52 Reacties

2 jaar geleden

Bij familie/vrienden? Vrije sector huur? Antikraak? Huis kopen?

2 jaar geleden

Wat is de reden dat je urgentie is afgewezen en ben je in bezwaar gegaan? Ik zou je adviseren om bij de gemeente aan te kloppen. Je kan hulp krijgen van sociaal team. Ook al beweren ze dat je geen huis kan krijgen, heb ik geleerd dat ze echt wel uitzonderingen kunnen maken. Het is maar hoe urgent je het zelf maakt.. Heel veel sterkte en succes toegewenst!

2 jaar geleden

Moet je het huis uit vanwege je zwangerschap of had dat sowieso al gemoeten? Hoop dat je iets vindt. Actief reageren overal! Facebook, Twitter etc. Oproep plaatsen dat je een woning zoekt (eventueel met eisen, maar kan me voorstellen dat je al blij bent met iets van waaruit je eventueel verder kunt zoeken) in welke regio. Wat pittig! Sterkte in deze onzekere periode!

2 jaar geleden

hi, ik woon ook op een plek waar ik niet kan blijven wonen en dus al op 1jan uit moet. ik heb wel een urgentie lopen en ik zal als k jou was zelf op de website hetvierdehuis kijken en contact met hun opnemen wbt urgentie. anders moeder & kind woning bekijken en aanmelden. succes!!

2 jaar geleden

Reactie op jolijn1608

Bij familie/vrienden? Vrije sector huur? Antikraak? Huis kopen?
Tijdelijke huurwoning is eigenlijk al antikraak en dan mag je geen kinderen hebben helaas, huis kopen is onmogelijk aangezien ik straks in de ziektewet zit, en vrije sector is altijd dat je bepaalde inkomen moet hebben en daar kom ik niet aan in me 1tje aangezien ik niet samen woon met me vriend, en familie heb ik geen band mee en vrienden heb ik ook niet dusja daarom is lastig

2 jaar geleden

Reactie op Laveyyy

hi, ik woon ook op een plek waar ik niet kan blijven wonen en dus al op 1ja ...
Hoi bedankt zal ik ook kijken want inprincipe hoor je urgentie te krijgen als je dreigt dakloos te worden pff

2 jaar geleden

Reactie op Sproet

Moet je het huis uit vanwege je zwangerschap of had dat sowieso al gemoeten ...
Als ik niet zwanger was had ik september uit gemoeten inprincipe omdat deze flat wordt gesloopt

2 jaar geleden

Hoi bedankt zal ik ook kijken want inprincipe hoor je urgentie te krijgen a ...
Geldt in de meeste gemeenten niet meer als je in een tijdelijke huurwoning woont helaas… Dan ken je de risico’s. Is inderdaad wel voor als je eruit moet omdat je woning moet worden gesloopt of door medische redenen dat je bijvoorbeeld niet meer in een bovenwoning kunt wonen of iets dergelijks.

2 jaar geleden

Als ik niet zwanger was had ik september uit gemoeten inprincipe omdat deze ...

2 jaar geleden

Heel vaak geven ze bij urgentie aan dat je het niet krijgt, voordat je überhaupt aanvraag hebt gedaan. Vaak wordt het ook afgewezen, maar dan moet je gwn in bezwaar gaan. Daarmee duidt je ook aan dat het urgent is.

2 jaar geleden

Reactie op Laveyyy

hi, ik woon ook op een plek waar ik niet kan blijven wonen en dus al op 1ja ...
Het vierde huis zijn regio's waar ik niet in woon ik woon in Delft

2 jaar geleden

Reactie op hammieeeee

Heel vaak geven ze bij urgentie aan dat je het niet krijgt, voordat je über ...
Ik moest van me gemeente via de woon coporatie bellen en dat deed ik 20min in wacht gestaan en legde me hele verhaal uit en zegt meteen van je kan geen urgentie krijgen

2 jaar geleden

Reactie op Sproet

Dan dat gaan aandragen als urgentieverklaring! https://www.regelhulp.nl/ond ...
Maar door me zwangerschap vinden ze het niet urgent terwijl ik zeg tegen hun dat ik nergens terecht kan😔🤧

2 jaar geleden

Reactie op Sproet

Geldt in de meeste gemeenten niet meer als je in een tijdelijke huurwoning ...
Nee weet ik maar stond ook bij dat als je dreigt dakloos te worden dat je ook recht op heb

2 jaar geleden

Ik heb lang in een daklozenopvang in den Haag gewerkt. Urgentie krijg je echt niet eenvoudig in de Randstad. Zelfs zwangeren in de opvang gehad en gezien we geen kinderen opvangen zetten we alles op alles om wat voor een plek dan ook waar moeder en kind samen konden. Veel druk zetten en urgentie en verantwoording leggen daar waar ze moeten liggen. Je kan niet bij je partner of met je partner gaan wonen? Al is het tijdelijk? Welke mogelijkheden heeft hij of hebben jullie samen?

2 jaar geleden

Ik heb lang in een daklozenopvang in den Haag gewerkt. Urgentie krijg je ec ...
Ja ik ga morgen gewoon gemeente weer opbellen want ja vindt het nergens op slaan en ze moeten mij gewoon helpen😔

2 jaar geleden

Kijk even naar Siriz.nl en stichting Perspektief. Beide in Delft. Het is goed inderdaad om al aan de bel te trekken bij dreigende dakloosheid. Ook kan je kijken bij Delftsupport.nl 🙏🏻

2 jaar geleden

Hoe oud ben je? Ik zou je in ieder geval aanmelden voor hulp bij de gemeente. Misschien kom je in aanmerking voor een moeder-kind huis of iets dergelijks. Ze kunnen je daar helpen je leven goed op de rit te krijgen en vanuit daar kun je vaak geholpen worden naar een eigen appartementje. Is de vader van het kindje in beeld?

2 jaar geleden

Als je samen bent met je vriend maar niet samen woont kunnen jullie toch samen gaan wonen ? Raar als je vriend waar je mee samen bent je op straat laat wonen met zijn baby in je buik

2 jaar geleden

Kijk even naar Siriz.nl en stichting Perspektief. Beide in Delft. Het is go ...
Dankjewel, ik zag siriz al inderdaad ik heb die al een email gestuurd