10 Reacties

één maand geleden

Haii! Mijn dochter was er ook snel bij 7 maanden staan, zelf optrekken aan kastjes, tafel bank. Wat je ook doet hoeveel je ook oplet er is altijd wel n valpartijtje al zit ik er precies naast. Ze is supersnel. En viel soms echt hard/steil achterover. Ik vond deze op Shein en vond geniaal!

één maand geleden

Mijn meisje van 8,5 maand trekt zich ook al enige tijd op en stapt langs de bank. Is in t begin een paar keer flink gevallen maar heeft inmiddels vrij snel doorgekregen hoe ze zich het beste kan laten vallen als ze gaat. Zou niet aan zulke kussentjes zoals hierboven beginnen, hierdoor ontwikkelen ze het veilig vallen minder goed

één maand geleden

Reactie op dYe.

Haii! Mijn dochter was er ook snel bij 7 maanden staan, zelf optrekken aan ...
Goed bedoelde tip, maar uiteindelijk minder veilig. Je kindje leert hierdoor niet veilig vallen en valt straks harder als je 't niet meer gebruikt... Binnen 2 weken heeft je kindje een handigheid TS!

één maand geleden

Mijn zoontje staat nu ook sinds kort en het vallen hoort er helaas een beetje bij. Wij laten het gebeuren, maar zorgen er wel voor dat hij zich niet kan stoten aan andere voorwerpen ofzo. Ik merk dat hij in hele korte tijd (minder dan een week) echt een stuk steviger is gaan staan en ook veel voorzichtiger is als hij weer omlaag probeert te komen (eerste dagen liet hij gewoon los en nu gaat hij heel langzaam naar de grond). Het vallen is een deel van het leerproces, al is het als ouder doodeng om naar te kijken!

één maand geleden

Hoi! Ons zoontje ging met 7 maanden al staan en viel regelmatig achterover. Heel zielig maar het hoort erbij. Nu is hij bijna 9 maanden en valt hij veel minder vaak, maar als hij valt kan hij zich steeds vaker opvangen op z’n billen of met z’n armen. Ze moeten het echt leren! Hun lichaampjes zijn ervoor gemaakt.

één maand geleden

Onze meid staat ook al even. Wij oefenen haar valreflex. Op een veilig manier uiteraard. Dus haar bij de heupjes pakken en achterover laten hellen, totdat ze haar arm gebruikt om zichzelf op te vangen. En we oefenen met haar laten squatten, zodat ze sterk wordt om bewust te gaan zitten, in plaats van zich op d'r billen te laten vallen. Dat doen we door speelgoed bij haar voeten te leggen als ze staat. Dan houdt ze met 1 handje vast, squat en pakt met t andere handje helemaal blij d'r speelgoed!

één maand geleden

Tja vallen hoort erbij, vallen en opstaan. Op gegeven moment leren ze vanzelf hoe ze 'veilig' vallen, ik merk het al bij me eigen zoontje, omdat hij tijdens kruipen wel is naar voren valt of tijdens zitten heel soms naar achteren valt. Komt goed hoor!

één maand geleden

Hoi hoi, Ik heb ook een dochter van 8 maanden die al staat en stapjes maakt. Wij hebben geoefend met bukken en haar hand dan naar de grond doen en hetzelfde middels een squat. Inmiddels kan zij veilig van staan naar zit. Zij is echter wel een kind van dr moeder en soms best lomp en valt dan om 🙈

één maand geleden

Hier staat ze ook sinds gister en gaat achter elkaar door alleen maar staan. Ik houd me hart vast. Maar even een paar dagen afzien en veel opletten dan word ze vast wat zekerder met staan. Wat een snelle baby's allemaal 🥰 mn oudste begon hier met 10 maanden mee. Hij was wel veel meer voorzichtig en was al sterker. Mn dochter nu is veel minder voorzichtig en gaat er gelijk voor haha.

één maand geleden

Hoi mn zoontje deed zit ook met precies 7 maanden.. hier is hij ook best vaak gevallen, eerlijk gezegd ook geen tips 😓