11 Reacties

vorige maand

Kun je geen vloerbed doen voor op haar kamertje? Is misschien hetzelfde gevoel als jullie bed en kan ze niet zo hard vanaf vallen

vorige maand

Hier een enorm moeilijke slaper en slaapt snachts ook tussen ons in. We hebben een ledikant omgebouwd tot co sleeper en aan ons bed vast gemaakt waar hij overdag en ‘s avonds in slaapt. Dit in combinatie met het nunki lakentje. Ik kan zo toch naast hem liggen en hem helpen in slaap te vallen met geborgenheid. Maar overdag slaapt hij dus wel alleen in dat ledikant op onze slaapkamer. Dit is onze tussenstap naar ooit een keer z’n eigen ledikant op zn kamertje.

vorige maand

Wij hebben ook de zijkant van het ledikantje afgehaald en aan ons bed geschoven. Overdag slaapt ze hier in (dan lag/lig ik er in begin naast en leek het alsof ze in ons bed lag en zag ze ons gezicht etc en had ik haar vast), dat hoeft gelukkig steeds korter want ze weet nu dat ze daar slaapt. Savonds begint ze hier ook en rond 2200 ofzo blijft ze piepen en werkt handje geven niet meer en dan nemen we haar tussenin. Het enige nadeel is dat ze nu wel vanuit ledikantje op ons bed kan klimmen (ons bed is 20 cm hoger dan ledikant) dus zodra ik een geluid hoor blijft ik de babyfoon in de gaten houden om te kijken wat ze doet. Onze dochter is ook eens uit bed gevallen, vond ik ook erg, maar viel allemaal wel mee

vorige maand

Reactie op Anna-Jasmijn8

Kun je geen vloerbed doen voor op haar kamertje? Is misschien hetzelfde gev ...
Wilde ik ook net voorstellen. Het verhaal van TS is echt exact gelijk aan hoe wij het met onze dochter doen. En idd dit wordt nu te gevaarlijk. Ik ga de strijd met het ledikant niet meer aan. Daar wordt niemand van ons blij van. Heb dus de knoop doorgehakt om een vloerbed aan te schaffen.

vorige maand

Wij hebben ook van het ledikant een cosleeper gemaakt, dat slaapt hij overdag in. Hij valt eerst bij mij in slaap en daarna leg ik hem daar. Het heeft echt maanden geduurd voordat die dutjes langer gingen duren dan 30 min. Toch heeft het consequent volhouden van de dutjes op die manier aanbieden uiteindelijk zijn vruchten afgeworpen. Ik zou willen dat hij dat s nachts ook wilde liggen...naar dan wil hij alleen op mij of aan de borst. Het ledikant is nog wel open aan de bed kant, maar daar leg ik wat Kussens neer, zodat hij er niet zomaar uitrolt. Ook niet ultiem veilig dus.

vorige maand

Onze zoon slaapt al heel lang zelfstandig in zijn ledikantje. Dus niet helemaal dezelfde situatie, maar hij heeft heel veel aan zijn knuffels, volgens mij slaapt hij daardoor beter.

vorige maand

Ik doe hier de chair methode! Ze sliep altijd overdag op mij en ‘s nachts bij me in bed. De eerste 3 dagen heeft ze veel gehuild en sliep ze na 25min ongeveer. Nu na een week kan ik haar overdag in bed leggen en zo weglopen! Heel fijn. ‘s avonds duurt het nog wel iets langer maar gaat redelijk goed. ‘s nachts slaapt ze nog wel bij me in bed omdat ze dan door blijft huilen maar dat vind ik prima voor nu.

vorige maand

Reactie op anoniemxxx3

Ik doe hier de chair methode! Ze sliep altijd overdag op mij en ‘s nachts b ...
Dit hadden wij ook toen ze ongeveer 5-6 maanden oud was! De eerste dagen waren pittig, maar toch doorgezet. Uiteindelijk kon ik ook weglopen terwijl ze zelf in slaap viel. Wij zijn daarna op vakantie geweest waarbij ze 3 volle weken aan me geplakt is geweest.. sindsdien is dat het enige dat ze wilt en is het oefenen om zelfstandig te slapen een extreme uitdaging geworden. Ik zal het toch nog een keer proberen. Thanks!

vorige maand

Reactie op kimmetje2023

Wij hebben ook van het ledikant een cosleeper gemaakt, dat slaapt hij overd ...
Oh interessant! Ik ga kijken of dat haalbaar is voor ons. En anders een vloerbedje proberen.. Wat we allemaal wel niet doen he?😅

vorige maand

Hier ook zo eentje die alleen aan de borst, wiegend of in de auto/kinderwagen in slaap valt. Ik snap je struggle. Wij kunnen hem ook nooit wegleggen (sterker nog, zodra je hem naast je neerlegt wordt hij meestal al wakker en als dat wel lukt, wordt hij wakker zodra je de kamer uit loopt). Ik denk ook dat een vloerbed een goede optie voor jullie zou zijn. Wij slapen nu 5 maanden in een vloerbed en het helpt voor mij in ieder geval om zelf beter te slapen. (Onze kleine was ook twee keer gevallen uit ons bed, die kruipt in de nacht het hele bed rond.) Hij slaapt er dus nooit alleen eigenlijk, maar ik voel me wel comfortabel om hem alleen achter te laten, omdat hij zelf uit bed kan kruipen zonder te vallen. Andere optie is ledikant heel laag zetten en open aan de zijkant, dan is een val ook niet zo erg en mogelijk kun je haar dan wel wegleggen?

vorige maand

Reactie op TS_

Dit hadden wij ook toen ze ongeveer 5-6 maanden oud was! De eerste dagen wa ...
Ik had het ook geprobeerd toen ze rond de 8 maanden oud was en toen was het totaal geen succes, ze bleef maar staan en krijsen. Nu met 11 maanden lukte het wel! Succes ik hoop dat het lukt 😊