32 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Anna-Jasmijn8

Voor degene die nog op 5 of meer flessen zitten per dag, geven jullie dan n ...
Wij geven opvolgmelk

2 maanden geleden

Reactie op Vhh91

Het is maar net hoe de slaapjes zijn. Sinds 1 week drinkt mijn dochter 7,5 ...
Wat geef je dan als tussendoortje? Hoeveel fruit brood en groente eet ze

2 maanden geleden

Reactie op Anna-Jasmijn8

Voor degene die nog op 5 of meer flessen zitten per dag, geven jullie dan n ...
Ja, wij ook opvolgmelk…

2 maanden geleden

Wij hadden dezelfde struggle! Ook een kindje die alles heel goed eet. Ik vond fruit, + fles van 11 uur + brood veel en dicht op elkaar dus ons ritme is als volgt: 7:00 fles 180 cc + 1 schepje granen 10:00 fruit + water 11;30 1,5 boterham + water + 90 cc flesje 15:00 fles 180 cc 17:00 groente + water 19:00 fles 180 cc We bouwen de fles bij zijn boterham steeds een beetje meer af. Werkt hier heel goed!

2 maanden geleden

Reactie op Yvonne1989

De 2de fles gewoon doen wanneer hij bij jou het beste uitkomt, mijn dochter ...
Hoe laat krijgt ze dan de eerste? Bij mij is dat dus nu in de war omdat hij ineens pas honger had om 09:00 ipv 07:00

2 maanden geleden

Reactie op Wittevlinder

Hoe laat krijgt ze dan de eerste? Bij mij is dat dus nu in de war omdat hij ...
De eerste krijgt ze om 7 uur 180+6 Om half 10 fruit + water water 12 uur 1/5 broodje + water 13:45 fles 180+6 en dan gaat ze dan slapen voor haar middagdutje. 16:00 snackje + water 17:30/17:45 avondeten 18:50 fles Dit is ons schema op dit moment, wat krijgt hij op 7 uur dan? Of begint jullie dag later?

2 maanden geleden

Reactie op Yvonne1989

De eerste krijgt ze om 7 uur 180+6 Om half 10 fruit + water water 12 uur 1/ ...
Nee hij wil snachts echt nog wel zn fles en dat was dus vannacht om 04:30… dat betekend dat hij echt nog geen honger had om 07:00 😅 dus om 09:00 gaf ik hem pas. Zo irritant. Hoe kan ik dat t beste aanpakken? Want de nacht is altijd een beetje onvoorspelbaar bij ons qua fles. Geef jij nog een avond/nachtfles na 18:50?

2 maanden geleden

Reactie op Wittevlinder

Nee hij wil snachts echt nog wel zn fles en dat was dus vannacht om 04:30… ...
Bij ons komt hij ook altijd tussen 3-5 voor een fles. Probleem is dat hij om 7.00 gewoon de volle fles weer opdrinkt. We kregen als tip om de nachtfles dunner te maken dus bijv 180 en 5 schepjes en dan in een week tijd steeds iets minder. Ik wil overdag nog niet afbouwen omdat hij dan sowieso in de nachten blijft komen? 😅

2 maanden geleden

Reactie op Wittevlinder

Nee hij wil snachts echt nog wel zn fles en dat was dus vannacht om 04:30… ...
Ja die van ons krijgt de laatste fles om 18:50, ik kan je verder geen tips geven😅 toen onze dochter haar geboorte gewicht weer had zijn wij gestopt met nachtvoeding en gedacht van ze meld zichzelf wel, dat was paar nachten dat ze huilend wakker was en vanaf toen sliep ze door. We hebben wel een periode gehad dat ze snachts wakker werd, alleen omdat ze toen niet huilde deed ik steeds speentje erin "ze sliep toen nog bij ons op de kamer" en op een gegeven moment sliep ze gewoon van 7 tot 7. Dus ik kan je geen tips geven, wij hebben gewoon heel veel geluk gehad met onze kleine meid.

2 maanden geleden

Wij hebben de fles van 15.00 ingeruild voor een schaaltje yoghurt of ander tussendoortje. Niet afgebouwd maar in 1x gestopt. En de fles van 11 inderdaad opgeschoven naar de boterham. Werkt prima!😊

2 maanden geleden

Reactie op Meliss93

Wij hebben de fles van 15.00 ingeruild voor een schaaltje yoghurt of ander ...
Hoe oud is je kindje? Ik dacht dat ze pas vanaf een jaar yogurt enz mochten hebben.

2 maanden geleden

Reactie op SamZ88

Hoe oud is je kindje? Ik dacht dat ze pas vanaf een jaar yogurt enz mochten ...
Dat dacht iemand laatst ook al maar wij 'volgen' deze kaarten en daar kan het wel gewoon. Ons zoontje is 7,5 maand. Zijn iets eerder begonnen dan 8 maanden maar hij doet het heel goed!