8 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb ook last van migraine, sinds de zwangerschap wel hoofdpijn maar gelukkig nog niet echt een aanval gehad. De neuroloog en huisarts hebben beide aangegeven als paracetamol niet voldoende is mag ik gewoon mijn migraine medicatie innemen maar wel zo weinig mogelijk

2 jaar geleden

Reactie op Diana511

Ik heb ook last van migraine, sinds de zwangerschap wel hoofdpijn maar gelu ...
Mag ik vragen welke medicatie je normaal gebruikt?

2 jaar geleden

Tijdens mn vorige zwangerschap had ik op t eind veel migraine aanvallen. Paracetamol in en slapen in het donker want de migraine pillen wilde ik echt niet nemen. Helaas was dat soms erg zwaar. Ik hoop dat ik dat nu niet heb want ik kan niet even slapen met een peuter erbij.

2 jaar geleden

Mag ik vragen welke medicatie je normaal gebruikt?
Sumatriptan, maar dit is nu niet leverbaar dus nu rizatriptan

2 jaar geleden

Ik had dit ook, slikte sumatriptan. Begreep dat dit niet mag tijdens zwangerschap ivm vergrote kans op een open ruggetje. Ik had wekelijks hoofdpijnen en tijdens mijn zwangerschap 0x en na mijn bevalling nov ‘22 ook niet meer. Alsof de hormonen alles even hebben gereset

2 jaar geleden

Reactie op anababy

Ik had dit ook, slikte sumatriptan. Begreep dat dit niet mag tijdens zwange ...
Heb vandaag sumatriptan voorgeschreven gekregen en mag ik in nood gebruiken. Hopelijk verdwijnen de aanvallen bij mij ook nog net als bij jou. Na de bevalling dus nooit meer migraine gehad? Geef je (nog) borstvoeding?

2 jaar geleden

Hii, ik heb ook chronische migraine en 6 weken zwanger ik merk wel dat ik bijna geen migraine meer heb. Toevallig afgelopen zondag een aanval maar veel minder heftig dan normaal gesproken.

2 jaar geleden

Heb vandaag sumatriptan voorgeschreven gekregen en mag ik in nood gebruiken ...
Fijn dat je toch wat hebt gekregen dat je in geval van nood mag gebruiken. Als ik je nog wat ongevraagde tips mag geven wat bij mij hielp: pepermuntolie op mijn slapen smeren met een koud washandje erop (echt fantastisch) en tigerbalsem in mijn nek. Ik weet hoe vreselijk het kan zijn en hoop indd ook bij jou dat het verdwijnt! Indd bijna geen migraine meer gehad, iig niet zo erg dat ik er van moest overgeven zoals voorheen. Borstvoeding heb ik maar een paar weken gedaan, vond het te zwaar.