20 Reacties
7 maanden geleden
Ik zou me vrij weinig aantrekken van het consultatiebureau. Je zegt het zelf al, hij loopt nog niet. Als kindjes eenmaal lopen en meer bewegen, vliegt het gewicht ervan af! Ik zou gewoon weer flesje voor het slapen geven. Ik geloof namelijk niet dat 1 flesje zoveel verschil uit zou maken als het consultatiebureau voor de rest het eetpatroon wel oke / prima vindt.
7 maanden geleden
Niet te veel van aantrekken, sommige kindjes zijn nu eenmaal groter en sommige kleiner (ze hebben niet voor niks een GEMIDDELDE waar ze naar kijken). Hier zijn beide kinderen (erg) groot en zwaar, mijn dochter was tijdens de laatste meting een maand terug 81.7 cm en 13.15 kg en hier doen ze juist helemaal niet moeilijk, zo lang ze gewoon goed eet en goed ontwikkeld (bij mijn zoontje was dit wel anders, totdat ik er iets van gezegd heb). Ik ben zelf van mening dat kinderen op deze leeftijd (enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) heel goed kunnen aangeven wat ze nodig hebben en allemaal groeien op hun eigen tempo, het is echt onzin om ze minder eten te geven omdat ze 'te dik' zouden zijn (zo lang ze maar 'gezond' eten).
7 maanden geleden
Ik zou dus dat flesje melk gewoon blijven geven als je denkt dat hij dit nog nodig heeft, niks mis mee! Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat gewicht echt wel goed komt als hij wat groter wordt :)
7 maanden geleden
Gewoon blijven geven! Mijn zoontje is net zo lang en zwaar als jou zoontje en krijgt ook nog een avondfles
Hier doet het consultatiebureau helemaal niet moeilijk en zeggen ze zelfs dat ze ze liever iets zwaarder zien dan te licht. Mijn zoontje loopt nu 2 maanden, merk aan zijn luiers en broekjes dat ze al te los gaan zitten. Vooral geen zorgen maken en doen waar jij en je kindje jullie goed bij voelen! 😊
7 maanden geleden
Gewoon geven..onze oudste dochter was ook te zwaar rond die leeftijd. Toen ze ging lopen ging alles weg en nu is ze zelfs wat te licht..no worries!!
7 maanden geleden
Oh heerlijk dat cb 😂
Hier eentje die veeeel te licht zou zijn, dus die moet meer eten. Ze moet 's avonds meer melk krijgen.
Je raadt 't al, ze eet meer dan haar zwangere moeder op een dag. Die is zo in beweging, dus die kilootjes komen er amper aan. Vol is vol en trek is trek...
Je hoeft pas met een jaar weer naar het cb. Lekker die fles blijven geven, volgend jaar ga je zien dat ze je commentaar gaan geven dat hij te licht is 😜
7 maanden geleden
Gewoon lekker die fles geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat dat flesje nou echt het verschil maakt.
Is hij tevreden? Eet drinkt slaapt hij goed? Ontwikkelt hij goed? Dan zeker dat flesje gewoon geven. En als het voedingsschema verder in orde is, dan is er toch niks aan de hand.
Onze oudste zat altijd aan de boven grens, moest flessen verminderen en noem maar op. Nu is ze 2,5 en zit ze aan de ondergrens qua gewicht. De jongste is gemiddeld, maar krijgt zelfs nog een nachtfles.
Gewoon je kindje volgen
7 maanden geleden
Mijn zoontje is 78 cm en 13 kilo. Loopt al sinds hij 11 mnd is en consultatiebureau heeft niks gezegd over dat hij te zwaar is. Krijgt ook savonds een fles en snachts ook nog 120
7 maanden geleden
Reactie op MajestueuzeZebra267918
Mijn zoontje is 78 cm en 13 kilo. Loopt al sinds hij 11 mnd is en consultat ...
Ja zo zie je maar weer, ze praten allemaal verschillende.. als ik zo naar m'n zoontje kijk denk ik ook niet wat is hij dik. Hij is wat stevig maar ben niet bang dat het er niet af gaat.. ik was zelf ook een vrij stevige baby, als kind echt superdun en nu ben ik normaal..
7 maanden geleden
Mijn zoontje is exact hetzelfde! 15maanden, 13kg en 80cm! Heb ook al deze opmerking gekregen en doorgestuurd naar de kinderarts… de kinderarts vond het totaal niet erg en stelde me gerust dat dit er wel af gaat zodra hij begint te lopen! Komt goed
7 maanden geleden
Wat eet jouw zoontje? Mijn zoontje is juist weer te dun volgens het cb, maar hij eet alles wat los en vast zit hier 🥲
7 maanden geleden
Gewoon de fles, beker melk of water geven voor het slapen gaan. Je zou dus eerst misschien lauw water nog kunnen proberen.
Maar zou mij er nu nog niet te druk om maken. Met lopen gaat het er zo af en als ze straks weer een buikgriep hebben ben je blij als ze wat reserves hebben!
7 maanden geleden
Het komt echt goed! Zodra hij loopt ga je verschil merken. En wat een onzin, de fles weg laten voor het slapen gaan. Ik zou het lekker negeren want mijn zoontje krijgt ook nog de fles voor het slapen en die is bijna 16 maanden. Als hij het verder gewoon goed doet is dat prima! Ze maken je soms zo onzeker
6 maanden geleden
Nou zeg wat een onzin.. de dieet cultuur al op zulke kleintjes projecteren. Een fles melk vind ik echt totaal niet gek op deze leeftijd en als hij verder niet elke dag taart, chips en fristi krijgt en gewoon normale dingen krijgt zoals fruit, brood etc, is er niets aan de hand!
6 maanden geleden
Voor zover mijn ervaring met het CB is dat ze je een advies geven. Niet iets wat je moet doen.. Je kindje zit nu helemaal boven in de curve op de plus 2,5 lijn. Dus opzich geen gek advies om dan zijn gewicht in de gaten te houden toch? Betekent niet gelijk dat je kind op dieet moet..en inderdaad is de verwachting ook wel dat als hij gaat lopen dat de daling dan inzet.. Maar het laat het CB maar lullen advies, vind ik niet helemaal fair aangezien het advies wel gebasseerd is op een wereldwijd advies en WHO opgestelde groeicurves waar veel wetenschappelijk onderzoek aan te pas komt. Ik zou zelf niet gelijk de fles weg doen maar misschien wel kijken of je hem kan gaan afbouwen.
6 maanden geleden
Reactie op MissMariss
Voor zover mijn ervaring met het CB is dat ze je een advies geven. Niet iet ...
Ik moet zeggen hij heeft al 3 dagen geen fles gehad en het gaat hartstikke goed. Ik bied hem wel voor het slapen gaan wat volle melk aan alleen 9 van de 10 keer wilt hij dat niet. En voor de rest eet hij gewoon wat hij mag hebben en na het avondeten een toetje. Dus het zal vast wel goedkomen.