31 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op moos99

Geven jullie je kindje al yoghurt? Wat voor, wanneer en hoeveel? Wij zitten ...
Geen yoghurt nog maar inderdaad je zou een papfles kunnen proberen, of de melk wat indikken

3 maanden geleden

Fijn dit topic! Ik heb eigenlijk hetzelfde schema, hij drinkt 4 flessen van 180+6 en dan nog groente en fruithapje (4ijsblokjes). Hij dronk eerder altijd nog 5 flessen maar sinds kort geven we deze droomvoeding niet meer en slaapt hij alsnog gewoon goed door. Maar ik merk wel dat ik nu bang ben dat hij te weinig binnen krijgt. Hij geeft niet aan honger te hebben en houdt de tijd tussen zijn flesjes/hapjes meestal goed vol, vlak voordat het tijd is om te eten soms wat jengelen maar dan geef ik hem iets eerder te eten. Maar voelt zo gek om zomaar een hele fles weg te laten (want hij dronk de droomvoeding wel altijd helemaal op)

3 maanden geleden

Ah wij hebben exact hetzelfde schema! We doen soms van het fruithapje in de ochtend een fruit-pap-pindakaas hapje en wat broodkorsten. En bij z’n “avond maaltijd” het tweede deel van het fruithapje als soort van toetje. We hebben 1x een knijpzakje met yoghurt gedaan. Ging er met gemak in :)

3 maanden geleden

Geven jullie dan ook 210 fles met de opvolgmelk? Ik dacht dat van de opvolgmelk namelijk maar max. 4x 180ML gegeven mocht worden?

3 maanden geleden

Reactie op MBO20

Geven jullie dan ook 210 fles met de opvolgmelk? Ik dacht dat van de opvol ...
De flessen zijn 180ml water en 6 schepjes

2 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Hoi! 7 maanden hier. 6.30 180cc+6 9.00 fruit 10.30 180cc+6 12.00 een boter ...
Mijn baby van 7 maanden die grijpt altijd naar eten. Ik heb brood een keer geprobeerd maar hij stikte . Heb je nog advies

2 maanden geleden

Reactie op Elaaaa

Mijn baby van 7 maanden die grijpt altijd naar eten. Ik heb brood een keer ...
Uhh, bij ons ging het vrij snel goed, goeie eter. Hij kauwt goed en slikt goed en heeft maar heel af en toe dat hij kokhalst. Ik denk dat we daar gewoon geluk mee hebben.... Enige advies wat ik heb is goed rechtop... Succes!!

2 maanden geleden

Reactie op Elaaaa

Stikken of kokhalzen? Kokhalzen is heel normaal en niet erg!

2 maanden geleden

Reactie op Elaaaa

Brood doordrenken met melk gaat hier goed