44 Reacties

5 maanden geleden

Hi! Ik ben verpleegkundige op de nierafdeling. Er zijn heel veel mensen die geboren worden met 1 nier, maar daar niet (of laat) achterkomen. Je kunt daar prima mee functioneren. Een kleine nier of geen nier hoeft niks geks te betekenen. Hoe de nierfunctie is van jouw kindje weet ik natuurlijk niet, maar het hoeft lang niet altijd iets slechts te betekenen. Het zou kunnen dat ze hem iets vaker controleren, maar ik zou er niet direct van uit gaan dat er iets ernstigs is. Succes en sterkte met afwachten!

5 maanden geleden

Hey wat vervelend en wat schrikken voor jullie dat je van een blaasontsteking naar een echo van de nieren wordt doorverwezen. Bij mijn oudste dochter (november 22) is een afwijking gezien aan haar nier tijdens de 20 weken echo. Na verdere onderzoeken na de geboorte bleek het een dubbelsysteem te zijn. Ze heeft 4 urineleiders ipv 2 en haar rechternier was juist aan de grote kant tov de linker. Ze is daar inmiddels aan verholpen. Misschien niet het beeld wat jij schetst, maar wij hebben wel ervaring met de verwijzingen naar de uroloog en onderzoeken naar de nieren. Veel sterkte tijdens bet afwachten van de definitieve uitslag.

5 maanden geleden

Hé dat is schrikken. Ook vervelend dat je nu zo in onzekerheid zit. Wij hebben ook in augustus een echo ivm een doorgemaakte blaasontsteking. Gelukkig direct daarna de uitslag bij de kinderuroloog. Laat je weten wat er bij jullie uiteindelijk uit gekomen is?

5 maanden geleden

Reactie op moos99

Hi! Ik ben verpleegkundige op de nierafdeling. Er zijn heel veel mensen die ...
Bedankt voor je reactie! Dat stelt mij iets meer gerust! We wachten het af!🍀

5 maanden geleden

Reactie op Leonie0091

Hey wat vervelend en wat schrikken voor jullie dat je van een blaasontsteki ...