Vanaf de 4 maanden slaapregressie is onze jongen (nu 7 maanden) elke dag tussen 5 en 6 wakker om de dag te beginnen. Vrolijk en wil spelen. Maar het breekt me op: want in de nacht komt hij ook nog eens om de 2 uur.
Ik wéét dat het ooit over gaat maar wellicht is er toch iets te doen met een soort slaapcursus. Ik wil niet laten huilen - hij is absoluut geen huiler dus áls hij huilt dan vind ik ook dat hij mijn geborgenheid en liefde verdient dus dan ga ik naar hem toe. Piepen of ff klagen in bed mag natuurlijk wel.
We doen alles “volgens ‘t boekje”, van lekker eten en flesjes overdag tot donkere kamer tot rituelen etc etc en hij valt ook heerlijk in slaap. Maar dat om de 2 uur wakker worden en dan vervolgens om 05.15 de dag te beginnen, ELKE dag… mama is done 🥲 We hebben ook een 2 jarige en die sliep vanaf 10 weken door tot 7.30, en we doen echt hetzelfde.
Oeps toch lang verhaal geworden, maar moraal: wie heeft ervaring met de slaapgids van Snuggles and Dream? Voor die 5 tientjes wil ik dat wel proberen maar ik ken de truc van een paar minuutjes laten huilen etc, maar dat is niet mijn manier zeg maar.
Hoi! Hier goede ervaringen mee. Veel informatie en de routines werken perfect. Er staan 2 slaaptrainingmethodes in, korte intervals en eentje met veel troosten. Helemaal niet huilen zal het wel niet zijn, maar ze adviseren echt niet dat je je baby gewoon laat huilen!