27 Reacties

2 maanden geleden

Nee hoor. Wij zijn ook samen nog niet weg geweest met zn tweetjes. Ook overdag doen we nog niet aan oppas, behalve haar drie ochtenden opvang (maar dat is geen oppas voor ons). Wij beginnen in januari/februari met een oppas.

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Nee hoor. Wij zijn ook samen nog niet weg geweest met zn tweetjes. Ook over ...
Pfoe! Haha. Dankjewel. Begon me al gek te voelen. Hier hetzelfde, wel opvang en verder nog niet veel. Wat voor oppas gaan jullie mee beginnen?

2 maanden geleden

Wij zijn 1 keer samen uit eten geweest en 1 keer het feest gehad van mijn schoonvader die 60 werd… dat moest dus echt. Beide keren liep niet soepel en ben zelfs eerder naar huis gegaan van het feest… ik vind het heel erg moeilijk om mijn zoontje bij andere achter te laten omdat hij gewoon zeker ‘s avonds niet rustig wordt bij andere. Ik geef nog volledig bv en hij wil gewoon heel graag ‘s avonds bij me drinken. Ik merk dat het onze relatie alles behalve goed doet helaas. Het gaat echt heel slecht en dit speelt een grote rol…. Ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om weg te gaan en hem achter te laten wetende dat hij non stop zal krijsen. Fijn om dus herkenning te lezen. Om ons heen ook vrienden die na 5 weken al avondjes of dagdelen weggingen samen. I simply just can’t🥺

2 maanden geleden

Reactie op NMMH

Wij zijn 1 keer samen uit eten geweest en 1 keer het feest gehad van mijn s ...
Nou precies dit dus... ik denk dan ook, is dit een kwestie van wennen? 'Moet' je doorzetten zodat je kindje went? Of juist wachten tot je kindje er meer aan toe is?

2 maanden geleden

Wij zijn een keer in een hotel uit eten geweest, met onze dochter in de kinderwagen slapend. Tot nu toe heeft ze ons nog nodig savonds en snachts, daarom denk ik er niet eens over na om ze bij een oppas achter te laten. Voor mijn man is dat ook vanzelfsprekend, het is even afzien wat dit betreft, maar dat hoort er voor mij bij.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde en ze is nu 7 maanden. Wij gaan aankomende week iemand spreken (via Sitly) die sporadisch zou kunnen oppassen voor onze datenights. Heb er meerdere keren HEEL hard om gehuild bij het idee. Met name de avond vind ik lastig. Dus we gaan iemand spreken die in het weekend overdag kan. Kunnen we rustig opbouwen. En ik heb m'n zus gevraagd voor een aantal avonden. Mn dochter voelt zich heel comfortabel bij haar (we lijken enorm op elkaar) dus dat geeft me veel rust dat ze tevreden kan slapen met een bekende in huis.

2 maanden geleden

Wellicht is een dagdate een idee en kan je overdag een keer oppas regelen. Even samen lunchen is ook al heel fijn! Of een keer eten bestellen en er thuis een datenight van maken. Je hoeft niet altijd weg om tijd met elkaar te hebben. 🤗

2 maanden geleden

Wij zijn ook nog nooit met zn tweeën weggeweest. Wij doen alles met zn drieën. Of manlief gaat met zn vrienden op stap. Dus je bent echt niet de enigste. Ons zoontje valt alleen in slaap aan de borst of bij mn man op schoot. Dus ik breng hem ook liever niet ergens anders naartoe. En zolang het niet nodig is. Prima toch!

2 maanden geleden

Reactie op Romy89

Pfoe! Haha. Dankjewel. Begon me al gek te voelen. Hier hetzelfde, wel opva ...
Wij starten eerst met samen thuis spelen terwijl wij er gewoon zijn. Een band opbouwen doe je niet door alleen maar te komen voor het oppassen. Daarna bouwen we het op in de zin van: oppas komt nadat de kleine al slaapt. Dat paar keer. Dan: de oppas komt tijdens bed brengen, dus kijkt mee of doet laatste deel bijvoorbeeld. En daarna dus dat de oppas zelf de kleine naar bed brengt. En eventueel als het nodig is daarna ook dat ze met de kleine eet en dan het bedritueel doet. Dus echt in opbouw!

