234 Reacties

één maand geleden

Hebben wij bij onze eerste ook gehad, inderdaad niks heeft geholpen en uiteindelijk werd het na 8 weken weer beter. Was gewoon drama en uitzitten…. 🥲

één maand geleden

Reactie op elliesxo

Hebben wij bij onze eerste ook gehad, inderdaad niks heeft geholpen en uite ...
Ik vind het zo zielig, ben mij helemaal gek aan het maken of ik misschien naar een osteopaat moet of niet maar uiteindelijk is het toch uitzitten denk ik. Die osteopaten vragen ook een ton geld🥺🥺

één maand geleden

Bij onze oudste zijn we naar de osteopaat geweest en daarna werd het wel beter maar ja ze werd ook ouder natuurlijk dus weet niet zeker of het echt daaraan heeft gelegen of niet

één maand geleden

Hier ook! Afgelopen week naar de osteopaat geweest en die gaf aan dat het middenrif van onze dochter erg laag zit waardoor haar spijsvertering moeizaam gaat. En de vroeggeboorte heeft er ook voor gezorgd dat haar darmstelsel nog niet helemaal op orde was na de bevalling. Hebben nu probiotica en wat tips voor zijligging en verlichten van de krampjes.

één maand geleden

Reactie op lizettebombeeck

Hier ook! Afgelopen week naar de osteopaat geweest en die gaf aan dat het m ...
Ik gebruik ook probiotica al sinds de zwangerschap, mijn zoontje is geboren met 37+5 ik denk dat we het gewoon moeten uitzitten helaas🥺 heb net contact gehad met de kraamzorg die gaf aan dat het na 6-8 weken beter zou worden.. even doorbijten🥲🥲

één maand geleden

Hier ook regelmatig overdag, dus niet enkel 's avonds. En idd ook veel scheetjes (ook tijdens het voeden). Gebruik ook probiotica, maar denk dat het uitzitten is.

één maand geleden

Reactie op SPMx

Hier ook regelmatig overdag, dus niet enkel 's avonds. En idd ook veel sche ...
Ik kon mij van de eerste herinneren dat het vooral na de voeding was naar de afgelopen dagen is het al huilen na het wakker worden. Het zijn wel echt krampjes want ik voel zijn buikje gewoon samen spannen.. germm ik drink zelf probiotica. Ik lees dat sommige het ook met een lepeltje met afgekolfd melk in het mondje geven maar dat durf ik niet echt aan misschien maakt het dat weer erger..

één maand geleden

Reactie op babyblue-24

Ik kon mij van de eerste herinneren dat het vooral na de voeding was naar ...
Ik geef 2x per dag een half schepje door de flesvoeding. Ik weet eerlijk gezegd niet of het helpt, want ik doe dit nu al ruim een week en hij heeft daarvoor ook niet super erge last gehad. Lees ook veel goeie dingen over sab simplex!

één maand geleden

Ik hoorde van onze kraamzorg dat krampjes erger worden rond week 4-6 en daarna weer minder worden. Onze dochter is nu 1,5 week. Herkennen jullie dit?

één maand geleden

Reactie op Eveline1986

Ik hoorde van onze kraamzorg dat krampjes erger worden rond week 4-6 en daa ...
Ja onze zoon is ruim vier weken en gisteren heeel erg gehad. De piek is ook echt rond 4-6 weken en daarna neemt het af is mij ook verteld.

één maand geleden

Reactie op Brifaye

Ja onze zoon is ruim vier weken en gisteren heeel erg gehad. De piek is ook ...
Ik dacht dat de piek rond 6-8 wk zat..

één maand geleden

Hier nu ook bijna 4 weken en ook 's avonds erg krampjes. Ik loop veel door de kamer (buik tegen buik) en geef een speentje of borst en zoem (mmmmmmmmm) bij haar hoofdje of zet White noise aan. Ik probeer de tv uit te laten om zo minder prikkels te hebben in de kamer. Het is echt ff heel naar!! Soms werkt hier ook om tf iets heel anders te doen om het huilen even te doorbreken. Bijv. Even luier verschonen

één maand geleden

Reactie op Joelez

Hier nu ook bijna 4 weken en ook 's avonds erg krampjes. Ik loop veel door ...
Ja white noise en rondlopen doen we ook, speentje wil soms ook helpen.. kan wel janken zo vervelend vind ik het.. hoop dat het snel beter wordt

één maand geleden

Reactie op babyblue-24

Ik dacht dat de piek rond 6-8 wk zat..
Dacht ik ook! Mijn zoon heeft ook verborgen reflux en dit lijkt ook erger te zijn als hij krampjes heeft. Door het persen lijkt hij zijn melk ook omhoog te drukken.. Herkenbaar?

één maand geleden

Reactie op SPMx

Dacht ik ook! Mijn zoon heeft ook verborgen reflux en dit lijkt ook erger ...
Ja, herkenbaar! Hier ook krampjes die de reflux verergeren. Zo zielig om te zien dat ze het zo moeilijk heeft. 🥺

één maand geleden

Reactie op babyblue-24

Ik dacht dat de piek rond 6-8 wk zat..
Consultatie bureau zei vanaf 4 weken piek 6 weken en dan langzaam afneemt en bij 3 maanden zou het helemaal weg moeten zijn.

één maand geleden

Reactie op SPMx

Dacht ik ook! Mijn zoon heeft ook verborgen reflux en dit lijkt ook erger ...
Lijkt mij wel een logische reactie dat het omhoog komt🥺🥺 ik heb daar zelf geen ervaring mee.. we moeten er denk ik even doorheen met zn alle.

één maand geleden

Heeft iemand toevallig goede resultaten geboekt met het vervangen van kraanwater voor mineraal water in de melkmachine? Wij onderzoeken ondertussen iedere optie om de krampjes iets af te laten nemen, voor zover dat kan dan.

één maand geleden

Hier ook een meisje van 4 weken oud met elke dag krampjes! Vooral na de voedingen en met name in de avond is ze echt ontroostbaar. Zo zielig! Als ze zo hard moet huilen neem ik haar strak in een wikkeldoek tegen me aan met een kipkep pittenzakje op haar buikje, en druk ik de speen tegen m’n borst, zodat haar mond daar tegenaan zit. Verder gebruik ik orthiflor start in de voeding en voor elke voeding Infacol. Verder kan je denk ik niet zo gek veel doen.. maar het is zo zielig! Op haar buik liggen vindt ze ook fijn als we haar op onze arm houden, maar voornamelijk troosten en afwachten 🥺😣

één maand geleden

Reactie op xlizs92

Hier ook een meisje van 4 weken oud met elke dag krampjes! Vooral na de voe ...
Ik twijfel om de probiotica rechtsstreeks te geven of zoals nu zelf te drinken, zou dit enig verschil geven?