue aan de borst liggen. Niet om te drinken maar voor de geborgenheid dus geaccepteerd na slaaploze nachten met afleren.
Ons zoontje is van 28 maart dus bijna 7 maanden.
2 maanden geleden
Wauw, wat knap dat je al zo'n poos het kolven hebt volgehouden! Ik vind de 6-8 voedingen kolven voor 3 werkdagen al verschrikkelijk. Ben wel echt klaar met kolven, al ruim 5 maanden. Aan de andere kant ook bang om af te bouwen, bang voor wat m'n productie doet etc. Vind onze gezamenlijke momentjes zo fijn, maar wil m'n lijf ook weer terug straks. Daarnaast ook gezegend met een doorslaper en dat ze met 5 minuten uitgedronken is aan de borst. Af en toe wel zo'n dubio hoelang ik 't nog vol wil houden.