58 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Anoniemwillen Zijn
Van wie moet je dan die test doen?
Verloskundige
2 jaar geleden
Je kan toch gwn die test doen.
Ja de test is geen probleem en had ze dat net op de praktijk gelijk laten doen dan had ik dat gedaan. Alleen wil ik er niet vrij voor vragen als ik net een nieuwe baan bij verslavingszorg ben begonnen.
2 jaar geleden
Reactie op Baby13062020
Van wie moet je de test doen?
Van de verloskundige praktijk, maar bij het ziekenhuis vandaag dat het morgen moet want ik had vandaag een avond afspraak ☺️
2 jaar geleden
Ik zou een nieuwe afspraak maken. Zij kunnen je niks dwingen. Eventueel kun je met je werk overleggen of je voor medisch onderzoek wat later mag beginnen of vrij kan krijgen maar snap dat de termijn te kort is.
2 jaar geleden
Reactie op Baby13062020
Ik zou een nieuwe afspraak maken. Zij kunnen je niks dwingen. Eventueel kun ...
Ja precies.. ik heb ook zoiets maar is dit verplicht? Kan ik het weigeren? Ik kan er niks over vinden.
Mijn locatie zit al zo krap met personeel en ik heb een cliënten afspraak morgen .. maar het ergste zou ik vinden om in d verslaving zorg moeten aankondigen dat ik een drugstest moet doen omdat ik zo stom ben geweest eerlijk te zijn😂😅
2 jaar geleden
Reactie op xxNathalie
Ja precies.. ik heb ook zoiets maar is dit verplicht? Kan ik het weigeren? ...
Je kunt een andere afspraak maken. Zolang er geen rechter is die je iets opdringt kun jij gewoon bellen of je het mag verzetten. Ze doen het ook niet om je te pakken, maar om te kijken of het nog in je lijf zit en je kindje te beschermen lijkt me. Ik zou morgen direct bellen en de afspraak verzetten omdat je met je werk in de zorg zo snel geen vrij kan regelen. (Dat zullen zij meer dan begrijpen!). En als jij direct een nieuwe afspraak maakt is het dus ook geen weigeren maar verzetten!
2 jaar geleden
Reactie op Baby13062020
Je kunt een andere afspraak maken. Zolang er geen rechter is die je iets op ...
Ja precies, goed verwoord thanks! Ik weet ook zeker dat het niet is om me persoonlijk aan te vallen, en het is in veel gevallen ook echt wel goed dat ze dat doen. Maar het zit me niet lekker meer ivm mijn werkveld. De test zelf maak ik me ook niet druk om.. het was beter geweest als de verloskundige urine had mogen afnemen op de afspraak zelf, dan had ik mijn best wel gedaan om even een plasje te doen haha 😋
Ik heb ook gedronken voordat ik wist dat ik zwanger was .. daar hoor je dan niks over haha 😂
2 jaar geleden
Je komt er tenminste eerlijk voor uit en het was eenmalig. Geloof me er zijn ergere gevallen. Zolang je tijdens je zws en met je kindje maar niets gebruikt en niet drinkt (tenzij je oppas hebt 😏🥂) bewijst dat dat je alles doet voor het beste voor je kind.
2 jaar geleden
Haha ik heb zooo veel vragen na het lezen van dit bericht:
Hoezo heb je verteld dat je een keer xtc hebt gebruikt?
Waarom moet je dan een drugstest doen?
Van wie moet dit?
Is het verplicht?
Als het verplicht zou zijn, waarom?
Waarom zou je de test niet doen?
En vooral: waarom zou je dit op je werk moeten vertellen? Je kan toch prima zeggen dat je naar de tandarts of voor een extra echo of zo moet
Succes! Wat een gedoe 😅 en mensen die zich klem zuipen hoeven dit allemaal niet. Echt zo’n onzin.
2 jaar geleden
Andere afspraak maken, bij mij gaan ze het een keer onverwachts doen, omdat ik 8 jaar geleden een keer wat gebruikt heb 😒
2 jaar geleden
Haha ik heb zooo veel vragen na het lezen van dit bericht:
Hoezo heb je ve ...
Haha Jaaa ellende!
1. Omdat ik onverwacht zwanger geworden ben.. eigenlijk was ikz waar ik shock en vrijwel bij eerste telefoontje vroeg ze er al na, toen had ik ook aangegeven dat ik t weekend er voor dus een jointje mee heb gesmoked (en geloof ik ik smoke echt 1x per 2/3 maand een keer mee.. dan drink ik vaker 😂). Maar ik heb dit dus verteld omdat ik onverwacht zwanger ben geworden dus ik was meteen al super bezorgd over de baby en zwangerschap.. ook heb ik verteld dat ik ook een drankje gehad had. Voor de xtc vroeg Ze meteen heb je in de afgelopen 6maand ook iets anders gebruikt.. dus ja ik vertel zo mooi dat ik mei wel een xtc pil gehad heb (juni was de bevruchting geweest ergens, juli kwam ik er achter). Heb niks te verbergen ben altijd open, wist ik veel dat zij er meteen een drugs test om doen😅
2. Nou dat vertelde ze dus wel bij de eerste intake dat ze dat dus gewoon doen.. heb er ook niet na gevraagd waarom en of het verplicht is of dergelijke want ik maakte me er niet druk om. (Toen werkte ik sws voor mijn oude baas, waar ik super goed contact mee had en was helemaal geen probleem geweest dan en de tijden waren dan ook beter max tot 14.30 werken😂).
