13 Reacties

één maand geleden

Zodra je kindje zelfstandig kan gaan zitten zijn de nek en rug spieren sterk genoeg om het lijfje tegen te houden. Je moet alleen in het begin niet lang fietsen en wegen nemen die je ken en waarvan je weet dat er niet veel hobbels inzitten. Je kindje is sterk genoeg om te fietsen maar nog niet om klappen op te vangen.

één maand geleden

Wij fietsen al een tijdje maar mijn dochter kan zelf naar zit komen. Eerder zou ik het ook echt niet doen. Je zegt het zelf al, hij kukelt na een tijdje om.

één maand geleden

Wij fietsen al met het zitje. Ze kan nog niet zelf tot zit komen, maar het gaat in ons geval enkel maximaal 5min naar de opvang - en 5min naar huis dus (eerst deed ik dat met de bakfiets en dan weer naar huis voor fietsen wissel om door te gaan naar werk, kost me wat tijd en energie - dus hebben we nu gezegd bij droog weer dat ze in haar zitje gaat zodat ik de fietsen wissel niet hoef te doen als ik naar mijn werk door moet).

één maand geleden

Ja wij hebben vandaag voor het eerst gefietst. Zoontje is bijna 9 maanden. En kan zelf nog niet tot zit stand komen

één maand geleden

Nee niet doen. Hij kan niet zelfstandig tot zit komen. Even los op de grond laten zitten is echt wat anders dan op de fiets blijven zitten. Geduld hebben nog even

één maand geleden

Hier was onze dame 8 maanden ennhebben de eerste fietstochtje gemaakt, al vanaf geboorte zeer sterk in haar rug en nekje, en fietsen gaat prima, komt ook nog niet zelf van lig naar zit, maar onze dochter geniet met volle teugen van een stukje fietsen

één maand geleden

Als je zoontje nog omkukelt zou ik niet gaan fietsen. Met onze oudste zijn we met 10 maanden gaan fietsen. Toen kon hij zelf van lig naar zit. In een fietsstoeltje is het niet enkel een kwestie van zitten hè. Het gaat om bochten opvangen, hobbels en andere oneffenheden opvangen. Dat vraagt veel van zo’n lijf. Onze jongste van 8 maanden kan ook wel even zelf zitten als ik hem help. Maar met geen haar op mijn hoofd zet ik hem in een fietsstoeltje.

één maand geleden

Ik fiets sinds vorige week met ons zoontje, hij was toen 7,5 maand. We fietsen korte stukjes en hij vind het fantastisch. Hij kon al wel zelfstandig tot zit komen met 6,5 maand. We hebben dus nog een maandje gewacht.

één maand geleden

Onze dochter zit sinds 6 maanden zelfstandig, toch hebben we nog 2 maanden gewacht. Ze was nog zo hobbelig tijdens het zitten op de grond. Inmiddels kan ze goed rechtop zitten >15 min en zijn we op pad gegaan. Op de fiets moeten ze zoveel klappen opvangen, dat kan alleen als ze sterk genoeg zijn!

één maand geleden

Ik fiets al sinds 3 maanden met de maxi cosi in de bakfiets, super fijn! Maar nu sinds hij 8 maanden is en goed kan zelf zitten en kruipen ook een paar keer de gewone fiets gebruikt, hij vindt het heerlijk!

één maand geleden

8 maanden en al wel een stukje gefietst. Maar ze is nog zo klein (net 7kg) dat ik het toch spannend vond in dat stoeltje haha. Ze kan al wel bijna een maand zelfstandig zitten en gaat nu ook zelf staan. Dus haar lijfje lang het echt goed!

één maand geleden

Bedankt voor alle reacties. Ook hier dus een beetje wisselende verhalen net als op internet. Daar lees je veel dat ze 9 maanden, 9 kilo en moeten kunnen zitten/nek rechtop kunnen houden. Op sommige lees je van lig naar zit. Ik denk dat het ook een beetje ouders gebonden is wanneer je gaat. Een vriendin van mij fietst al vanaf 6 maanden. Dat vond ik dus veeel te vroeg, maarja. Mijn zoontje rolt vanaf 3 maanden, hield met 2 weken zn hoofd al omhoog en kan ook al staan/opstaan als je zn vingertjes vastpakt. Zelfstandig zitten gaat redelijk goed en ook al best een tijdje en soms kukelt hij dan dus om. Verder is het een grote jongen van 76 centimeter en 9.5 kilo. We hebben een goed zitje en het geprobeerd en hij zit super stabiel en vond het helemaal leuk. We houden het voor nu wel nog even bij kleine stukjes met vlakke wegen voor de zekerheid 😁😉