22 Reacties

2 maanden geleden

Goeiemorgen! Misschien tussen het opstaan en weer naar bed samen spelen? Of lekker een ochtendwandeling maken, Of na de boterham lekker gaan wandelen dat je zelf ook eruit bent en frisse lucht krijgt. Ik doe meestal op een vrije dag zijn middagdutje buiten. Dan kan ik lekker even wandelen of boodschappen doen & meestal slaapt hij lekker lang in de kinderwagen :)

2 maanden geleden

Reactie op JayJay3324

Goeiemorgen! Misschien tussen het opstaan en weer naar bed samen spelen? Of ...
Ja tussen het opstaan en weer slapen spelen we wel wat maar ben dan ook druk met de andere kinderen die naar school moeten.. en slapen in de wagen doet ze helemaal niet.. ik ben een beetje op zoek naar dingen die haar iets langer vermaken zeg maar .. nog tips voor leuk speelgoed?

2 maanden geleden

Ik koop heeel veel speelgoed op TEMU. Alles wat kraakt en geluid maakt en wat hij om kan gooien is zeer interessant. Al moet ik zeggen dat hij ook snel is uitgekeken. Ik heb een grote speelmat waar hij zichzelf kan vermaken & zo’n bouncestoel waar hij zichzelf nog net niet lanceert haha!

2 maanden geleden

Hier ook een thuisblijfmama. Onze dag ziet er als we niks gepland hebben zo uit; Tussen 7 en 8 wakker. Even alleen spelen op de speelmat in de grondbox, dan kan ik snel de was ophangen of afwassen. Dan samen spelen. Half 9 ontbijten samen. Daarna met de hondjes half uur wandelen. Als ik terugkom en hij is moe gaat ie lekker op bed en anders nog even boven spelen op zijn kamertje. Slapen tussen 9 en 10. Wij slapen vaak samen. 10.30-11.30 uur wordt ie wakker. Even fruit eten. Dan spelen op zijn kamertje, in bad of boodschappen doen. Tussen 12 en 13 uur broodje eten en daarna op bed tot 15/16 uur. Dan weer fruit eten. Wandelen met de hondjes en bij terugkomst Even spelen in de grondbox samen. Begin ik Tussen 16.30 en 17 uur met eten maken. Krijgt hij nog een extra borstvoeding. Vaak wil ie geen dutje meer dus hangt ie tijdens het koken in de draagzak. 17.30 avondeten. 18 uur start avondritueel. Hij slaapt vaak tussen 18.30 en 19 uur. Hij krijgt borstvoeding voor en soms ook na zijn slaapje. Ik ga ook wel veel met m de deur uit. Dan slaapt ie in de auto halve uurtjes en moet ie een 3e slaapje. Gaan we wat drinken met vriendinnen of even de stad in.

2 maanden geleden

Ik volg even, hier ook inspiratieloos.

2 maanden geleden

Reactie op Yvonne1989

Ik volg even, hier ook inspiratieloos.
Ja soms echt lastig hè .. en elke dag uitjes word ook een duur grapje haha

2 maanden geleden

Hier kan hij al rustig geduwd worden in een baby schommel in een speeltuin en dat vindt hij ook helemaal geweldig. Dit doe ik dan ook graag als activiteit. Verder naar de kinderboederij en ik ben zelf ook veel oppad, dan sleep ik hem gwn overal mee naar toe slapen kan hij ook prima in de auto of in de wagen ik blijf nooit thuis voor dutje. Ik ben geen thuisblijf moeder en in mijn weekenden moet papa vaak werken ik heb dan ook geen keus dan hem mee te nemen. Gelukkig trekt hij dat allemaal prima. Wij hebben een hond dus wij wij wandelen veel. Mijn vriend en ik vinden het ook heerlijk om samen te lunchen of te dineren en hij zit er dan gwn bij in de kinderstoel.

2 maanden geleden

Hey hey, Eens een vraagje ik heb een dochter van 20 maand en een zoontje van 7 maand ik ben een thuisblijf moeder die niet weet wat te doen ik zou graag wat meer buiten komen met de kindjes mijn partner werkt elke dag behalve in het weekend maar in de week zou ik ook veel liever eens buiten gaan met de kindjes alleen de vraag is hoe doe ik Dat mijn zoontje kan nog niet zitten dus buggy is nodig en mijn dochterje van 20 maand kan wel stappen maar we wonen in de boeren buiten dus is wel een stukje wandelen voor we aan de bus zijn is er een mogelijkheid om met de 2 kindjes samen naar buiten te gaan

