13 Reacties

2 maanden geleden

Hi! Ik slik sertraline sinds 28 weken zwangerschap en heb m’n meiden de eerste twee meiden borstvoeding gegeven (gekolfd). Tot nu toe niets van gemerkt (ruim 9 maanden) :)

2 maanden geleden

Reactie op WvdN

Hi! Ik slik sertraline sinds 28 weken zwangerschap en heb m’n meiden de eer ...
Fijn te lezen!

2 maanden geleden

Nog meer mama's?

2 maanden geleden

Ik slikte Sertraline voor, tijdens en na mijn zwangerschap. Nu nog steeds en geef nog 50% borstvoeding. Ben er niet trots op, maar merk niets bijzonders aan onze vrolijke baby. Wat is de vraag achter je vraag? Er wordt aangenomen dat het niet schadelijk is voor je kindje, wat zou je verwachten na het stoppen met de borstvoeding?

2 maanden geleden

Reactie op sjakie23

Ik slikte Sertraline voor, tijdens en na mijn zwangerschap. Nu nog steeds e ...
Het voelt ergens niet goed om door te gaan met de bv, terwijl er idd wordt aangenomen dat het niet schadelijk is. Omdat er nog zoveel onbekend is over antidepressiva vind ik het spannend. Vooral bang dat het middel iets met de hersentjes doet ofzo. Terwijl er nauwelijks iets in het bloed komt als het goed is

2 maanden geleden

Pfoe ja ik vind het ook lastig. Heb zelf ook genetische aanleg voor depressies dus ergens hoop ik juist dat door het mini beetje Sertraline mijn zoontje juist een 'vrolijke' start van zijn leventje heeft en dat zijn hersenen zich daarnaar gaan vormen (vertrouwen op dat het mensen en het leven fijn is/kan zijn). Maar dit totaal niet onderbouwd/nergens op gebaseerd. Voor mijzelf was de Sertraline echt life changing dus heb er niet al te slechte associaties mee. En door borstvoeding krijgt je kindje natuurlijk wel ook heel veel goede stoffen mee.. Maar ik snap je zorg, het blijft wel iets lastigs. Ik probeer de richtlijnen vanuit de zorg daarom maar te volgen en die geven aan dat borstvoeding oke is.

2 maanden geleden

Reactie op sjakie23

Pfoe ja ik vind het ook lastig. Heb zelf ook genetische aanleg voor depress ...
Ik heb precies hetzelfde!! Dat ik hoop een basis mee te geven van vertrouwen in mensen en op het leven. En dat doe je denk ik door het zelf uit te stralen en daar helpt de sertraline dan bij. Ja ik heb nu iets van ik kijk het een paar weekjes aan, en dan mss over naar 1 of 2 voedingen per dag, en de rest kv

2 maanden geleden

Reactie op sjakie23

Pfoe ja ik vind het ook lastig. Heb zelf ook genetische aanleg voor depress ...
Ik overigens ook die aanleg. Hoeveel mg slik je als ik vragen mag?

2 maanden geleden

Heb je ook rond maart een kindje gekregen of later pas? Want ben zelf dus nu al 7 maanden (deels) borstvoeding aan het geven. Wat verwacht je te kunnen merken aan je kindje als je wel/geen bv geeft? :) Ik slik zelf 50 mg per dag! En jij?

2 maanden geleden

Reactie op sjakie23

Heb je ook rond maart een kindje gekregen of later pas? Want ben zelf dus n ...
Ook in maart, maar pas vorige week met de sertraline begonnen (25 mg). Ik denk niet echt iets te gaan merken, maar meer dat ik benieuwd ben hoe ik er zelf tegenaan kijk als het middel werkt ;). En wil ook uitproberen hoe het is om overdag kv te geven.

2 maanden geleden

Oeeeh nou dan lijkt vooral het beginnen ermee me nu impactvol voor jou en je situatie! Hoe voel je je? Ik voelde me die eerste weken met het starten best ziek en vaag (heeft niet iedereen zo erg geloof ik), dat lijkt me misschien nog wel het meest pittig met een baby'tje?

2 maanden geleden

Reactie op sjakie23

Oeeeh nou dan lijkt vooral het beginnen ermee me nu impactvol voor jou en j ...
Nou ik voel me ook vaag! Beetje afwezig ofzo. En dat is idd pittig, hoop dat ze er niet teveel van merkt. Hoe snel werkte het bij jou? En heeft het je afgevlakt?