14 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb een keer gelezen dat het vooral om de hoeveelheid gaat, dus de hoeveelheid in een maaltijd kan geen kwaad, maar als je die hoeveelheid dagelijks of meerdere keren per dag eet is het goed om er bewust van te zijn. Dus ik denk er niet heel erg over na verder, omdat we veel afwisseling hebben qua kruiden enzo馃槉

2 jaar geleden

Ik eet eigenlijk alles van dat soort dingen gewoon hoor. Geen alcohol rauw ei en rauw vlees/vis en verder eigenlijk bijna alles. Qua kruiden is het volgens mij allemaal prima alleen niet teveel zoethout (zit ook in sterrenmunt thee) niet teveel zout en niet iedere dag kilo鈥檚 kaneel eten dan ben je echt al een heel eind. Waarom moet je oppassen met peper? Ik eet iedere dag peper want ik gooi het overal op/in en heb al een gezonde dochter en ik heb dit nog nooit gehoord?

2 jaar geleden

Heb deze vraag een aantal weken geleden gesteld aan de arts waar ik bij zit. Ze vertelde mij dat geen enkele kruiden slecht zijn maar wel met mate. Dus een keer peper in een gerecht is geen probleem zolang het geen potje per dag is zeg maar.

2 jaar geleden

Op kruiden let ik niet wij eten echt veel kruiden.

2 jaar geleden

Ik let daar niet op en eet veel kruiden. Vorige zwangerschap ook niet op gelet. Van de kruiden die schadelijk kunnen zijn moet je echt heeeeel erg veel eten. Dat doet niemand.

2 jaar geleden

Volgens mij is gewoon keukengebruik prima en meer oppassen als je het als supplement gebruikt inderdaad!

2 jaar geleden

Echt, peper? Dat ik eet ik echt elke dag best wel veel 馃槄 Ik houd eigenlijk geen specifieke rekening met kruiden. Ik kook niet met pakjes en zakjes, maar gebruik wel veel kruiden (ras el hanout, komijn, paprikapoeder, knoflook/uienpoeder en verse en gedroogde kruiden). Het enige waar ik op let is kaneel, dat gebruik ik nu helemaal nergens in.

2 jaar geleden

Ik let totaal niet op kruiden. Wat is hey risico het opwekken van wee毛n? Is dit niet weer zo'n gevalletje dat dat (waarschijnlijk) ooit bij iemand gebeurd is en daarom better save dan sorry?

2 jaar geleden

Ik gebruik veel en verschillende soorten kruiden. Dat kan echt geen kwaad. Bepaalde kruiden zoals kaneel en sterrenmunt wordt voor gewaarschuwd maar ook alleen als het in hele grote hoeveelheden is. Dat kan niet in de gewone keuken.

2 jaar geleden

Reactie op sevem

Ik gebruik veel en verschillende soorten kruiden. Dat kan echt geen kwaad. ...
Met de sinterklaastijd zit je al snel aan de hoeveelheid kaneel die je niet mag hebben als je pepernoten of speculaas eet. Dus ook in de normale keuken kan je hier aan komen. Kaneel eet ik zelf helemaal niet, omdat dit niet gaat over het opwekken van de wee毛n ofzo, maar je kindje kan hier leverschade en bloedingen door krijgen. Als dat zo schadelijk is, dan hoef ik het ook niet een klein beetje. Niet betweterig bedoelt overigens! Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt uiteraard. Maar voor t geval mensen denken dat je gewoon maar alles kunt gebruiken, dit is niet bij elk soort kruiden zo. Ik geloof zelf niet zo in het opwekken van wee毛n door kruiden, want anders zou iedereen richting het einde er voor kunnen zorgen dat de bevalling begint haha, maar ik geloof wel dat er bepaalde stoffen schadelijk kunnen zijn voor je kindje.

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Met de sinterklaastijd zit je al snel aan de hoeveelheid kaneel die je niet ...
Ik gebruik hierom ook zeer weinig kaneel en bijv. Basilicum. En red mij er wel prima mee opzich 馃榾

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Met de sinterklaastijd zit je al snel aan de hoeveelheid kaneel die je niet ...
Ceylon kaneel kan je wel eten! 鈽猴笍 Misschien wist je dat al, maar ik dacht ik zeg het toch even.

2 jaar geleden

Reactie op Koekiemonster_

Ceylon kaneel kan je wel eten! 鈽猴笍 Misschien wist je dat al, maar ik dacht i ...
Dit wist ik niet wat goed!! Dankjewel馃槝

2 jaar geleden

Qua kruiden let ik echt nergens op hoor..