44 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Elm0

Moest jouw kindje onderhoudsantibiotica en zo ja, hoe is dat gegaan? Lijkt ...
Wij hebben onze dochter vanaf de geboorte tot aan 16 maanden elke dag onderhoudsantibiotica moeten geven. Daar hebben wij ook erg over getwijfeld welk effect dat zou hebben. Uiteindelijk de insteek dat vaak een blaas of nierbekkenontsteking ook zeer vervelend is. Ze heeft ook diverse antibioticakuren gehad bij (verdenking op) onsteking. We hebben niks gemerkt aan de darmpjes, maar het is wel goed dat je het benoemt. Ik zal het meenemen in de controleafspraak.

5 maanden geleden

Reactie op Dancinggirl

Ah hier nog steeds reflux naar onderkant van rechternier maar zolang hij ge ...
Oh dat is wel vervelend dat de kans op ontstekingen zo blijft! Heeft hij vaak ontstekingen of gehad? Ook voor de operatie?

5 maanden geleden

Hierbij de update; de rechter nier is goed, hierbij is de urineleider ook goed aangelegd. De linker nier is klein en daarbij is de urineleider niet goed aangelegd, deze is wijd, waardoor de urine niet goed doorstroomt, waardoor dus infecties ontstaan (blaasontsteking). De arts vermoedt dat die linker nier klein blijft. Wij worden doorgestuurd naar het UMC voor verder onderzoek. Hij was erg positief en gaf aan dat dit de behandelen is. Hij krijgt wel elke avond onderhoud antibiotica. Hopelijk bij het UMC meer duidelijk over hoe verder. Ene kant ben ik ‘gerust’ dat er een duidelijk oorzaak is, andere kant ook nog ongerust, want betekent dit dat die linker nier het niet meer doet? Daar kon de arts ook geen antwoord op geven, dat is aan het UMC om te bekijken gok ik.

5 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

Hierbij de update; de rechter nier is goed, hierbij is de urineleider ook g ...
Fijn dat je wat duidelijkheid hebt maar ook stressvol dat je kindje dit heeft. Ben je doorverwezen naar het WKZ? Onze zoon is daar vorige week geopereerd en ze zijn echt heel lief en begaan daar. Met ouders en de kindjes. ❤️ sterkte met het vervolg en wij geven ook wel een update vrijdag.

5 maanden geleden

Reactie op Elm0

Fijn dat je wat duidelijkheid hebt maar ook stressvol dat je kindje dit hee ...
Oh vorige week waren wij ook nog op de afdeling na de 2e operatie van onze dochter bij het Wkz! Maar inderdaad, alleen maar goede ervaringen daar! Ze zijn ook heel erg steunend naar ouders toe.

5 maanden geleden

Reactie op Elm0

Fijn dat je wat duidelijkheid hebt maar ook stressvol dat je kindje dit hee ...
Voor nu eerst doorverwijzing naar het UMC amsterdam. Wat is het WKZ? Oh jeetje wat pittig een operatie, is alles goed gegaan? 😊

5 maanden geleden

Reactie op Elm0

Moest jouw kindje onderhoudsantibiotica en zo ja, hoe is dat gegaan? Lijkt ...
Ja klopt, ook ruim een jaar, maar heb niet het idee dat hij er last van z'n darmen van heeft gekregen eigenlijk

5 maanden geleden

Reactie op Leonie0091

Oh dat is wel vervelend dat de kans op ontstekingen zo blijft! Heeft hij va ...
Nee maar 1x ontsteking gehad en dat was na onderzoek aan nieren waarbij 70% geloof ik een ontsteking krijgt als gevolg van dat onderzoek. Verder dus nooit dus dat is goed teken bij mijn zoontje

5 maanden geleden

Ik zit nu wel met nog een dilemma, volgende week heeft hij zijn vaccinaties gepland. Maar ivb hij nu elke avond antibiotica krijgt + als hij koorts krijgt alles gecheckt moet worden. Vraag ik mij af is dat het goede moment? Maar wat ik begreep van ggd is dat al de ‘max’ datum is. Wat zouden jullie doen?

5 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

Ik zit nu wel met nog een dilemma, volgende week heeft hij zijn vaccinaties ...
Ik zou even overleggen met de arts waar hij bekend is. Het lijkt me dat als hij koorts krijgt door de vakantie dat ze dan de oorzaak van de koorts weten en ze niet direct alles gaan checken. Maar dat weet ik niet zeker, dus zou even de behandelend arts vragen.

5 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

Ja lastig... je kan er niet een jaar mee wachten. Kan je laagdrempelig zelf blaasontsteking checken door urine te vangen met zon stick? Wij gaan wel vaccineren over 2 weken.

5 maanden geleden

Reactie op Tauriel

Ik zou even overleggen met de arts waar hij bekend is. Het lijkt me dat al ...
Wij hebben rota uitgesteld vanwege een liesbreukje en een geplande operatie. 2 dagen nadat hij eigenlijk rota gehad zou hebben kreeg hij koorts door blaas en nierbekkenontsteking... als hij rotavaccin had gehad hadden we nooit gechecked waar die koorts vandaan kwam. Is dus wel kleine kans dat het onverhoopt samen valt... pff lastig hoor vind het allemaal.maar stressvol.

5 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

Wij hebben alle vaccinaties gewoon op normale tijd door laten gaan maar hadden geluk dat hij geen koorts kreeg daarvan. Maar als hij wel koorts zou krijgen dan is urine toch zo getest? Wij kregen vanuit het ziekenhuis (WKZ) plaszakjes mee en potjes en moeten urine bij mogelijke blaasontsteking laten testen bij huisarts gewoon.

5 maanden geleden

Hi! Hoe gaat het bij jullie? Hier nog steeds in afwachting afspraak umc, verschrikkelijk dat wachten. Per 1 sept gaat hij ook naar de opvang, kijk er zo tegenop, eerst helemaal niet, maar door deze situatie wel😅

5 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

Hi! Hoe gaat het bij jullie? Hier nog steeds in afwachting afspraak umc, ve ...
Hier ook nog in afwachting. Eind augustus afspraak

5 maanden geleden

Ik ben ook geboren met 1 kleine en slecht functionerende nier. Per toeval ontdekt op mijn 30e. Geen last van. Wel een hoge bloeddruk maar dat komt door mijn hormoonhuishouding/gevoeligheid. Maar moet af en toe gewoon een beetje op mijn zoutinname letten

5 maanden geleden

Reactie op Selina14

Ik ben ook geboren met 1 kleine en slecht functionerende nier. Per toeval o ...
Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat jij hier geen last van ervaart!

4 maanden geleden

Hier een echo gehad. Die was goed. Anderen ook al vervolg gehad?

4 maanden geleden

Reactie op Tauriel

Hier een echo gehad. Die was goed. Anderen ook al vervolg gehad?
Fijn dat jullie echo goed is! Krijgen jullie nog een vervolg? Wij komen net van onze afspraak. Weer een echo gehad, niet veel wijzer geworden. We worden gebeld over welke onderzoeken ze willen gaan doen. Daarna weten we pas wat het is/ en wat de nierfuncties zijn. Spannend allemaal.

4 maanden geleden

Ze hadden het ook over een schrompelnier. Iemand ervaring mee? Merk dat ik mij weer erg druk maak.