2 maanden geleden

Hi ik heb een zoontje van 7 maanden dit is mijn schema: Tussen 08:30 - 09:30 wakker worden, aankleden en eventueel opfrissen. 10:00 eerste fles 12:00 eerste hapje (fruit) en een stukje bruin brood met pindakaas. 12:30 - 14:00 huishoudelijke taakjes baby laten spelen in de box 14:00 tweede fles. 14:15 naar buiten om boodschappen te doen of om te wandelen of naar een museum te gaan. 17:00 richting huis 18:00 derde fles Boekje lezen, huis opruimen, zelf avond eten 20:00 hapje (groenten) Spelen of boekje of een film kijken 22:00 laatste pap fles en omkleden en naar bed

2 maanden geleden

Ik ga vaak wandelen, tijdens de slaapjes tijd of juist als ze lekker wakker is. Naar de kinderboerderij, spelen op de bank samen, zet haar erbij als ik ga Koken etc. Betrek haar eigenlijk overal bij wat ik doe. Of zet haar neer op de bank met wat speeltjes als ik bijv stofzuig of zo.. Soms ook inspiratieloos hoor

2 maanden geleden

Ik ben ook thuisblijfmama, maar ik heb totaal geen ritme en geen dagindeling. Maar wij lopen al 2x per dag een half uur met de hond. Als ik in huis bezig ben dan kruipt hij altijd achter mij aan. Hij vermaakt zich dus prima zelf.

2 maanden geleden

Reactie op Shariiina

Ja soms echt lastig hè .. en elke dag uitjes word ook een duur grapje haha
Sorry lees het nu pas, ja dat is zeker een dure grap. En aangezien iedereen door de week gewoon werkt kun je ook niet zo even ergens een kop koffie gaan drinken ofzo.

2 maanden geleden

En regelmatig naar de winkel. Hij gaat gewoon overal mee naar toe. En voordat we het weten is de dag alweer voorbij.

2 maanden geleden

En onze dochter slaapt ook niet goed in de kinderwagen, dus haar dutje ben ik wel aan haar bedje gebonden anders trekt ze het niet de hele dag

2 maanden geleden

Reactie op Mel2503

Hey hey, Eens een vraagje ik heb een dochter van 20 maand en een zoontje ...
Baby in een draagzak en dochter in de buggy?

2 maanden geleden

Onze dochter is 7.5 maand en er begint wat regelmaat in de slaapjes te komen waardoor de hele dag meer structuur begint te krijgen. Ze is nu net de overgang aan het maken van 3 naar 2 slaapjes en we volgen (ongeveer) het 2-3-4 schema. Na het ochtendslaapje is ze vaak wakker van 10.00 tot 13.00 uur. Dan gaan we meestal op pad. Dit kan een wandeling zijn, maar ook even de stad in iets halen, bij iemand langs voor een kopje koffie, naar de kinderboerderij etc. Na het middagslaapje gaan we vaak even naar de winkel om wat boodschappen te doen en daarna blijven we meestal thuis. Dan kan mijn dochtertje lekker spelen, speel ik tussendoor even mee, kook ik en ruim wat op. Als er tijd (en zin) voor is nog een korte wandeling en dan is het samen eten en naar bed (18.30 uur). Ik werk 3 dagen dus ik heb 2 dagen doordeweeks dat ik alleen ben met onze dochter. In de ochtend ga ik dan altijd of met haar zwemmen, of samen in bad. Deze 2 dagen zijn vaak zo gevuld, maar ik kan mij voorstellen als je élke dag wat moet bedenken dat dit best lastig is..

2 maanden geleden

Reactie op JayJay3324

Ik koop heeel veel speelgoed op TEMU. Alles wat kraakt en geluid maakt en w ...
Ik zou wel een beetje uitkijken met wat je koopt op TEMU, er zitten in plastic spullen helaas veel chemische stoffen😅. BPA vrij is al een belangrijke om op te letten.

2 maanden geleden

Mijn kindje is ook 7 maanden oud, alles wat geen speelgoed is, daar kan dielang mee spelen zoals doppen van zijn flesje en cream potjes etc dus echt werkelijk alles wat geen speelgoed is en met speelgoed is die na paar seconden al zat😓😂. Je kan naar de bibliotheek gaan daar hebben ze voorlees uurtjes ook leuk misschien voor je andere kindjes. En ik heb zo’n tafelspeelgoed en ik zet hem erin, hij zit/standhouding vind die ook leuk en is die even zoet

2 maanden geleden

Reactie op Mel2503

Hey hey, Eens een vraagje ik heb een dochter van 20 maand en een zoontje ...
Een duo wagen of zo'n plankje waar de oudste op kan staan/zitten achter je wandelwagen? Je hebt ook adapters om de maxicosi achterop je fiets te zetten, de oudste in een kinderzitje voorop en lekker rondje fietsen met zn alle.

2 maanden geleden

Reactie op Lin_da1987

Baby in een draagzak en dochter in de buggy?
Hey hey, zoontje heeft heupdysplasie waardoor hij niet ik zo een draagzak wil/kan zitten maar ik zie bij reactie staan dubbelebuggy of een zitje kga er eens achter kijken wat beste is op de fiets heb ik een stoel achterop voor mijn dochtertje