32 Reacties

2 maanden geleden

De 2de fles gewoon doen wanneer hij bij jou het beste uitkomt, mijn dochter krijgt hem nu om kwart voor 2 voordat zij haar middagdutje gaat doen. 12 uur krijgt zij een broodje en drinkt ze goed water, daarom doe ik rond dat tijdstip de fles niet.

2 maanden geleden

Het is maar net hoe de slaapjes zijn. Sinds 1 week drinkt mijn dochter 7,5 maand flessen niet op. Nu heb ik het schema wat aangepast: 7.00 fles 180 9.00 fruit 9.30-11.30 slapen 12.00 brood 13.00 fles 180 14.00-15.30 slapen tussendoortje 17.30 groente 19.00 fles 180 Misschien heb je er wat aan. Ligt ook aan de slaapjes etc

2 maanden geleden

Probeer anders dit schema... doe ik nu ook.. maar savonds laat of snachts kom hij nog steeds. .geef dan 70water en 2 schepjes erin. Hij is nu 7.5 mnd een ok vaak 200 savonds en fruit en stukjes brood.

2 maanden geleden

Reactie op Vhh91

Het is maar net hoe de slaapjes zijn. Sinds 1 week drinkt mijn dochter 7,5 ...
Nou heel eerlijk slaapt meneer altijd al heeeeel weinig overdag. Soms op een dag nog geen uur bij elkaar. Dus ik werk er altijd een beetje omheen en volg hem daarin. Vanochtend was het 10 minuten en vanmiddag een klein uurtje. Maar dit schema lijkt me wel top! Wat geef je als tussendoortje??

2 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Probeer anders dit schema... doe ik nu ook.. maar savonds laat of snachts k ...
Dit lijkt me wel een fijn schema om te proberen. Hier slaapt hij gelukkig wel gewoon door van 19 a 19.30 tot 6 a 6.30

2 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Nou heel eerlijk slaapt meneer altijd al heeeeel weinig overdag. Soms op ee ...
Ah ja lastig met de slaapjes. Wist je dat babys een slaapcyclus van 45 min hebben en moeten leren weer opnieuw in slaap te vallen. Ik geef een in water geprakte liga stap 1, maïs vingers, nog een keer fruitje, baby rijstewafeltjes, groente snack kruidvat

2 maanden geleden

Reactie op Vhh91

Ah ja lastig met de slaapjes. Wist je dat babys een slaapcyclus van 45 min ...
Ja hij heeft een periode wel 2 slaapjes van 1 tot 1,5 uur gedaan maar hij krijgt momenteel zn 4e tandje en zal wel weer in een of andere sprong/regressie oid zitten. Hij is super vrolijk en blij dus ik vind t prima. Komt wel weer. Liga's ben ik niet zo'n fan van ivm suikers maar maïs stengel of fruit/groente dingetje kan ik zeker eens proberen! Thanks voor de tip 😄

2 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Probeer anders dit schema... doe ik nu ook.. maar savonds laat of snachts k ...
Tussen 11.30 en 17 uur ga je je kindje toch nog wel wat eten geven? Staat niet in dat schema 😅

2 maanden geleden

Hier een meid van 7,5 maand en sinds een week dit schema ongeveer: 7.00 pap fles 210 9.00 slapen 10.30 fruit + water 12.00 brood + water 13.30 fles 210 14.00 slapen 16.30 avondeten + water 18.00 fles 210 19.00 slapen Zo bizar dat je (voor m'n gevoel dan) de hele dag met eten en drinken bezig bent..

2 maanden geleden

Reactie op MIJ91

Hier een meid van 7,5 maand en sinds een week dit schema ongeveer: 7.00 pap ...
Ik heb die vierde fles dus niet afgebouwd, wel de vaste voeding iets meer gaan geven... En let nu wel wat meer op dat ze echt water drinkt!

2 maanden geleden

Reactie op MIJ91

Hier een meid van 7,5 maand en sinds een week dit schema ongeveer: 7.00 pap ...
Ik wil zelf absoluut niet meer dan 180+6 geven ivm de maagjes en geen papflessen oid. Ieder z'n ding daarin hoor!! Maar idd, de hele dag ben je bezig met eten drinken hapjes en slaapjes, tis een hele studie die mini's 😅 Met 7 maanden mogen ze 500 a 550ml kv ongeveer dus dan geef ik hem liever wat meer brood of fruit en groente en bouw dan zo langzaam af.

2 maanden geleden

Ohh wij krijgen die 5e fles nog steeds maar niet afgebouwd. Hij blijft alles opdrinken en neemt geen genoegen met minder. Ook ‘s nachts blijft hij komen. Eet ook mega goed fruit/groente en brood

2 maanden geleden

Wij hadden precies hetzelfde met de fles van 11.00 uur, die gooide onze kleine man er telkens uit! Op advies van het consultatiebureau zijn we die nu aan het afbouwen en ook de fles van 15.00 uur iets minder. Wij hebben nu het volgende schema (ongeveer) 7.00 fles 180 ml 10.30 fruithapje (met een half suikervrij biscuitje erdoorheen) 11.00/11.30 fles 90 ml Na zijn slaapje, meestal rond half 1/1 uur een half broodje 15.00 fles 150 ml Na z'n slaapje een kleine snack (maisfingers of iets) 17.15/17.30 warm groentehapje 19.00 papfles van 180 ml (drinkt hij meestal niet op). Dit accepteert hij goed en het scheelt een hoop spugen en dunne poepluiers!

2 maanden geleden

Reactie op suuzie1993

Wij hadden precies hetzelfde met de fles van 11.00 uur, die gooide onze kle ...
Hoe oud is je zoontje?

2 maanden geleden

Reactie op Swoertman

Ohh wij krijgen die 5e fles nog steeds maar niet afgebouwd. Hij blijft alle ...
Ja hier ook nog steeds 5 flessen hoor en geen akkoord met minder. Geprobeerd af te bouwen maar meneer wil ze toch echt allemaal nog naast grote portie groente en fruit

2 maanden geleden

Oef, wij zijn nog niet bezig met overdag afbouwen, hebben nog een late avond en (niet altijd) nachtvoeding.

2 maanden geleden

Reactie op Liesss91

Ja hier ook nog steeds 5 flessen hoor en geen akkoord met minder. Geprobeer ...
Hier net zo hoor...🤭, mevrouw vindt alles veel te lekker. 🙃

2 maanden geleden

Reactie op Liesss91

Ja hier ook nog steeds 5 flessen hoor en geen akkoord met minder. Geprobeer ...
Oh fijn om te lezen dat we hier niet de enige zijn 🫣 komt vast allemaal vanzelf als ze eraan toe zijn!

2 maanden geleden

Voor degene die nog op 5 of meer flessen zitten per dag, geven jullie dan nog de nummer 1 melk? Of de opvolgmelk?

2 maanden geleden

Reactie op Anna-Jasmijn8

Voor degene die nog op 5 of meer flessen zitten per dag, geven jullie dan n ...
Hier nog de nummer 1 geitenmelk, ben ook van plan om die te blijven geven.