Hi hi, mijn dochter is 8 maanden oud en vaak als we haar naar bed brengen maakt ze gekke bewegingen met haar hoofd en lijfje. Dit doet ze eigenlijk al best lang eens in de zoveel tijd, maar vaak in de periodes van een sprongetje is het heel heftig. We dachten eerst dat het buikpijn was omdat het lijkt op een soort ‘pijnscheuten’. Maar we zijn al naar de huisarts geweest (ook toen ze jonger was) en de osteopaat, maar beiden vinden niks…
Mijn partner en ik wiegen haar (nog) altijd op haar zij, met haar buikje tegen onze buik aan en haar arm om ons middel heen. Ze gooit haar hoofd dan heel vaak naar achter of zet zich af met dr beentjes. Vaak veranderen we dan naar de houding waarbij ze meer rechtop met haar lijfje tegen mijn buik/borst ligt en haar hoofdje meer op mijn schouder. Op deze manier kalmeert ze wat meer, maar nog steeds blijven die schokkende bewegingen. Alsof ze zich heel hard afzet. Veel draaien met d’r hoofdje ook.
In de periodes zonder sprongetje doet ze dit ook wel eens maar slaapt ze prima. Nog niet een volledige nacht (ik geef bv en doen alleen nog rond 23u voeden) en vaak moeten we elke 2 á 3 uur haar nog wel even in slaap helpen maar das echt oke! Ze wordt dan huilend wakker, maar als je dr oppakt slaapt ze zo weer verder. Overdag zijn haar slaapjes goed!
Behalve dus met een sprong, we zijn er nu echt elke 45/90min mee bezig en het duurt ook heel lang voordat ze in slaap valt. Vind het ook erg zielig, want ze wil zo graag slapen en dat lukt haar dan niet omdat die gekke scheuten / strekken / afzetten haar in de weg lijken te zitten…. En ook als ik haar ‘s nachts bij me neem en op me laat slapen is ze continue aan het draaien en doen, dus das ook geen garantie voor een goede nachtrust…
Ik ben toch zo erg benieuwd of er hier ouders zijn die dit herkennen en dit ook hebben bij hun baby? Ik vind het toch zo gek! Is het een manier van verwerken tijdens de grote ontwikkelingen van een sprong of is er meer aan de hand??? Hoop dat er misschien iemand met tips is!