8 Reacties
één maand geleden
Lieve mama, al jouw middelen zijn helaas tips van vroeger. Tegenwoordig is het advies om te koelen en niet extra te gaan kolven. Een verstuikte enkel ga je immers ook niet masseren, maar koelen.
Wat bij mij goed hielp was echt een spiegel opbouwen aan pijnstillers: maximale dosis paracetamol icm ipubrofen slikken. Warmte mag je wel doen kort voor je gaat kolven, maar daarna weer als de wiedeweerga gaan koelen.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom je lactatiekundige je niet verder kan helpen. Is zij lactatiekundige ibclc?
Volledig leeg ga je je borst niet kunnen krijgen, omdat de kolf nooit zo effectief is als je baby helaas. Wat voor kolf heb je? Merk je bijvoorbeeld verandering in zuigkracht, dat misschien een onderdeel versleten is? Mijn ventiel was beschadigd, waardoor ik veel minder kolfde. Met een nieuwe erop, zat ik weer op m'n normale productie...
één maand geleden
Hoi! Misschien niet de reactie die je zou verwachten, maar die mij wel meerdere keren enorm geholpen heeft. Heb je toevallig een (krachtige) viberator in huis? Daarmee had ik de verstopping er heel snel uit. Met de hand of elektrische tandenborstel (die tip las ik ook ergens) lukte het niet.
één maand geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Lieve mama, al jouw middelen zijn helaas tips van vroeger. Tegenwoordig is ...
Bedankt voor je reactie🥰 ik heb een nieuwe kolfapparaat omdat mijn oude niet werkte zoals het moet idd doordat de zuigkracht minder werd kreeg ik helaas borstontsteking. Nu merk ik dat mijn nieuwe kolf niet fijn werkt dus heb toch maar mijn oude weer opnieuw besteld omdat die in het begin echt top werkte. Moet wel op den duur onderdelen vernieuwen maar dat is denk ik met alle kolven zo?
Ik had geen paracetamol ingenomen misschien toch maar doen want de pijn is echt vreselijk….
één maand geleden
Reactie op Michelle2207
Hoi! Misschien niet de reactie die je zou verwachten, maar die mij wel meer ...
Wat een super tip ik heb geen vibrator maar wel een massagegun 😅 die had ik gebruikt omdat ik snachts wakker werd van de pijn tadaa maar minuten later lukte het met de kolf om mijn druk te verminderen dankjewel!!!!🤗
één maand geleden
Reactie op SMY24
Bedankt voor je reactie🥰 ik heb een nieuwe kolfapparaat omdat mijn oude ni ...
Zou je niet een kolfconsult kunnen doen ipv zo eentje bestellen? Denk dat paracetamol wel een goede uitkomst is en anders via de huisarts een antibioticakuur. Heeft mij toen fors geholpen! Sommige onderdelen slijten toch harder dan andere, ik heb ook wat nieuwe onderdelen op de planning staan te kopen
één maand geleden
Reactie op sjakie23
Ik heb aan het begin ook 5 flinke borstontstekingen gehad. Masseren hielp t ...
Ohhh vreselijkk he jeetje 5 ik lag al bij de eerste ontsteking in het ziekenhuis serieus zooo bang dat het nog een keer gaat gebeuren. Ik voel me gelukkig niet meteen ziek als het zo is weet ik wel hoe laat het is maar het gebeurt zo vaak dat ik harde plekken heb ik blijf kolven maar er komt niks uit.