129 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op duomil

Heeft er iemand een draagbare flessenwarmer? Zo ja welke?
Ja ik heb die van bambini aangeschaft werkt top heb hem in de actie gehaald want vond hem best prijzig maar zeker het geld waard

5 maanden geleden

Help iemand ervaring met nutrilon duo zijn opstap en uur van huis af en ben vergeten extra fles mee te nemen met voeding ik kolf sochtends altijd meer als einde van de dag dus heb nu niet genoeg voeding voor de kleine iemand advies op en neer naar huis rijden is geen optie

5 maanden geleden

Reactie op Me+1

Ik probeer ook de productie op te krikken. De lactatie deskundige adviseerd ...
En hoe lang moet je dit blijven doen? Elke dag? Of stoppen na een paar dagen?

5 maanden geleden

Normaal kolf ik dagelijks in de nacht, maar Ik ben 3 nachten niet wakker geworden om te kolven. Ik houd overdag om de 3 uur aan om kolven. Ik merk dat mij productie lager is geworden doordat ik niet kon opstaan in de nacht. Kan ik min productie weer omhoog krikken? Mijn baby is nu 9 weken.

5 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie dames? Houden jullie het nog vol 😯

5 maanden geleden

Reactie op Yasminem

Normaal kolf ik dagelijks in de nacht, maar Ik ben 3 nachten niet wakker ge ...
Powerkolven denk ik dan.

5 maanden geleden

Reactie op duomil

Ik ben sinds vorige week gestopt, ik deed m’n dochter nog 1x per dag aanleggen maar sinds 2,5 week geleden weigerde ze compleet mijn borsten. Toen ging de kwaliteit van m’n melk heeeel snel achteruit. Ben in 3 dagen kunnen stoppen met ‘afbouwen’. Dus hier zit ons avontuur er helaas op 🥺🥺

5 maanden geleden

Ik ga ook afbouwen. Heb zo vaak borstontstekingen. Heb 2.5 maand fulltime gekolfd en ga 2 maanden doen over afbouwen. Ben iig trots op de basis die ik hem dan toch heb kunnen meegeven ❤️

5 maanden geleden

Reactie op duomil

Ik kolf nog steeds fulltime, hoewel ik het soms nog steeds als een soort dubbele belasting zie. Leef van voedingsmoment naar voedingsmoment en van kolfsessie naar kolfsessie. Ik zie wel hoe lang ik het nog volhoud, elke dag is er weer 1. Hoe gaat het bij jou?

5 maanden geleden

Reactie op duomil

Nu 3 maand fulltime gekolft maar sinds vorige week 1 sessie laten vallen en sinds vandaag kolf ik nog 4 keer. Ga wel volgende week weer 1 sessie laten vallen. Met 2,5 jarige in huis vind ik het best pittig. Ik vul de vriezer en zie wel hoe lang ik nog kan blijven geven (minimaal 1 fles moedermelk per dag nadat ik ben gestopt is mijn streven).

4 maanden geleden

Hoi, vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel afgekolfde melk doe je in het flesje? Hoe vaak per dag drinkt je baby en hoeveel weken en wat is het gewicht van je baby?

4 maanden geleden

Reactie op JuniRoosje

Ik kolfde eerst elke 3 uur, nu heb ik dit veranderd naar elke 4 uur. Mijn p ...
Hoe lang gebruik je al domperidon mijn baby is 10 weken oud en nog steeds heb ik heel weinig melkproductie per keer kolf ik in totaal 30ml max. Ik overweeg nog steeds om domperidon te gebruiken.

4 maanden geleden

Reactie op MGB96

Hoi, vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel afgekolfde melk doe je in het fl ...
Mijn baby is 14 weken oud en weegt 7kg Hij krijgt 180ml in een fles, 5 voedingen per dag. Ik geef volledig live borstvoeding, flesjes krijgt hij op de opvang en daarin afgekolfde melk

4 maanden geleden

V

4 maanden geleden

Wat doen jullie met de melk: - meteen invriezen? - meteen in koelkast? - buiten koelkast laten staan voor eerstvolgende voedingsmoment? Ik vind t maar ingewikkeld

3 maanden geleden

Hi mama’s, nog mama’s die ook fulltime kolven? Gelukkig voor mezelf wel afgebouwd qua aantal keer per dag kolven waardoor het beter te doen is. Ik ben benieuwd hoeveel melk jullie je kleintje nu geven? Ik hanteer als basis de formule van LLL maar mijn kleintje drinkt momenteel 6 flessen en wil kijken of ze 5 flessen wilt omdat ze in de avond zo moeilijk wakker wordt, alleen dat betekent dan wel dat ze per fles tussen de 180-200 moet krijgen en dat is zoveel voor het maagje. Ik lees dit wel allemaal bij flesvoeding topic maar ben dus specifiek benieuwd hoe jullie dit doen met moedermelk.

3 maanden geleden

Reactie op visjesmoetenzwemmen

Wat doen jullie met de melk: - meteen invriezen? - meteen in koelkast? - ...
Meteen in de koelkast of gelijk geven (als t tijd is)

3 maanden geleden

Reactie op Lauradb91

Hi mama’s, nog mama’s die ook fulltime kolven? Gelukkig voor mezelf wel afg ...
Hi! Hier nog steeds fulltime aan het kolven, wel afgebouwd naar 4x per dag 10,14,17,21 (ongeveer) m’n meisje drinkt gemiddeld 120ml per keer, meer gaat gewoon niet, wel leg ik haar tussendoor af en toe aan..

3 maanden geleden

Reactie op Lauradb91

Hi mama’s, nog mama’s die ook fulltime kolven? Gelukkig voor mezelf wel afg ...
Hier ook nog fulltime aan het kolven. Ik ben nu over naar de schema van Verlosmoeder die vanaf 6 mnd ongeveer is. Dit kan je gratis via haar krijgen. Ik kolf om 06.00-12.00-18.00 en 00.00 uur. Ik kolf dan ongv 180-210 cc en mijn zoon drinkt 120-150 cc. Nu met de slaapregressoe komt hij snachts nog best vaak maar hoop dat her binnenkort ook stopt.

3 maanden geleden

Wanneer willen jullie afbouwen?