2 maanden geleden

Wij zijn ook nog niet s’avonds weg geweest. Juist omdat de avonden en nachten zo onrustig zijn. We hebben al wel een paar keer geluncht, dat ging heel goed en was voor ons ook leuk!

2 maanden geleden

Ik herken dat wel van de oudste, die sliep ook niet makkelijk en ik had ook moeite met het los laten ervan. Alles op zijn tijd toch? Toen wij voor het eerst uit eten gingen hebben we redelijk vroeg op de avond gereserveerd en kwam mijn moeder bij ons thuis oppassen. Iemand die ik vertrouw en die de kleine al kent, vond dat wel zo prettig. Alles is goed gegaan, en we waren redelijk vroeg thuis dus konden hem de rest van de avond/nacht zelf naar bed brengen (werd nog vaak wakker). En zoals eerder gezegd misschien een keertje in de ochtend of middag iets leuks doen samen een optie?

2 maanden geleden

Ik herken het heel erg. De enkele keren dat familie heeft opgepast omdat het niet anders kon is het ook niet goed gegaan bij ons. Ze was erg overstuur en weigert te drinken als we er niet zijn. Hierdoor nu nog meer moeite met oppas en daarom al een tijdje niet meer gedaan. Wij nemen haar mee uit eten 🫣🤭

2 maanden geleden

Ik herken het ook. Wij zijn tot nu toe 1x weg geweest en toen moesten we terug omdat ze niet stopte met huilen. Ze wordt ook nog vaak wakker en valt alleen in slaap aan de borst dus het duurt nog wel even voordat ik het los kan laten.. de nachten lijken overigens wel steeds beter te gaan

2 maanden geleden

Fijn alle herkenning en tips. Ik ben er helemaal oke mee dat het is zoals het is, maar kan me wel onzeker voelen of ik hiermee niet een moeilijk kindje creeer. Ook vind ik het lastig dat mijn moeder een beetje onhandig is met haar, waardoor we eigenlijk niemand hebben die ik 100% vertrouw

2 maanden geleden

Wij zijn ook nog niet vaak weg geweest. 1 keer een dagje weg toen ze bij de opvang was (was haar vaste opvangdag) en 1 keertje heeft ze geslapen bij oma en gingen wij uiteten. Ze is nu 8 maanden. Wij hebben een hele makkelijke slaper, maar voor mijn gevoel moet ik er gewoon zijn en is oppas "niet nodig". Wij zijn wel een keertje uiteten geweest met haar (ze sliep toen een deel in de buggy). Aan de ene kant wil ik wel meer date nights, maar aan de andere kant wil ik dus ook weer niet voor iets simpels (zoals uiteten/bioscoop/leuke avond) een oppas, terwijl iedereen het met liefde doet. Dillema's 🫠

2 maanden geleden

Nee, vind het helemaal niet raar dat je zelf graag bij je kindje wil zijn als je kindje niet goed slaapt. Ze zijn nog jong hoor. Er komt echt wel een moment dat het voor jou goed voelt om iemand anders op je kindje te laten passen in de avond.

2 maanden geleden

Wij hebben helaas niet hele happige oppas. Gelukkig kunnen we wel af en toe (2x tot nu toe tijdens baby 2) samen naar een concert gaan. Ik ben tegenovergesteld, zou juist vaker willen🙈. Maar ik snap ook goed dat je t niet los kan laten. Maar als dat uiteindelijk lukt geeft t zoveel lucht! Bedenk ook dat anderen 1 avondje je baby hebben. Hun boeit t echt niet als ze je baby de hele avond moeten vasthouden of erbij moeten zitten. T is één avond voor hun. Voor ons is t dagelijkse kost. Dat is zwaar! Voor hun valt t allemaal mee ❤️

2 maanden geleden

Toevallig hebben manlief en ik allebei deze week vrij genomen toen onze dochter naar de opvang ging. We hebben twee dagen achter elkaar dates ingepland, was even wennen maar we waren er zo aan toe :). De kleine gaat sowieso naar de opvang.

2 maanden geleden

Owjaaa en geen date night, maar wel een date day :). Aangezien we haar om 17;00 uur komen halen.

2 maanden geleden

Wij hebben eens een vakantiedag gedaan op een opvangdag en zijn toen met zn 2en wat gaan doen. De date is niet verplicht om in de avond te doen. Misschien eens een ideetje als je de avond niet fijn vindt om weg te gaan.