6 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb dit al de hele zwangerschap. Ik heb GBS (streptokokken groep b) in mijn urine en vagina, maar ik heb tot op heden telkens geen blaasontsteking. De bacteriën zitten dus wel in mijn urine, maar het ontsteekt niet. Ben inmiddels 30 weken en loop er al de hele zwangerschap mee. Heb 2x antibiotica gehad, maar het slaat helaas niet aan.
2 jaar geleden
Ik heb dit toevallig vorige week ook gehad. Zelfde klachten en werd gebeld dat er bacterie was gevonden (kleine hoeveelheid) na kweek bleek er wel wat bacterie groei maar geen blaasonsteking. Moest toen canesten gyno creme proberen omdat ik ook last had van jeuk. Helaas niet geholpen en vandaag weer urine ingeleverd. Wordt straks gebeld met de uitslag. Harde buiken, aandrang en kleine beetjes plassen blijft. (Heb wel ook het idee dat de kleine steeds tegen blaas schopt en misschien groei spurt heeft gemaakt) Laat je weten hoe jou uitslag was? Ik vind het ook spannend allemaal
2 jaar geleden
Ik had 3 weken geleden buikpijn klachten en harde buiken. Na een kweek kwam er blaasontsteking uit. Na de eerste kuur nog niet weg, na de tweede kuur gelukkig vandaag schone test!
Heb me wel ziek gevoeld van de behandeling. Maar bij mij gingen de harde buiken wel weg zodra behandeling werd gestart. Verder is kindje lekker beweeglijk en controles gister waren weer helemaal goed. Dus om je misschien gerust te stellen, ruim 3 weken met blaasontsteking rond gelopen en kleine zit nog lekker op zijn plek.
Als je harde buiken blijft houden en er niks uit de kweek komt misschien even bij verloskundige langs? Hopelijk voel je je snel weer beter.
2 jaar geleden
Reactie op Room93
Spannend hè. Is er bij jou nu wel wat uitgekomen?
Ik werd vanmiddag gebeld dat het nogmaals op kweek is gezet. Er zijn wel ketonen gevonden. Assistente zei dat lichaam dit aanmaakt op het moment als je geen vocht en voeding meer binnen krijgt. Bijvoorbeeld bij HG zwangerschap. Het gekke is dat ik echt genoeg drink en spuug helemaal niet. Eten doe ik ook meer dan genoeg. Ze gingen het nogmaals op kweek zetten en hoor morgen meer!
7 maanden geleden
Hoe is dit afgelopen ? Ik heb ook vandaag mijn plas weg gebracht geen blaasontsteking maar wel een bacterie gevonden moet nu 24 uur op de kweek