17 Reacties

vorig jaar

Ik volg, want ik heb sinds 2 dagen hetzelfde dilemma. Ik weet niet of her logisch is, maar ik heb voor nu het volgende bedacht: Streeftijd voor start van de dag rond 6.30u aanhouden voor ritme en elke fles dezelfde hoeveelheid aanbieden. Nachtfles is enkel op vraag. Indien hij de gehele nachtfles overslaat, krijgt hij overdag evengoed nog voldoende voeding binnen obv gewicht. Vanaf 5.30u = ochtendfles Voor 5.30u = nachtfles, daarna min. 2u wachten tot ochtendfles. Schema: Tussen 5.30-7.30u ochtendfles, voorkeur 6.30u, daarna iedere +/-3u Tussen 8.30- 10.30u, voorkeur 9.30-10u Tussen 11.30-13.30u, voorkeur 12.30-13u Tussen 14.30-16.30u, voorkeur 15.30-16u Tussen 17.30-19.30u, voorkeur 18.30-19u, daarna +/- 4u Tussen 21.30-23.30u, voorkeur 22.30-23u

vorig jaar

Ik volg even. Ik zit hier met echt precies hetzelfde dilemma!

vorig jaar

Je hoeft je dag echt niet om 7 uur te starten als je dat niet wilt hoor. Dat hoeft van niemand 😉 Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar voor je echt ritme hebt met een kindje… dat duurt even! Het ene kindje gaat er gelijk goed op en bij de ander duurt het langer. 🤗 Hier start de dag tussen 8 en half 9 en ga ik mee in de flow van de kids. Ritme komt over een paar weken wel! Ik zou niet om 7 uur weer een flesje geven. Je kunt met je volgende flessen een kwartiertje eerder of later geven om op een gunstigere tijd voor jezelf uit te komen.

vorig jaar

Mijn zoontje zaterdag 8 weken, is standaart 05:45 wakker. Of ze nou snachts heel goed slaapt of helemaal niet. Ik kan de klok erop zetten. Hij krijgt dan gewoon zijn fles. Daarna proberen we altijd nog even wat te slapen en meestal is hij dan weer wakker om 07 uur. Maar krijgt dan geen fles, ik trek zijn kleertjes aan verzorg hem en ga naar beneden , even spelen en om 08:45 de fles. Daarna gaat hij weer naar bedje

vorig jaar

Ik heb bij mijn eerste nooit een vaste tijd gehad waarop we startte. Als hij voor 7 uur kwam voor een voeding, legde ik hem als het kon gewoon terug op bed. En nu als een peuter wisselen de tijden ook (maar laat ik hem in principe ook liggen als hij voor 7 uur komt en we hebben verder niks die dag). Zelf sta je ook niet altijd om dezelfde tijd op, ik in ieder geval niet. Maar als je wel goed op vaste tijden gaat, kun je dat wel doen. Mij maakt het ritme gewoon niet zoveel uit en volg daarin mijn baby.

vorig jaar

Ik heb dat met de eerste nooit gedaan. Ook nooit echt een ritme gehad, gewoon wat hij nodig had. Alleen een 'wakkertijd' aangehouden als richtlijn. En vanaf 7 uur opstaan maar sliep hij dan gewoon later opstaan
Wie zegt dat dat moet?! Ik start mijn dag echt niet om 7 u, dan slaap ik nog. Als mijn kindje rond die tijd komt voor voeding, leg ik hem daarna gewoon weer in bed en slapen we lekker verder.

vorig jaar

Reactie op Anoniemwillen Zijn

Wie zegt dat dat moet?! Ik start mijn dag echt niet om 7 u, dan slaap ik no ...
Ik ook hetzelfde, ze komt rond 0530 voor een flesje maar slapen erna samen tot 0900 zoiets.
Grappig, was me ook net aan het afvragen hoe ik dat zou moeten doen.. het is ook dat als ik haar eerder wakker maak ze toch amper drinkt en weer inslaap valt tijdens de voeding. Ons zoontje slaapt ook altijd uit tot een uur of half 9 dus we houden die tijd maar aan ipv 7 uur. Ze liggen ‘s avonds ook pas rond half 9 op bed dus ik vind het prima zo.

vorig jaar

Huh 7 uur de dag starten? Als mijn dochter om 6 uur wakker is en daarna weer slaapt tot een uur of 10 dan begint mijn dag om 10 uur😂💆🏻‍♀️

vorig jaar

Hier start de dag vaak wel rond 7e maar dat komt door mn peuter als het aan mij en mn baby ligt gaan we nog even door na de vroege ochtend voeding haha. Doe vaak wel dan de gordijnen open dus zal ze wel mee krijgen dat de ochtend is begonnen. Verder laat ik een echt ritme los is vooral nog heel erg van voeding naar voeding en hou haar slaapsignalen goed in de gaten. Ze krijgt 6x 150 en de laatste is om 22:00 en de eerste rond 06:30.

vorig jaar

Het gaat er meer om dat als je een soort ritme wilt creëeren het handig is om elke dag er rond dezelfde tijd uit te gaan. Maar ik zou zeker niet om 7 uur eruit gaan als dat niet hoeft haha. Voor wie zou je het doen 🤔😉 Neem lekker een tijdstip in je hoofd wat voor jou chill is en dat kan je dan aanhouden. Je kan ook gewoon go with the flow doen en dan komt dat ritme ook vanzelf als je weer gaat werken.

vorig jaar

Hier rond 6 uur de fles en daarna nog heerlijk samen verder slapen tot of 8 uur of 9 uur. Ik sta pas op als die zich dan weer meld.

vorig jaar

Reactie op Simone_1985

Ik volg, want ik heb sinds 2 dagen hetzelfde dilemma. Ik weet niet of her ...
Zou het liefste ook langer slapen en lees dat men niet altijd ern vast start tijdstip voor de dag aanhoud, maar het zou mooi zijn als onze kleine gewend is om om 6.30u de fles te krijgen voor wanneer ik binnenkort weer aan het werk moet 😊

vorig jaar

Hier hebben we nog niet echt een ritme. Ik voed op verzoek. Vaak laatste keer tussen 23u en 1u s'nachts dan slaapt ze met 2voedingen door tot 10u30. Ik zou ze vroeger willen doen slapen, maar dat weigert ze momenteel nog. Dus ik volg haar voorlopig. Dacht vanaf 3 maand een ritme te gaan zoeken.

vorig jaar

Ik vroeg mij dat ook altijd af hoe mensen dat deden met die ritme, maar ben er wel achter dat je pas echt ritme kunt creëren als je kleine doorslaapt snachts. Dus nu onze dochter van vandaag 10 weken al een tijdje doorslaapt kunnen we ritme krijgen en starten we elke dag om 7 uur

vorig jaar

Ik start de dag rond 6 uur; opfrissen en aankleden, ontbijten en rond 06:30 uur komt de kleine voor een flesje. Voor mij geen verschil met voorheen , omdat ik toen ook om 6 uur opstond zodat ik een uur later de deur uit was voor het werk. Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je de dag om 7 uur start, kies een tijd uit die nu bij jezelf en de kleine past. Of dat nu 6 uur of 10 uur is