18 Reacties

één maand geleden

Hier ook een zoontje die er last van heeft vooral in zijn nekje. En knieholtes zo zielig hij blijft krabben. Al verschillende zalfjes gekregen van de huisarts maar helaas weinig resultaat

één maand geleden

Hoihoi! Dat is inderdaad onwijs vervelend voor je dochtertje en je kan je dan ook zo machteloos voelen he… Onze dochter kreeg een kleine 2 maanden geleden ook onwijs eczeem. Het begon met een klein plekje in haar knieholte, breidde al snel uit naar achter haar oren, haar nek en haar gezicht. Tot bloedens aantoe krabde ze zich open :(. Na 3 weken wachten konden we bij de kinderarts terecht (was zelf met bepanthen eczeem begonnen en dat verlichtte de jeuk al voor haar). En kregen we hydrocortison 1 mg/g. Daarmee was alles binnen 2 dagen weg. We hebben ook hydrocortison 10 mg/g gehad van de huisarts voor we in het ziekenhuis waren geweest, maar die dosering verergerde het alleen maar. Hier trouwens ook sinds kort de diagnose koemelkallergie. Mogelijk bij ons dus een link daarmee. Heel veel sterkte! Hopelijk zijn jullie snel achter de oorzaak

één maand geleden

Reactie op Firsttimemom95

Hoihoi! Dat is inderdaad onwijs vervelend voor je dochtertje en je kan je ...
Wat fijn om te lezen dat bij jullie de hydrocortison 10/mg het ook erger werd hier hadden wij dat ook, maar volgens de huisarts kon dit niet.

één maand geleden

Reactie op Stefanie14-02

Wat fijn om te lezen dat bij jullie de hydrocortison 10/mg het ook erger we ...
Oh nou we kunnen volledig handjes schudden! Dit werd tegen ons ook gezegd. Van de kinderarts in het ziekenhuis heb ik begrepen dat de 10 mg lager gedoseerd is dan de 1 mg (wij dachten dat het andersom was🤭) en dat een te lage dosering dus soms juist een trigger is. Zou misschien toch een doorverwijzing vragen in dit geval!

één maand geleden

Als je BV geeft kunnen eventuele allergieën en intoleranties via jou bloed opgespoord worden want dat geef je dan wss door aan je kindje. Je kunt een bloedtest doen via een Orthomoleculair therapeut. Je huid is de spiegel van binnenuit dus er moet een oorzaak zijn. Vanaf 1 jaar kun je bij je kleintje een bloed en ontlasting test doen om dingen uit te sluiten. Daarnaast zou ik lid worden op fb van de groep koemelkallergie en de zustergroepen (die van jou van toepassing zijn) daar vind je super veel info over allergieën etc. Zo vervelend! Mijn zoontje nu 8 maand en erachter gekomen dmv bloedtest bij mijzelf dat hij melk intolerantie heeft door mij (BV) door melk te skipoen uit eigen voeding en die van hem is het zeeeeker minder geworden maar met doorkomen tandjes of met verminderde weerstand speelt de eczeem weer wat meer op. Ik gebruik tiny todd en shea butter van liliflora in combinatie met elkaar, kan ook na elkaar gesmeerd worden. Het verzacht alleen het haalt de plekjes niet weg dat moet echt van binnenuit gebeuren. Heel veel succes met je zoektocht! Hoop dat je kleintje er steeds minder last van krijgt 🍀

één maand geleden

Reactie op Stefanie14-02

Hier ook een zoontje die er last van heeft vooral in zijn nekje. En kniehol ...
Dit heeft mijn zoontje ook en hij heeft melk intolerantie. Miss even uitzoeken dan..

één maand geleden

Reactie op Firsttimemom95

Oh nou we kunnen volledig handjes schudden! Dit werd tegen ons ook gezegd. ...
We lopen al bij de kinderarts vanwege een mogelijke pinda allergie 😞 2x een flinke reactie gekregen op het eten van pindakaas. Volgende week heb ik een bel afspraak dan ga ik het zeker weer benoemen dat de plekken nog niet weg zijn.

één maand geleden

Wij lopen bij de dermatoloog. Niks hielp, toen kregen we eindelijk een klasse 2 corticosteroïd (triamcinolon) en toen ging het weg. Hebben we haar 2 weken van top tot teen mee moeten insmeren en toen afbouwen volgens schema. Nu smeren we haar in de ochtend en avond volledig in met cetomacrogol en zodra er een eczeemplek verschijnt smeren we triamcinolon. En daarna weer helemaal afbouwen… nou daar ben je dan ook weer 6 weken zoet mee!

