129 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op duomil
Wanneer willen jullie afbouwen?
Ik wil gaan afbouwen als hij richting de 6 maanden gaat, we hebben ook nog een flinke voorraad in de vriezer die we dan geleidelijk op kunnen maken. Hier liefst zou ik tot hij een jaar is doorgaan maar ik weet dat ik daar zelf niet gelukkiger van word. En ik vind het ook belangrijk dat ik een leuke moeder kan zijn voor mn baby. Helaad is het nog steeds een teleurstelling dat live voeden niet is gelukt,
Het geeft me ook wat rust dat de darmrijping met 6 maanden al een stuk verder is.
En jij?
3 maanden geleden
Reactie op NH95
Ik wil gaan afbouwen als hij richting de 6 maanden gaat, we hebben ook nog ...
Ik ben op dit moment op vakantie en met volle bewondering zie ik mezelf nog steeds doorgaan met kolven :) ik weet wel dat ik als ik terug ben dan is hij 5mnd ik langzaam wil gaan afbouwen. Vriezer opmaken dan is hij ongv 6-7 maanden.
3 maanden geleden
Heeft iemand tips om het vol te houden? Ik kolf al 4 maanden en vindt t maar vermoeiend
3 maanden geleden
Reactie op Lauradb91
Hoe vaak kolf je nu? Mij heeft het geholpen om inmiddels 4x per dag te kolv ...
Ik kolf 6x per dag naast 2x bv live geven
3 maanden geleden
Reactie op duomil
Hoeveel kolf je dan per keer? Hoeveel drinkt je kindje?
Ik kolf tussen 90ml - 200ml per keer. Hangt echt van het tijdstip af. Me kindje drinkt 150-200ml
3 maanden geleden
Reactie op duomil
Hoeveel kolf je dan per keer? Hoeveel drinkt je kindje?
Ik heb wel erg geluk met mijn productie. Wisselt heel erg per moment van de dag. Ik kolf in de ochtend 330 ml ongeveer en de keren erna 150-180. Ik zit per dag tussen de 850-900 totaal. Dit was altijd meer dan ze dronk maar mijn dochtertje drinkt nu inmiddels ook tussen de 850-900 per dag.
3 maanden geleden
Ik denk dat ik de knoop ga doorhakken en toch ga afbouwen. Ben momenteel op vakantie en heb hier geen voorraad. Mijn zoon komt meerdere keren snachts waardoor ik nu vaker moet gaan kolven voor voeding terwijl ik net toch naar meer uren tussen laten was gegaan. Hoe combineren jullie kv en bv? Ik wil beginnen met 1 of 2 kv
3 maanden geleden
Reactie op duomil
Ik denk dat ik de knoop ga doorhakken en toch ga afbouwen. Ben momenteel op ...
Ik ben momenteel ook aan het "afbouwen" waar ik eerst ook met elke voeding mee kolfde doe ik nu max 4 keer op een dag, dus rond 08.00uur rond 12.00 uur en dan rond 17.00 uur en dan rond 22.00uur.
Mijn motto is: wat ik heb aan bv heb ik, dus dat krijgt hij, de rest vul ik aan met kv.
Eerst deed ik bv met kv mengen, maar vond ik heel lastig hoeveel ik dan gaf.
Nu maak ik 1 fles kv aan het begin van de dag, dan heb ik voor de rest van de dag nog genoeg aan mn bv.
3 maanden geleden
Reactie op Ollie12345
Ik ben momenteel ook aan het "afbouwen" waar ik eerst ook met elke voeding ...
Als je kv geeft geef je dan evenveel cc als borstvoeding?
3 maanden geleden
Reactie op Elderflower
Als je kv geeft geef je dan evenveel cc als borstvoeding?
Nee ik geef 130ml bv
En ik geef 150+5 schepjes kv
Maar is op basis van mijn zoontje, hier heeft hij voldoende aan.
Wel eens grotere hoeveelheden geprobeerd om dat hij elke 3 uur wil (om dat naar elke 4 uur te krijgen)
Maar hij verdraagd dat niet, spuugd hij veel uit..
5 dagen geleden
Hoelang zijn jullie van plan te blijven kolven? Ik ook nog steeds, na een weekendje waarbij ik lakser was is mn productie wel fors gezakt dus nu ook enkele flessen KV helaas
5 dagen geleden
Reactie op visjesmoetenzwemmen
Hoelang zijn jullie van plan te blijven kolven? Ik ook nog steeds, na een w ...
Ik stel m鈥檔 doel steeds uit. Ik wilde eerst half september stoppen en nu hoop ik door te kunnen tot hij 9 maanden is. Hoewel ik wel merk dat ik heel moe ben, dus het lijkt alsof het veel van mn lichaam vraagt. Zijn er meer van jullie die dit ervaren? (we hebben geen slechte nachten dus daar ligt het niet aan)