129 Reacties

6 maanden geleden

Ik lees mee

6 maanden geleden

Hoelang laten jullie tussen de voedingen? Max ?

6 maanden geleden

Reactie op duomil

Hoelang laten jullie tussen de voedingen? Max ?
Ik voed wanneer ze komt. Overdag meestal rond de 3 uur, maar vanochtend zat er 5 uur tussen.

6 maanden geleden

Hebben jullie ook zo een stekende pijn de eerste 3 min van kolven?

6 maanden geleden

Reactie op duomil

Hebben jullie ook zo een stekende pijn de eerste 3 min van kolven?
Heb je de juiste borstschilden? Ik had eerste te kleine en dat deed echt pijn. Nu ik grotere heb voelt het kolven gewoon als massage

6 maanden geleden

Reactie op Saarrie1012

Heb je de juiste borstschilden? Ik had eerste te kleine en dat deed echt pi ...
Ik heb 24mm heb 1 grote geprobeerd alleen merkte ik dat ik daaruit te weinig kolfde kan dat?

6 maanden geleden

Hoi mamas, Als k kolf komt er soms 30 soms 80 ml per borst. Maar als knklaar ben met kolven dan voelen me borsten niet leeg en als k dan met me vingers kolf komt er nog best wel veel uit. Kan t zijn dat me schild te groot is ? Ik heb nu maat 21mm

6 maanden geleden

Reactie op mamavantwee00

Hoi mamas, Als k kolf komt er soms 30 soms 80 ml per borst. Maar als knkla ...
Dat kan wel, of je standje kan ook hoger? Andere methode geprobeerd?

6 maanden geleden

Reactie op duomil

Dat kan wel, of je standje kan ook hoger? Andere methode geprobeerd?
Ja begin langzaam en eindig met de hoogste stand. Ik heb vandaag ook een handkolf aangeschaft maar na een paar minuten komt er niks meer. Ik zit dan ongeveer op 20 ml

6 maanden geleden

Reactie op mamavantwee00

Ja je zou de verkeerde kunnen hebben op de website van elvie zit een linkje bij de kolf om te meten die kun je wel gebruiken zonder de kolf aan te schaffen je knipt ze uit en dan meet je je tepels op super handig want ik had nooit verwacht dat ik zo鈥檔 grote schelp nodig had ( kleine borsten ) kan echt een groot verschil maken als je de juiste hebt

Reactie op mamavantwee00

Het helpt mij erg om borstcompressie te geven tijdens het kolven

6 maanden geleden

Ik ga stoppen met live voeden en ik ga met jullie meedoen. Het is een gevecht aan de borst. Te hard, te veel melk, dan weer te langzaam en te weinig melk omdat hij ziek was. Hij heeft hele nare associaties met die borst. Pakt hem wel maar de voedingen zijn verre van rustig. Ik heb een youha the ins kolf, die deed het bij mijn vorige kind prima, maar nu steeds zo鈥檔 pijn. Van die randen om mijn tepels. Ze worden er denk ik veel te diep ingezogen. Klinkt dat voor jullie bekend? Ik kolf nu, als ik kolf, met een handkolf van medela. Daar heb ik momenteel 21mm op, en aan de andere kant dan de Haakaa. De rest doe ik handkolven. Ik krijg mijn borsten zo goed leeg. Helemaal prima, maar om full time te kolven is me dit te veel werk (ik weet namelijk dat het makkelijker hoort te kunnen gaan 馃槒). Klinkt dit voor jullie alsof die youha schilden te groot zijn of te klein?

6 maanden geleden

Reactie op polyurethaan

Ik ga stoppen met live voeden en ik ga met jullie meedoen. Het is een gevec ...
Ik kan niets zeggen over wat geschikt is voor jou maar ik kolf ook fulltime met youha the ins en heb deze klachten niet! Wel andere klachten (paar keer borstonsteking). Heb grote tepels dus mijn schild is wel 28mm

6 maanden geleden

Reactie op polyurethaan

Zou het kunnen dat het silicone schild stug is geworden? Ik weet niet hoelang je het niet gebruikt hebt, maar wellicht beweegt het niet goed mee? Ik zag via Youha losse schilden te koop. Ik ervaar zelf de klachten niet die je omschrijft.. soms een rand op mijn borst maar dan heb ik de kolf te hard tegen mijn borst gedrukt gehad. Tepelzalf kan ook helpen als je tepel net iets schuurt in de kolf. Kreeg ik als tip van de lactatiekundige. Succes!

6 maanden geleden

Reactie op polyurethaan

Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje. Heb nu een enorm rust en me zoontje is ook verzadigd. We genieten zo meer van elkaar en ben meer met hem bezig dan de voedingen. Het is even wennen maar je vind je draai wel. Kolf moeten je borsten eigenlijk nog erg aan wennen. Probeer even door te zetten. Doet jet nog pijn? Probeer een andere schild. Wat bij mij hielp was om de schild waar je tepel dus erin gaat even inte smeren met olie. Succes!! Je kan het 馃崁

6 maanden geleden

Reactie op JuniRoosje

Ik kolfde eerst elke 3 uur, nu heb ik dit veranderd naar elke 4 uur. Mijn p ...
Probeer protine rijke snacks te eten. In ah heb je die protine rijstwafel chips, koekjes, hi pro drankjes, AA etc.

6 maanden geleden

Reactie op duomil

Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje. Heb nu een enorm rust en me zoon ...
Dankjewel! Ja het is gek, maar het voelt wel als een afgesloten hoofdstuk. Ik heb deze kolf met mijn dochter ook gebruikt (van okt 2022 tot maart 2023 is de kolf gebruikt) en toen deed die het prima. Misschien dat er nu toch iets anders is. Ik zit te overwegen een kolf consult te doen. Fijn dat je weer kan genieten! Ben je al lang geleden overgegaan naar kolven?

6 maanden geleden

Zijn er anderen die van live voeden zijn overgegaan naar kolven en toen merkten dat de productie terugloopt? De kolf krijgt de borst toch niet (zo) goed leeg (als een baby), en ik merk dat ik eigenlijk regelmatig moet clusterkolven om de productie op peil te houden.

6 maanden geleden

Reactie op polyurethaan

Dankjewel! Ja het is gek, maar het voelt wel als een afgesloten hoofdstuk. ...
Ik ben eigenlijk vanaf dag 5 al aan het kolven. Mijn zoontje kon niet goed happen en het was een groot dillemma. 陌k heb de roze evite kolf en ben daarmee fulltime aan het kolven. Misschien is dat een idee om dat ook te proberen. Hij is niet zoo duur en erg goed in gebruik.

6 maanden geleden

Reactie op polyurethaan

Zijn er anderen die van live voeden zijn overgegaan naar kolven en toen mer ...
Ik ben na 9 weken live voeden ook in een keer om gegaan naar fulltime kolven. Dochter is nu 10,5 week oud. Mijn productie is juist toegenomen.. Ik kolf vaak m鈥檔 borsten helemaal leeg om het te blijven stimuleren omdat ik anders ook niet genoeg heb voor haar. Mij is inderdaad ook gezegd dat je baby de borst beter leegdrinkt dan de kolf je borst leeg krijgt. Maar als ik een dag 1 keer minder kolf dan dochter een flesje krijgt, loopt het direct terug. Dus ben wel gebonden aan strak om de 3/4 uur kolven. (Ik sla in de nacht over en kolf in de ochtend 2 voedingen bij elkaar)