één maand geleden

Ha, wat vervelend voor de kleine! Wij kwamen bij de huisarts ook niet ver: te lichte zalfjes blijkbaar zei de kinderallergoloog uiteindelijk. Waardoor je uiteindelijk veel meer schade aanricht aan de huid omdat het eczeem teveel vrijheid krijgt. Bij ons heeft de kleine man meerdere allergieën waarschijnlijk. Maar komt een allergie wel vaak voor met eczeem. Maar is eczeem geen uiting van de allergie zeiden ze tegen ons. Als onze zoon een allergische reactie heeft, krijgt hij hele andere vlekken (en de rest helaas ) Zou fijn zijn als je naar de kinderarts kan en vanuit daar misschien naar de dermatoloog als dat nodig is :)

25 dagen geleden

Volg

24 dagen geleden

Hier even een bericht voor goede moed. Mijn oudste zoon had ook giga eczeem en we hebben wat afgesmeerd met cetomacrogol en ook meerdere hormonenzalfjes. En toen was het zomer dat hij 1.5 jaar was hij is van april 2022) en het ging weg! En is eigenlijk bijna nooit meer teruggekomen behalve wat schrale huid op zn wangen! Hopelijk is dit bij jullie allemaal ook zo!

24 dagen geleden

Wat fijn dit topic! Ik volg. Ons zoontje ook sinds 2 maanden last van hele droge huid en eczeem. Wordt ook steeds erger. Van de dokter een Lanette creme gehad, maar zijn huidje blijft droog en hij begint nu sinds een paar dagen er ook aan te krabbelen. Gister bij de Holland&Barret een sheabutter/cacaobutter gehaald omdat dat volgens de vrouw in de winkel zou helpen. En zij gaf de tip om probiotica te geven via druppels. Zij vertelde dat eczeem vaak een reactie is op iets wat ontstaat in de darmen. Dat moet je 21 dagen achter elkaar doen met 6 druppeltjes bij de laatste fles van de dag. Ik ben hier gister mee begonnen, dus wie weet een tip voor jullie. Ik en mijn man hebben er vroeger ook last van gehad als baby en zoals Fynania zegt is het bij veel kindjes volgens onze dokter voor de 3e verjaardag weg😄

22 dagen geleden

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Wat vervelend dat veel baby's er last van hebben, maar ook fijn om positieve berichten te horen van behandelingen die gewerkt hebben of van kindjes die hem uitgegroeid hebben. We hebben twee lastige dagjes gehad hier. Mijn dochter is verkouden, wrijft veel op haar gezicht waardoor het eczeem heel erg geïrriteerd is en ze kan niet stoppen met krabben. Afleiding werkt nauwelijks, overal op haar gezichtje zitten er kleine wondjes :( :( Haar eczeem wordt erger elke keer als ze ziekjes is maar deze keer is het een beetje te. Gellukig hebben we morgen een afspraak bij de huisarts.

22 dagen geleden

Reactie op Bloembla

Ha, wat vervelend voor de kleine! Wij kwamen bij de huisarts ook niet ver: ...
Maar wordt eczeem dan wel erger als hij een allergische reactie heeft?

22 dagen geleden

Reactie op Stefanie14-02

We lopen al bij de kinderarts vanwege een mogelijke pinda allergie 😞 2x ee ...
Vervelend zeg!!!!

21 dagen geleden

Reactie op KalliDi

Maar wordt eczeem dan wel erger als hij een allergische reactie heeft?
Nope zijn hele andere vlekken bij onze zoon :) herkennen ondertussen al zijn vlekken haha

één dag geleden

Hoi allemaal, even een vraagje; mijn dochter heeft steeds meer last van haar eczeem. Huisarts zei dat we 1xmaand de hydrocortisol zouden kunnen gebruiken (de jeuk word daar niet minder van, lijkt ons). Verder kan ze niks doen en geeft ook geen doorverwijzing (ziet er niet de toegevoegde waarde van). Nu zijn we in geboorteland en hebben hier een kinderarts gezien die anti-hystaminen geeft voorgeschreven. Echter lijkt me dit geen fijne behandeling omdat ze er slaperig van kan worden (en dan gaat ze sowieso krabben) en ik wil ook nog niet dat ze minder alert in haar slaap wordt. Hebben jullie ooit antihistaminen gebruikt voor jullie baby's?

20 uur geleden

Vervelend hoor 🙁 ik snap helemaal dat je zoekende bent! Ik gebruik vanaf de geboorte 100% sheabutter, maar toen bij ons de eczeem kwam opspelen hielp dat helaas niet meer. Ik vond dat heel erg jammer, omdat ik liever niet aan de hormoonzalf wilde. Een vriendinnetje had mij overgehaald: bij juist gebruik kan het geen kwaad. Aan de ene kant ben ik er blij mee dat we het zijn gaan gebruiken, want we hadden een snelle oplossing nodig. Hij krabde zichzelf helemaal van top tot teen open. Het was inderdaad een snelle oplossing, alleen nu zitten we met het probleem dat hij haast niet zonder kan. We smeren nu 2 x niet en 5 x wel per week, maar zodra we dat verder afbouwen dan komen er weer plekjes tevoorschijn. Om het vet te houden smeren we 2 keer daags met koelzalf zonder rozenolie. Ondertussen nog zoekende naar de oorzaak. Hij eet alles en ik heb nog geen duidelijke triggers kunnen vinden. Daar tegenover staat dat ik nog niet heb gekeken naar melk/tarwe/gluten, want daar krijgt hij behoorlijk wat van binnen per dag. Probiotica kuurtje schijnt ook goed te zijn…. En bij ons vlamt het wel meer op in periodes van ziekte/tanden krijgen. Hopelijk groeien ze er allemaal grotendeels overheen. Het is zo zielig als ze jeuk hebben 🙁