15 Reacties

vorig jaar

Ja dit is precies hetzelfde bij mijn zoontje. Ik heb laatst eens de fles van 23 uur weggelaten en de laatste fles half uur later gegeven dus 20:00 uur en daarna sliep die tot 5 uur. Vraag me niet wat de doorbraak heeft gemaakt maar hij slaat de fles van 23 uur nu continue over.. kreeg hem sws al niet goed wakker voor te drinken bij die fles. En geloof het of niet. De tiktok hipe met limoen heb ik ook geprobeerd. Doorsnijden en met de sapkant naar boven in en schaaltje leggen op de kamer van de baby. Dit helpt volgens mij ook haha.

vorig jaar

Misschien is het wat om ‘s avonds de papfles te geven? Hoop hier zelf binnekort ook mee te beginnen vanaf de 4 maanden.

vorig jaar

Reactie op esmee versteeg

Misschien is het wat om ‘s avonds de papfles te geven? Hoop hier zelf binne ...
Kan dat met 4mnd?

vorig jaar

Reactie op Vienne98

Ja dit is precies hetzelfde bij mijn zoontje. Ik heb laatst eens de fles va ...
Hahaha helpt dat limon ? Ja ik sla ook wel eens 23:00 over, maar dan komt hij rond 00;30….

vorig jaar

Wachten tot hij eraan toe is om meer dan 3 uur door te slapen. En dat kan ook nog even duren, maar het komt echt vanzelf. Misschien is het helemaal niet alleen een kwestie van honger (aantal ml maakt niet uit zeg je), maar kan hij ook nog niet zo lang zonder jouw nabijheid. Wil je dat dan afdwingen? Misschien kan je het omdraaien en jezelf de vraag stellen hoe je het zo comfortabel mogelijk voor jezelf kan maken nu hij nog elke 3 uur komt. Bijslapen overdag op bepaalde momenten dat het kan, eerder naar bed, voedingen verdelen, wat dan ook. Maar in ieder geval meer het uitgangspunt innemen dat jij als volwassene je aanpast aan deze (tijdelijke!) situatie, in plaats van dat je van je baby verwacht dat hij zich aanpast. Het is pittig, vind ik soms ook, maar het is tijdelijk en het op die manier bekijken (ik ben de volwassene hier, dus ik kan me aanpassen, het is normaal en het gaat voorbij) heeft mij veel rust gegeven.

vorig jaar

Reactie op Lisa272

Wachten tot hij eraan toe is om meer dan 3 uur door te slapen. En dat kan o ...
Klopt! Ik had me er ook bij neergelegd dat mijn kindje gewoon vaker komt snachts, alleen als ik soms andere mama’s hoor dan lijkt het of elke baby al doorslaapt behalve mijne en dan vraag ik me af of ik het wel goed doe? Echter geniet ik stiekem ook wel een beetje van de slaperige nachtvoedingen en knuffels 😊 ik heb nog verlof maar zie er tegenop om straks weer te werken en zo weinig te slapen snachts dus hoopte ik het nachtvoeden te doorbreken

vorig jaar

Reactie op Wittevlinder

Klopt! Ik had me er ook bij neergelegd dat mijn kindje gewoon vaker komt sn ...
Ik herken dat helemaal! Ik geniet er ook van, maar wordt soms ook onzeker van anderen. Maar weet ook dat het echt normaal is. Ben wel ook benieuwd (maak me zorgen) over hoe het gaat zijn als ik weer werk. Maar ook daar moeten we dan maar een weg in vinden denk ik. Maar ik herken je helemaal hoor. Maar je bent echt echt echt niet de enige!

vorig jaar

Bij ons was de oplossing om de nachtfles steeds mer 30ml af te bouwen en die 30ml bij de voedingen overdag te tellen. Op een gegeven moment kreeg hij overdag de hoeveelheid voeding die hij nodig heeft en zagen we de nachtfles als extra. Eigenlijk heeft hij daar nooit meer om gevraagd, maar als hij nog wel een keer snachts voeding zou willen zou ik hem bijv. een flesje van 60cc geven. Die speling is er nog wel zodat hij niet teveel binnenkrijgt op een dag.

