12 Reacties
2 jaar geleden
Als je juist van zoet houdt kun je ze halveren en ontpitten, beetje plat drukken in een ovenschaal bedekt met bakpapier. Laagje pindakaas op smeren en dan gesmolten chocolade eroverheen. Uitharden in de koelkast en dan kun je er stukken van af breken. Lijkt een beetje op snickers ☺️
En op Pinterest kun je heel veel recepten vinden voor smoothies met dadels!
2 jaar geleden
Je kan ontzettend veel baksels maken met dadels. Vaak doe je ze vooraf weken. Ik had met mijn zoontjes verjaardag o.a. een vegan dadel/karameltaart gemaakt die erg in de smaak viel. Zag ook dat de combinatie met chocolade en pindakaas al was benoemd.
2 jaar geleden
Reactie op karlijndw
ik vind ze ook niet top, kreeg van de week de tip om ze met een beetje krui ...
Ja zo maakt mijn schoonmoeder ze,anders vind ik ze niet te vreten 😅
2 jaar geleden
Ik vind dadels heerlijk en gebruik ze sowieso vaak ter vervanging van suiker in allerlei baksels. Dus dat is sowieso een goed idee, zo proef je namelijk niets meer van de dadels.
Verder drink ik op kantoordagen als ontbijt vaak een havermout smoothie:
- 180ml plantaardige melk
- 1 bevroren banaan in stukjes of een handvol bevroren fruit
- 2 medjoul dadels
- 1 eetlepel amandelpasta of pindakaas
- 2 eetlepels havermout
Ook maak ik voor het hele gezin wel eens chocolademelk met dadel ipv suiker. Recept hieronder is per persoon:
- kook 200ml melk met daarin 1 grote dadel of 2 kleine dadels. Ik snij de dadels altijd al in wat kleinere stukjes
- gooi de gekookte melk en dadels in een blender
- voeg een grote theelepel pure cacaopoeder toe -> blenden maar
- schenk in een mok en geniet!
2 jaar geleden
Ik heb weer de dadels met roomkaas gehaald van de appie (zit in die tapasbakjes 3 voor 6€). Niet super goedkoop, met roomkaas ook niet super gezond. Ik eet verder nooit dadels maar deze combi is echt heel lekker!