8 Reacties

3 dagen geleden

Tegen je zus het ritme vertellen die jullie thuis ook gebruiken met je kindje. Eigen spullen meenemen: slaapzak, lampje etc. Heb jullie een bed ritueel? Laat je zus dit ook doen. Dan voelt het meer vertrouwd voor je kindje. Als je zus het op een hele andere manier zou doen heb je kans dat je kindje het niet snapt en kan je kindje er een potje van maken.

3 dagen geleden

Mijn dochter gaat elke maand een nachtje logeren, ze doen lekker hun ding, tuurlijk letten ze op het eet en drink schema, maar ze doen ook gewoon hun ding. De mijne heeft helemaal nergens last van de dag erna.

3 dagen geleden

Bij ons deed dit echt wonderen tot 2 x toe. Hij sliep eerst heel goed ( de hele nacht door) en ineens erg slecht 5 x wakker snachts. Na 1 keer bij m'n zus slapen sliep hij door. Geen idee hoe dat kwam. 2 weken terug weer t zelfde , en weer een nacht naar m'n zus want we moesten echt bij tanken. Toen is die dus maar 1 x wakker geworden snachts voor de speen. Ik zou het gewoon doen hoor.

2 dagen geleden

Hier komt zoontje ook zeker nog 2x per nacht. Maar is nog vaker wakker maar kan dan zelfstandig weer in slaapvallen. Als ik een zus had gehad die dit had willen doen ondanks dat er nog niet doorgeslapen wordt zou ik zeggen doen! Ik denk juist dat het heel goed voor ze is. Zo hebben wij hem overdag wel altijd overal laten slapen, en kan hij hier dus ook altijd ten alle tijden overdag ergens slapen. Zou wel proberen beetje zelfde ritme aan te houden, doen wat jullie doen met naar bed gaan. Eigen slaapzakje, knuffels al dat soort dingen. Komt goed ! En geniet van je nacht 😘😘

2 dagen geleden

Lekker doen! Onze dochter heeft nu 4x gelogeerd en slaapt elders meestal beter dan thuis. En na zo'n nachtje gaat het thuis niet structureel anders. Bovendien... thuis kan het ook ineens van de ene op de andere dag veranderen, toch? Ik bedoel: stel dat je hem niet laat logeren, dan heb je ook geen garantie dat het goed blijft gaan. Daarom zou ik vooral gebruik maken van het aanbod van je zus en genieten van jullie avond met zn tweeën :)

2 dagen geleden

Bij ons merk ik geen verschil als ze zijn wezen logeren. Nu hebben wij ook niet het meest vaste ritme voor onze peuter en baby, maar logeren gaat gewoon goed. Ik zou dus vooral gaan als het goed voelt bij je zus, een goede nacht slapen zal jullie allebei vast goed doen!

2 dagen geleden

Hier hebben opa en oma 2x opgepast. Ivm 2 kinderen komen ze dan hier, maar wel eens overdag buitenhuis geslapen. Ook vakantie natuurlijk 2x. Proberen zo veel mogelijk de routine van thuis te volgen. Opa en oma doen dit ook. Is niet dat het bij ons dan ineens veel slechter gaat. Wel heeft oma haar een keer de fles al om 1u al gegeven ipv veel later. Mijn moeder lag er toch op en dat oh ze heeft honger (waarschijnlijk gewoon wat slaap geluiden). Maar goed, kind sliep heerlijk aan oma 2x nachtvoeding ipv 1. Alleen die zegt zelf ook, voor ons is het even 1 nachtje en voor jullie dagelijks dus dat maakt echt niet uit.

2 dagen geleden

Thanks voor alle tips lieve dames! ❤️❤️