9 Reacties

2 jaar geleden

Kan geen kwaad je bent al over tien weken heen toch?

2 jaar geleden

Reactie op Anoniem010

Kan geen kwaad je bent al over tien weken heen toch?
Ik ben 9 + 3 馃ズ

2 jaar geleden

Als je het een keertje bent vergeten, kan het geen kwaad hoor.. Geen zorgen maken en vanavond weer een tabletje foliumzuur nemen! 馃槉

2 jaar geleden

In Nederland heeft 1 op de 2.600 levend geborenen een 'neurale buisdefect', een defect van het centrale zenuwstelsel. De kans dat u een baby met zo'n defect zult krijgen, is klein. U kunt die kans nog kleiner maken. Het gebruik van foliumzuur in deze kleine hoeveelheid is eenvoudig, gezond en veilig voor u en uw kind. Het kan geen kwaad, er zijn ook mensen die het niet (kunnen) slikken of die er pas later achter komen dat ze zwanger zijn.

2 jaar geleden

Zou k me geen zorgen over maken. Alsnog innemen als er nog genoeg tijd tussen zit en anders overslaan.

2 jaar geleden

Ik heb het ook een keer vergeten. Ga er zelf vanuit dat het die ene keer vast geen probleem is. Er zijn inderdaad ook genoeg mensen die onverwacht zwanger zijn en helemaal geen foliumzuur slikken en een gezond kindje hebben. Is het altijd beter om het wel te doen, maat een keer vergeten verwacht ik geen gevolgen van. Als je je echt nog druk maakt zou ik even contact opnemen met je verloskundige, die kunnen je misschien ook nog gerust stellen.

2 jaar geleden

Als je het al langer slikt, heeft je lichaam een klein voorraadje opgebouwd. Die ene keer vergeten maakt dan weinig uit. Bovendien zit het ook in sommige voedingsmiddelen, alleen onvoldoende voor de eerste 10 weken van je zwangerschap. Daarom moet je bij slikken om het goed op peil te houden.

2 jaar geleden

Vorige zwangerschap wekenlang gekotst, alles kwam eruit, voor het slapen de pilletjes ingenomen maar alsnog kwam dit er af en toe uit. Hardstikke gezonde dochter op de wereld mogen zetten 馃グ. Die ene keer kan echt geen kwaad. Mocht je jezelf ongerust maken kun je ook altijd je verloskundige bellen, die zijn er ook voor als je jezelf zorgen maakt

2 jaar geleden

1 dag vergeten is echt geen probleem hoor! Niet druk maken 馃槉