7 Reacties

vorig jaar

Ik ben ook drager van GBS, en daarbij 2 maanden last gehad van een blaasontsteking. Nu gelukkig over. Het belangrijkste is dat je niet met de blaasontsteking blijft lopen ivm kans op vroeggeboorte. De GBS kan zelf geen tot weinig kwaad, is mij verteld!

vorig jaar

Reactie op CLJM

Ik ben ook drager van GBS, en daarbij 2 maanden last gehad van een blaasont ...
Klopt, alleen bij mij zit de gbs ook aantoonbaar in de urine (al die tijd dus al), waardoor de gyn heeft aangegeven dat icm klachten het toch behandeld moet worden. Omdat het echter al heel lang in mijn urine zit, maak ik me toch zorgen dat ik er blijkbaar zo lang mee heb gelopen (met die blaasontsteking dus...). Mijn urine vertoont telkens geen blaasontsteking, maar de gbs wordt wel telkens aangetoond in de urine, vreemd toch?!

vorig jaar

Reactie op SPMx

Klopt, alleen bij mij zit de gbs ook aantoonbaar in de urine (al die tijd d ...
Dat is inderdaad vreemd! Het enige gevaar wat mij verteld is, is dat de weeën opgewekt kunnen worden wanneer het verwaarloosd wordt. Dus hopelijk ben je al wat verder in je zwangerschap!

vorig jaar

Ik zelf heb ongeveer 6 weken geleden te horen gekregen dat ik GBS heb. Keuze was eigenlijk net gemaakt om tijdens de bevalling een antibiotica kuur te krijgen. Nu heb ik 2 weken terug weer urine ingeleverd en bleek het GBS weer weg te zijn. Nu durven ze er niks over te zeggen want het kan ook weer terugkomen.

vorig jaar

Reactie op CLJM

Dat is inderdaad vreemd! Het enige gevaar wat mij verteld is, is dat de wee ...
26 weken.. hoop dat de baby nog even blijft zitten

vorig jaar

Reactie op DEND3227

Ik zelf heb ongeveer 6 weken geleden te horen gekregen dat ik GBS heb. Keuz ...
Bij mij verdwijnt het helaas niet. Mijn urine is al meerdere keren gekweekt (en telkens dus op praktijk geen blaasontsteking) en er komt elke keer gbs uit helaas

vorig jaar

Is er iemand die toevallig kennis heeft op het gebied van gbs/blaasontsteking? Kan het dus zo zijn dat er wél gbs in de blaas wordt gevonden maar dat je géén blaasontsteking hebt? Of wordt er altijd van blaasontsteking gesproken als er gbs in je blaas zit?...