12 Reacties
5 maanden geleden
Ja ik. Nooit hersteld van de oudste dus logischerwijs nu nog last van na de geboorte van de tweede nu 4 mnd geleden. Heb het klassieke bobbellijntje als ik bv crunches doe of anders mijn rechte buikspieren gebruik.
Kan ook echt niet het laatste kwartiertje van de sportles meedoen (buikspieren) eigenlijk al sinds de oudste dus niet. Ben ook bij bekkenbodemfysio geweest en heb oefeningen meegekregen die het wel wat kunnen sluiten maarja, echt dedicated ben ik daar niet mee bezig met 2 kleine kinderen en 36u werken 😅
4 maanden geleden
Ik ook een diastase van 2,5 vinger. Na m’n vorige zwangerschap had ik het ook, maar nu nog erger 😢 Ik doe ook oefeningen van de bekkenfysio, hoop dat het uiteindelijk iets gaat doen, want ik vind deze buik helemaal niks.
Het doet overigens geen pijn, maar ik voel wel dat ik weinig kracht in m’n buik heb.
4 maanden geleden
Hier ook, een grote, op het breedste punt 5,9 cm. Heb er heeeeel erg van gebaald en probeer me er nu zoveel mogelijk bij neer te leggen en m’n best te doen sterker te worden.
Ik ben met de oefeningen naar een sport school geweest voor post partum-vrouwen, en daar sport ik in een klein klasje, ze weten heel goed wat ik wel en niet aankan. Verder begin ik deze week met paardrijden, enkel stappen, en wil ik vaker gaan wandelen. Allemaal dingen om voorzichtig m’n core sterker te maken, want die is ontzettend slap.
Lukt het jullie ook nog niet om rechtop te komen vanuit bed bijvoorbeeld?
4 maanden geleden
Ik loop bij de bekkenfysio voor meerdere dingen maar diastase is daar 1 van. Ik heb nog geen oefeningen mee gekregen hiervoor maar ik merk echt dat ik nog een buikje heb en voel heel duidelijk ruimte tussen mn buikspieren. En hierdoor ook last van mn rug en buik. Ik sport wel maar doe voorzichtig oefeningen voor mn buik en train nog meer mn schuine buikspieren en "deep" core oefeningen maar nietecht de rechte buikspieren.
4 maanden geleden
Reactie op Klaasje0603
Hier ook, een grote, op het breedste punt 5,9 cm. Heb er heeeeel erg van ge ...
Aah pittig zeg! En wat goed dat je oefeningen doet ook.
Het lukt mij wel om zo uit bed te komen maar daarna voel ik het wel. Mag ook niet recht uit bed komen van de bekkenfysio.
3 maanden geleden
Reactie op Carly90
Aah pittig zeg! En wat goed dat je oefeningen doet ook.
Het lukt mij wel ...
Mijn fysio zegt juist dat ik de buikspieren wél moet gebruiken. Ik vind het zo lastig dat er zoveel verschillende lezingen zijn!
Wat doe jij om er -hopelijk- vanaf tr komen en mag ik vragen wat voor klachten jij hebt?
3 maanden geleden
Een update! Vandaag terug bij de fysio na twee maanden. In die tijd heb ik veel gericht getraind bij een sportschool waar ze postpartum- vrouwen begeleiden en ik sport in kleine groepjes. Ook veel oefeningen thuis gedaan, meer gewandeld.
Mijn diastase was op z’n breedste punt 5,9 en nu… 3,6! Ik vroeg of de fysio het wel goed had gemeten, toen deed ze het nog een keer. Ook heb ik veel meer spiermassa ontwikkeld. Ik heb nog steeds echt wel klachten, maar voel me wel beter en dit bevestigt het. Ik zou willen zeggen: houd hoop & laat je goed begeleiden!
2 maanden geleden
Reactie op Carly90
Welke oefeningen hebben jullie gekregen?
Ik niet tegen een deur/muur duwe ...
Hi! Hoe is het nu bij jou?
2 maanden geleden
Reactie op Klaasje0603
Hi! Hoe is het nu bij jou?
Hi!
Nog steeds bij de bekkenfysio. Ze gaf vorige keer wel aan dat m’n diastase iets minder is geworden en kreeg weer oefeningen erbij.
Vind het wel echt veel qua oefeningen allemaal en vergeet de helft. Doe ze ook niet allemaal want ben gewoon moe en kapot.
En bij jou?