3. Van de verloskundige
4. Dat weet ik dus niet, dat is mijn vraag. Ik kan er niks over vinden wat er gebeurd als het ik het zou weigeren.
5. Nou ik denk dat ze dus ergens een lijn moeten trekken, een zware gebruiker die zwanger is zou nooit toegeven dat ze nog gebruikt.. dus ergens leg je de grens ook voor mij. Snap ik helemaal maar ik vind het mijn werk situatie vervelend.
6 en 7. Ik wil de test wel doen, de test is geen probleem haha. Maar ik moet er voor naar het ziekenhuis vandaag. Mijn werk is in de verslavingszorg en ik heb letterlijk net 2 dagen geleden mijn evaluatie gesprek gehad en mijn proeftijd behaald (ondanks dat ik gelijk mocht aankondigen dat ik onverwacht zwanger geworden was en dit bij de sollicitatie nog niet wist).
Ik plan mijn eigen uren in een maand van te voren, dus als ik nu eens zeg ik moet naar de tandarts is dat gewoon gek, dan is het waarom heb je er geen rekening mee gehouden.
Nu zou ik het vervelend vinden het aan te geven dat er bijv een extra echo komt ofzo of een andere reden waarom ik vandaag ineens vrij moet omdat als ze vragen misschien waarom (intresse, empathie) ik kan niet liegen dan voel ik me schuldig.
Maar ik ga ook niet Zeggen van jo.. is voor een drugs test.. dan gaan hun sws denken maar wat doe je dan in dit werkveld 😂😅 Ze zien me al aankomen, net aangekomen.. gelijk zwanger.. dan drugs test.. Ik wil dit al heel lang doen en met mij hebben ze al een 'risico' genomen omdat ze mijn nog moeten bij scholen en dan heb ik ook nog dit soort tavarelen 🙈.
Mijn verloskundig belt me vandaag om te vragen of het gelukt is met vrij vragen en ik denk gewoon dat ik tegen haar zeg dat ik de test neit wil doen ivm werk. 🙈
2 jaar geleden
Reactie op xMamavandeEerste
Andere afspraak maken, bij mij gaan ze het een keer onverwachts doen, omdat ...
Meeeeen je! Dat ze zolang nog terug gaan.. nou mijn zus zei al van als ze je dat vragen gewoon liegen want je wordt zo afgeschreven voor druggie... maargoed toen had ik t al verteld 😆😅
2 jaar geleden
Tijdens je zwangerschap heb je recht op medische controles ONDER werktijd. Dus als je zegt dat je naar de verloskundige moet en dat je het niet anders kon plannen kunnen ze daar geen probleem van maken. Ik snap dat acuut vrij vragen voor morgen wel lastig kan zijn. Zeker in de zorg waar ze dan vervanging moeten regelen.
En wat betreft of je het verplicht bent;
Het lijkt me niet. Je zou ook kunnen uitleggen dat je na de keren dat je genoemd hebt niets meer hebt gebruikt, dus dat je geen reden ziet om nu een drugstest te doen.
Ze kunnen je niet verplichten, als ze je vertrouwen. Als ze meer zorgen hebben, over drugs of andere dingen die de ontwikkeling van de baby kunnen bedreigen, kunnen ze in het ergste geval melding doen bij bijv Veilig Thuis. Maar ook daar zou ik me niet druk om maken als jij je verder nergens zorgen om maakt.
2 jaar geleden
Anders stap je toch over naar een andere praktijk in de omgeving? Dan geef je bij de nieuwe praktijk aan dat je geen prettig gevoel had bij de andere praktijk.
Vind het nogal wat, je een drugstest moet doen?! Ik zou zeggen, je nieuwe baan gaat voor en ik zou mij aanmelden bij een andere praktijk.
2 jaar geleden
Haha ik moest wel even lachen toen ik dit las. Een drugtest als je zelf in de verslavingszorg werkt. Goeie 🤣 Je kunt toch gewoon zeggen dat je controle bij de verloskundige hebt? En klaar! Heb je gewoon recht op onder werktijd en is heeeel normaal.
2 jaar geleden
Reactie op xxNathalie
Meeeeen je! Dat ze zolang nog terug gaan.. nou mijn zus zei al van als ze j ...
Haha ja, ze gaan het bij mij onverwachts doen dus ik ben heel benieuwd 😂😂
Ik zal de volgende keer ook echt nee zeggen want t gaat echt wel ver.
Gaat er om of je het ooit hebt gebruikt bij ons hier, dus ik dacht zeg maar eerlijk en dan dit😂
Maar dat ze jou ermee op de hoogte stellen is wel gek. Dan zou je er toch rekening mee kunnen houden en bijv erna nog nemen mocht je dat wel doen🤷♀️