128 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op aukjekuijpers
De eerste week heeft mijn dochter aan de borst gedronken en na een week war ...
Ik wil hier even op reageren maar excuses als je er niet op zit te wachten. Ik heb hetzelfde gehad met mijn beide kinderen in de kraamweek. Echt verschrikkelijk. Moest ook fulltime kolven en wat een verademing was dat om van die tepelpijn af te komen. Maar: die pijn is er alleen in het begin en zal er niet meer zijn na een aantal dagen en mits de aanhap goed is.
Ik heb mijn kinderen toen mbv een lactatiekundige weer aangelegd, met de belofte dat ik geen pijn meer hoefde te hebben en zij de baby eraf zou halen zodra het niet prettig aanvoelde. Ik was zelf te bang dat het me niet meteen zou lukken. Wonder boven wonder had ik na enkele dagen fulltime kolven ineens geen pijn meer.
Beide kinderen vervolgens langdurig live gevoed zonder pijn. En dat is echt veel fijner dan fulltime kolven. Misschien is er in jouw situatie toch nog wat aan te doen
6 maanden geleden
Reactie op -April-
Ik wil hier even op reageren maar excuses als je er niet op zit te wachten. ...
Bedankt voor het delen van jouw ervaring en wat goed om te horen dat het uiteindelijk weer is gelukt. Ik overweeg om het misschien nog eens te proberen en dan indd onder toezicht van de lactatie kundige. Op dit moment gaat dat alleen even niet omdat ik een borstontsteking met een abces heb, dus ik wacht sowieso af tot dat over is 😊
6 maanden geleden
Reactie op NH95
Ik heb daar ook al meerdere keren over gedacht. Maar toch vind ik dat een l ...
Ik overweeg ook, terwijl ik ook een goede productie heb. Ik merk dat mijn kleine nu (6weken) in de piek zit van de krampjes, maar ik denk dat ik met 2 maandjes ga afbouwen. Het duurt dan ook nog +- 8 weken voordat je volledig gestopt ben. Hij zal dan ongeveer 4 maandjes zijn dus dat vind ik een mooi leeftijd. Ook gaat hij met 3 maanden 2x in de week logeren ivm werk, en ik weet dan echt niet hoeveel voeding ik zou moeten meegeven. Want hij drinkt zo verschillend. Maar aan de andere kant denk ik zeur niet/ doe niet zo moeilijk andere mensen zouden graag zo een goede productie hebben. Maar ik merk dat ik gewoon op ben
6 maanden geleden
Ik kolf momenteel niet, maar wel bij mijn zoon gedaan (okt 22 geboren). Na 2 weken 'aankloten' volledig gaan kolven. Dit heb ik een half jaar gedaan, toen at de borstvoeding mij op en vanwege ondergewicht gestopt. Het is intensief, omdat het dubbel werk is dus veel tijdrovender dan live geven, maar ik vertelde mezelf, als ik er het even wat zwaarder had, dat het mijn wens was om in elk geval een half jaar moedermelk te geven. Ik kolfde eerst een keer of 7 per 24u, later 4 a 5 keer per dag. Per keer kolfde ik ong 250/300cc.
6 maanden geleden
Ben nu aan het afbouwen zoontje 7 weken en dochter 22 maanden was alleen maar bezig met bv en volledige afkolven en alles 100x schoonmaken was er zo klaar mee nu overgestapt naar fles en wat een verademing. Als bv wel goed gaat lekker blijven doen ik deed het als de kleine dus de afgekolfde melk kreeg tegelijkertijd dus liep altijd 1 voeding voor laat maar zeggen hij kreeg voeding om de 3/4 uur en in de nacht 4/5
6 maanden geleden
Reactie op Room93
Hebben jullie tips om de melkproductie wat op te krikken? Ik kolf per keer ...
Misschien is het handig om 1 of 2 keer wanneer zij kv krijgt een volle fles kv te geven zodat je die reserve hebt. Zo kan je als ze meer wilt telkens van je reserve bv aanvullen. En als ze niet wilt kan je zo ook tegelijkertijd een voorraad opbouwen. En om wat meer productie te krijgen zou ik na het kolven na ongv 10 min weer 10 min kolven en dan even 10 min rust en dan weer 10 min kolven. Je zal binnen 24uur wel wat verbetering zien.
6 maanden geleden
Reactie op Room93
Hebben jullie tips om de melkproductie wat op te krikken? Ik kolf per keer ...
Ik probeer ook de productie op te krikken. De lactatie deskundige adviseerde me om te clusterkolven. Dan doe je 1 uur per dag om de 10 minuten 10 minuten kolven. Het kost veel energie maar ik heb wel het idee dat mijn productie omhoog gaat erdoor.
6 maanden geleden
Reactie op Mayra125
Uit nieuwsgierigheid, afgezien van onvoldoende productie, wat is een reden ...
Mijn zoontje van bijna 3 weken nu vecht zo tegen de borst dat het echt een strijd is. Sinds een paar dagen gaat het met een tepelhoedje wel oké maar kolf ik daarna nog wel af. Bij kunstvoeding krijgt hij echt veel krampjes merk ik dus ik kolf overdag speciaal af om in de nacht mijn melk te geven. Ook handig, dan geeft mn man het flesje terwijl ik kolf. Kunnen we daarna allemaal weer slapen
6 maanden geleden
Reactie op Carly90
Welke kolf gebruik je?
Je hebt best een opbrengst 😅
Ik gebruik de dubbele kolf van elvie beste prijzig maar kon hem bij hun op de website in 3x betalen. Als ik afgebouwd heb gaat de mijne op Vinted. Baal er wel zwaar van want met de eerste had ik geen productie waardoor ik moest stoppen en nu heb ik overproductie maar is het ook een gezeik 😞
6 maanden geleden
Reactie op Carly90
Welke kolf gebruik je?
Je hebt best een opbrengst 😅
Kolf met de elvie 100 ml per borst trouwens echt een fijne kolf en ik drink super veel water wat bij mij heel erg geholpen heeft
6 maanden geleden
Reactie op Carly90
Ah ja, die is best duur idd! Komt dat door die kolf ja?
Jaa daarom in 3 keer betaald! Of het door de kolf komt durf ik niet te zeggen hij is wel heel krachtig vind ik. Lees ook veel goede verhalen over de WOWmom kolf