vorig jaar

Reactie op Wittevlinder

Mijn zoontje slaapt de ene nacht wel door en de andere niet. Heb ook geen idee waar dat aan ligt, maar een nachtvoeding met 4 maanden is niet heel gek geloof ik hoor! Snap wel dat elke 3u wel zwaar is al 4 mndn lang... wij hebben zelf de fles van 23u laten vallen. De eerste nacht kwam hij om 00:30, maar als snel schoof dit op naar 03:00 en later. Soms komt hij nog wel eens on 00:30, maar meestal rond 4/5 weer (of een enkele keer pas weer rond 7). Misschien dat je dat wat langer kan proberen? 😊

vorig jaar

Reactie op Wittevlinder

Ik denk dat je er op deze leeftijd nog niet zoveel aan kan doen. Je kan echt functioneren met 2 nachtvoedingen haha, hoe bizar, maar ik verbaas me er elke x weer over. Ik ga zelf wel echt op tijd naar bed en probeer tussen de middag ook even m'n ogen dicht te doen. Maar er zijn legio kindjes die met een jaar (en ook daarna) niet doorslapen of regelmatig wakker worden. Het schijnt zelfs dat tegen een jaar mínder kinderen doorslapen dan een aantal maanden daarvoor. Doorslapen is dus geen rechte lijn omhoog ;-) Maar I feel you.. zou ook graag weer eens een nacht doorslapen. Laatste x is denk oprecht meer dan een jaar geleden.

vorig jaar

Wat bij ons hielp was de laatste fles om 22:00/22:30 geven en dan zorgen dat de kleine voor 00:00 in diepe slaap was. Dit was een tip van iemand uit onze omgeving. Sindsdien slaapt onze kleine dame door tot 06:00/06:30

vorig jaar

Heb je je kleintje bij je op je kamer slapen of op zijn/haar eigen kamertje? Hier ging het van om de 3 uur als hij bij mij op de kamer sliep, naar 1 nachtvoeding vanaf dat hij op zijn eigen kamertje sliep. Tijdens vakantie sliep hij weer bij mij op de kamer en kwam hij weer om de 2 a 3 uur. Nu weer thuis op zijn eigen kamertje en komt ineens weer max 1x voor voeding. Geen idee of dat voor meerdere kindjes zo werkt , maar hier viel het wel op :P

vorig jaar

Weet je zeker dat hij echt honger heeft? Ik kwam er opeens achter dat sussen met speentje, hand op buik of onder billetjes ook hielp en toen sliep ze opeens weer een aantal uur door... Misschien probeer je dit al, maar dit is het enige wat ik als tip kan geven.. Oja en een handdoek rolletje onder de billetjes zodat de beentjes wat hoger liggen! Succes!

vorig jaar

Reactie op _-Kelly-_

Heb je je kleintje bij je op je kamer slapen of op zijn/haar eigen kamertje ...
Zo ging het bij ons ook hoor. Mijn kleintje is vanaf haar geboorte en slecht slaper en kwam iedere 1,5 tot 2 uur voor een voeding, overdag en snachts. Ook had ik het idee dat we elkaar wakker hielden...Na 9 weken wist ik niet meer of ik van voor of achter leefde door slaapgebrek en hebben we haar op haar eigen kamer snachts laten slapen... sinds dien slaapt ze de hele nacht door! 😅

vorig jaar

Reactie op Wittevlinder

Oh deze twijfels en onzekerheden zijn zo herkenbaar, maar wees gerust dat meer dan de helft van de baby’s niet doorslaapt! Ze hebben je gewoon nog nodig en dat staat in de nacht niet opeens op pauze. Ik vind het heel jammer dat in onze maatschappij er telkens wordt gevraagd “slaapt hij al door?” En dat het als ‘goed’ wordt gezien als je kindje doorslaapt. Nachtvoedingen zijn heel natuurlijk en de borst is meer dan alleen voeding, ook geborgenheid en troost. Dat geldt dus ook voor de fles en speen (er zit immers een ouder achter die het ‘geeft’ net zoals bij de borst). Zelf denk ik dat elk kindje zijn/haar eigen tempo heeft en dat ze uiteindelijk wel de hele nacht zullen kunnen slapen. Maar of dat nou 3 maanden duurt of 3 jaar, dat verschilt per kindje.