282 Reacties

6 maanden geleden

Op 3 maart geboren, ze woog 2968 gram en 50 cm lang. Ze is nu 15 weken; 6,1 kilo en 63 cm. Lang dametje groeit goed 💗

6 maanden geleden

Reactie op DaphneWB

Jaa, vond ik begin wel echt spannend hoor had jij dat ook? Was gewoon een b ...
Wij zaten op het randje of we naar huis mochten of niet. Haar gewicht zat op percentiel 10, en bij 9 hadden we moeten blijven en moest ze onderzocht worden door een kinderarts. We hadden dus net geluk! We mochten naar huis met de voorwaarde dat we eerst zouden bijvoeden met kunstvoeding. Maar dat hebben we alleen de kraamweek gedaan toen ze na de daling in gewicht terug was op haar geboorte gewicht gestopt. Omdat ze van de kunstvoeding veel verzadigder gevoel kreeg en zo steeds meer borstvoeding vroeg. Uiteindelijk dus alleen borstvoeding en nog steeds! Daar groeit ze goed op 😊 Verder alleen de reguliere afspraken bij het consultatiebureau. Jullie extra afspraken gehad dan?! Fijn dat de klachten binnen 48u verdwenen waren. Lekker tevreden mannetje is fijner 💙

6 maanden geleden

Reactie op B96

Wij zaten op het randje of we naar huis mochten of niet. Haar gewicht zat o ...
Oww dat is ook nog wat zeg. Hebben jullie lang in het ziekenhuis moeten verblijven ? Slim gedaan ! En fijn dat het eigenlijk super geholpen heeft met de borstvoeding vaak hoor je anders. Wij mochten eigenlijk met 12 uur al naar huis maar was midden in de nacht dus gedacht tot volgende ochtend. Hier geloof ik net geen 100 gram afgevallen. Maar wel dysmatuur geboren met 37+1. Wij moesten extra controles bij consultatiebureau en hun bespreken weer met de kinderarts. Nu vanwege overgaan fles dan nog een extra afspraak. En als die goed is dan vanaf 5 maanden gewoon de reguliere afspraken. Nooit echt begrepen waarom, want hij heeft het vanaf sec 1 echt perfect gedaan. Op de klachten van de borstvoeding na dan. Nou zeg dat, ik had wel borstvoeding willen blijven geven tot hij niet meer wou. Maar dit is 100x beter. Ookal is dit wel veel zwaarder 🤭

6 maanden geleden

Reactie op Boysmama03

13 weken, 6.9 kilo en 66.5 cm. Wordt een lekker grote vent 🤣 Ik ben bang d ...
Yes. Stoeltje van de kinderwagen plat neerleggen! Moest mijn oudste ook in met 6 maand

6 maanden geleden

Hier ook nog een mini 💗 Geboren op 13-02 (6 weken te vroeg). Gewicht bij de geboorte 2550 gram en 47cm. Afgelopen vrijdag bij CB geweest en daar woog ze inmiddels 5505 gram en is nu 61,5cm. Maat 44 was veel te groot bij haar geboorte, inmiddels draagt ze pakjes maat 50/56 🥰

6 maanden geleden

Op 11-03 geboren met 4332 gram en 52 cm. Vorige week met 3 maandjes zat hij op 8553 gram en 66 cm. Echt een bollie 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Mimibaby

Op 11-03 geboren met 4332 gram en 52 cm. Vorige week met 3 maandjes zat hij ...
Wow 🙊 en hoe zit hij dan op de curve? No judgement, gewoon benieuwd haha!

6 maanden geleden

Ons meisje werd 7 april geboren op 41+5 met 50 cm en 3270 gram. Op 5 juni woog ze 4970 bij CB en 56 cm 🥳

6 maanden geleden

Meneer is inmiddels 15 weken, weegt 6505 gram en is 62.8cm lang. Groeit precies parallel met de curve, maar dan net ietsje boven het gemiddelde, dat was hij bij de geboorte al. Als het aan hem ligt stopt hij nooit met eten, heeft nog nooit iets van een fles laten staan. We moeten hem dus wel een beetje remmen, maar gelukkig accepteert hij dat 🙈.

6 maanden geleden

meid geboren 15-03 geboortegewicht 3275 gram, 49 cm Vandaag 3 maanden 5580 gram en 61,5 cm 😄.

6 maanden geleden

Jongetje, 38+6 geboortegewicht 3726, 51cm. Laatste keer cb (08/05) toen 7 weken, 59,5cm en 5.3kg. Aankomende donderdag (20/06) moeten we weer heen, ik ben heel benieuwd hoe hij gegroeid is.

6 maanden geleden

Reactie op Cherylx58

Wow 🙊 en hoe zit hij dan op de curve? No judgement, gewoon benieuwd haha!
Qua lengte zit hij op de +2 en gewicht zit hij een aardig stuk boven de curve. Hij krijgt alleen borstvoeding, dus zijn gewicht zal uiteindelijk vanzelf weer binnen de curve gaan vallen (als het goed is haha) 😊

6 maanden geleden

12 weken - precies 7 kilo

6 maanden geleden

Meisje 1 week terug gemeten en gewogen was ze 58cm, 5,2 kilo en 14 weken oud. Ze zat vanaf de geboorte tot 12 weken -1 onder het gemiddelde, sinds de meting van 14 weken ineens precies op het gemiddelde! Flink gegroeid dus in die 2 weken tijd.

6 maanden geleden

Meisje van 15 weken Geboren op 5 maart met een gewicht van 2330 gram en 47 cm. Twee weken geleden bij het cb: 4700 gram en 56cm 🥰

6 maanden geleden

Morgen 11 weken. Bij de geboorte 52 cm en 4450 gram. Nu 61 cm en 6,2 kilo. Vind het best meevallen hoe hard hij groeit, hij was vooral bij de geboorte heel groot.

6 maanden geleden

Reactie op visjesmoetenzwemmen

12 weken - precies 7 kilo
Hier ook! 13 weken en 6930 gram 🐻

6 maanden geleden

Reactie op Mimibaby

Qua lengte zit hij op de +2 en gewicht zit hij een aardig stuk boven de cur ...
Ah,een lekker beertje dus. 🩵🐻🥰

6 maanden geleden

14 weken en 6870 gram 🤱🏽

6 maanden geleden

13 weken en ze weegt 5.2 en is 57 cm. Ze is perfect voor haar groei curve, maar wel een kleintje als ik het zo lees 🤭❤️