2 Reacties
茅茅n maand geleden
Ik zou beginnen met de gratis podcasts. Ik kan uit ervaring zeggen dat het echt beter wordt naarmate ze ouder worden (mits geen medische reden) maar als je er middenin zit lijkt er geen einde aan te komen
茅茅n maand geleden
Ik heb de cursus gekocht op een moment van pure wanhoop. Enerzijds heeft ie me geholpen om dingen te relativeren en de wanhoop weg te nemen. Anderzijds vond ik m niet niet noemenswaardig qua strategie毛n oid.
Belangrijkste kennis die ik eruit opgenomen heb is:
Slapen is een proces met pieken en dalen. Het wordt uiteindelijk altijd beter, maar wel met hobbels.
Zorg goed voor jezelf want dat is de enige manier om uiteindelijk ook de draagkracht te hebben om je kindje te helpen.
Als je een slaap associatie af wilt leren (bv voeden), moet je eerst zorgen voor genoeg vervangende associatie en daarna langzaam afbouwen.
Los van de cursus, Ons kindje sliep ook bij ons en werd elk uur wakker. Ik trok het uiteindelijk echt niet meer en hebben haar op haar eigen kamer gelegd. Waar we eigenlijk verwachtten dat het zwaarder zou worden, sliep ze sindsdien beter en is ze nooit meer zo regelmatig wakker geworden als ervoor.