9 Reacties
2 jaar geleden
Oh, irritant. Ademen zal het wel, het zal waarschijnlijk alleen een stukje warmer zijn, waardoor je kindje die eventueel ook iets moeilijker kwijt kan.
2 jaar geleden
Reactie op BBXJE
Bij onze zoon hebben wij dekentjes gebruikt van 60% katoen en 40% acryl en ...
Nou ik las dat acryl toch minder ademend is dan bijv wol of katoen (en dus bang voor risico op wiegendood), daarom koos ik al bewust voor natuurlijke stoffen. Maar grotendeels is het nog katoen dus twijfel om deze wel of niet te houden
2 jaar geleden
Reactie op Selina14
Ja die heb ik dus ook, terwijl op de website wel gewoon katoen stond..
Ah ik heb die dekentjes ook van jollein! Gebruikt bij de eerste. Super fijn. Dacht ook dat ze 100% katoen waren maar nu lees ik indd katoen/acryl. Maar niet het idee gehad dat er problemen waren. Ook goed te wassen. Wol is absoluut superieur maar heeft ook een ander prijskaartje en wassen is onhandig. Ik zou me geen zorgen maken! Bij mij gaan die dekentjes gewoon nog een ronde mee :-)
2 jaar geleden
Reactie op Selina14
Nou ik las dat acryl toch minder ademend is dan bijv wol of katoen (en dus ...
Ik snap de angst voor wiegendood, maar ik denk niet dat zo’n kleedje daadwerkelijk het verschil zou uit maken. Dan zouden meerdere factoren moeten meespelen. Maar als jij het niet fijn vindt of vertrouwt, zou ik het zeker omruilen!
Mijn zoontje was/is overigens een koukleum, ik had op een gegeven moment twee van zulke kleedjes over elkaar heen gedaan in het wiegje.
2 jaar geleden
Voordeel van de katoen/acryl mix is dat de stof een stuk zachter wordt. Katoen is een vrij stug materiaal maar door het te mixen houd je wel de voordelen van katoen, namelijk de stevigheid en ademende eigenschappen zonder de stugheid. Ik zou niet verwachten dat ze het zouden verkopen als het gevaarlijk is voor je kindje. Belangrijkste is denk ik dat je het bedje volgens de richtlijnen opmaakt waardoor de stof niet op het gezichtje komt en je kind de juiste temperatuur heeft