129 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Ik ben na 9 weken live voeden ook in een keer om gegaan naar fulltime kolve ...
Ja, dat merk ik ook.. ik kolf in de nacht 1 keer en hij drinkt twee keer. Papa doet een voeding. Wat was jouw reden om over te gaan naar kolven als ik mag vragen? 😊

6 maanden geleden

Reactie op polyurethaan

Ja, dat merk ik ook.. ik kolf in de nacht 1 keer en hij drinkt twee keer. P ...
Bij de moedermaffia gaan de haren omhoog als ik dit zeg maar, ik trok het ‘gepluk’ aan m’n lijf niet meer. Het leek alsof ze de laatste week daarvoor ook constant niet meer genoeg had waardoor ze ook steeds sneller kwam, ook in de nacht. Heel onrustig ook aan de borst drinken, alles ook uitgesloten (spruw/krampjes/boeren). En het frustreerde me steeds meer en meer waardoor ik er echt tegenop begon te zien, elke keer weer die voeding plus dat ze dus vaker kwam… Ik werd er dood ongelukkig van.. Ik kon de knoop niet doorhakken om te stoppen met live voeden, dat heeft m’n vriend gedaan. En eigenlijk sindsdien is er echt een last van m’n schouders. Zo nu en dan neem ik haar wel alsnog aan de borst omdat ik er nog niet volledig afscheid van wil nemen. 🥰

6 maanden geleden

Reactie op polyurethaan

Ja, dat merk ik ook.. ik kolf in de nacht 1 keer en hij drinkt twee keer. P ...
En sinds we flesjes gekolfde melk geven, zijn de krampjes minder. Is ze meer tevreden en laat ze er (behalve vandaag..🤣) goed elke keer 3/4 uur tussen. Ook ‘s nachts meestal 4/4,5 uur dus dat is echt een grote vooruitgang. Ook voor haarzelf ❤️

6 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Bij de moedermaffia gaan de haren omhoog als ik dit zeg maar, ik trok het ‘ ...
Niet zo vreemd toch dat je dat gepluk niet leuk vindt. Borstvoeden is intensief. Ik voed live maar ik vind het ook een uitdaging. Ik heb mijn kind nooit voor troost aan de borst genomen. Hij drinkt zijn voeding en dan haal ik hem meteen weer van de borst. Anders trek ik het ook niet

6 maanden geleden

Reactie op -April-

Niet zo vreemd toch dat je dat gepluk niet leuk vindt. Borstvoeden is inten ...
Vind ik ook heel knap dat je dat kan, ik deed/doe dit wel. Soms is ze echt overstuur en dan neem ik haar dus nog aan de borst. Maar dan begint ze uiteindelijk weer te wurmen en zo ondustig te doen en dan denk ik; JEP goede keuze gemaakt om te stoppen 🫣

6 maanden geleden

Zijn er al meiden die om de 4u kolven? En hoeveel hebben jullie dan gekolft?

6 maanden geleden

ik kolf om de 4 á 4,5 uur, ik kolf dan ongeveer 210ml.

6 maanden geleden

Reactie op NH95

ik kolf om de 4 á 4,5 uur, ik kolf dan ongeveer 210ml.
Heb je dit opgebouwd of in 1 keer ? Mijn zoon is 8 weken oud en kolf nu nog om de 3 uur maar ben er wel klaar mee 😅

6 maanden geleden

Moet hoeveel verhogen jullie de fles? Mijn kleine is morgen 7 weken oud, en drinkt altijd 120ml helemaal leeg. Ik merk dat hij na een uur al behoefte heeft aan meer. Ik kan dit soms rekken naar 2u maar daarna wilt hij toch echt weer een volle fles drinken. Soms geef ik hem na dat uur nog een half flesje ongeveer

6 maanden geleden

Reactie op richelleraquel

Moet hoeveel verhogen jullie de fles? Mijn kleine is morgen 7 weken oud, en ...
Ik zit nu op 150 die drinkt hij soms leeg en soms weer niet

6 maanden geleden

Reactie op duomil

Heb je dit opgebouwd of in 1 keer ? Mijn zoon is 8 weken oud en kolf nu nog ...
Ik mocht van de lactatiekundige in 1x van om de drie uur naar om de 4 á 4,5. In het begin hield ik me netjes aan de 4 uur, maar inmiddels kan ik ook iets flexibeler omgaan met de tijd. ‘s nachts mag ik ook 1x overslaan van mijn lactatiekundige.

6 maanden geleden

Reactie op richelleraquel

Moet hoeveel verhogen jullie de fles? Mijn kleine is morgen 7 weken oud, en ...
Dochtertje is morgen 11 weken, drinkt 110 in een flesje. Soms maar 80, soms maar 60, soms wil ze na de 110 nog meer 🤷🏼‍♀️ Wij volgen haar gewoon, alles wat ze niet opdrinkt, direct terug in de koelkast. Mag je binnen 24 uur nogmaals opwarmen 😊

5 maanden geleden

Oke dames, hier een luxe probleem. Ben overgegaan naar om de 4-4.5 uur kolven maar me productie is zo veel geworden. Is dit normaal?

5 maanden geleden

Hoe doen jullie het met kolven als je een dagje weg bent? Ik merk dat ik het dan een stuk minder doe omdat ik én de tijd vergeet én omdat ik niet goed weet hoe en hoelang ik de melk buiten de koelkast kan bewaren. Zeker nu met het warme weer heb ik het idee dat het snel bederft en ik het niet meer aan m’n kindje kan geven. Ik geef trouwens een combi bv en kv en met een dagje weg geef ik m’n kindje kv (voor mijn gevoel veel makkelijker en ook omdat ik in 1 kolfsessie niet genoeg kolf voor een hele fles)

5 maanden geleden

Reactie op evdm93

Hoe doen jullie het met kolven als je een dagje weg bent? Ik merk dat ik he ...
Ik heb een speciale kolf tas met ijjselementen. Dan blijft het lang goed. Aankomende vrijdag ben ik daggast op een bruiloft en neem dan die tas mee heel de dag

5 maanden geleden

Hoe lang kolven jullie per keer?

5 maanden geleden

Reactie op Carly90

20 min

5 maanden geleden

Heeft er iemand een draagbare flessenwarmer? Zo ja welke?

5 maanden geleden

Reactie op Carly90

30 min

5 maanden geleden

Reactie op duomil

Heeft er iemand een draagbare flessenwarmer? Zo ja welke?
Ja ik van Alie Express. €42,98 67%OFF | Draagbare Elektrische Waterwarmer Voor Babyvoeding Melktemperatuur Ajustable & Display Reis Instant Water Warmer Voor Babyfles https://a.aliexpress.com/_EuTnz8P