899 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op ttromm

Dank voor jullie reacties haha. Onze baby poept maar 1x per dag of soms een ...
Elke 5 dagen. Stelt je misschien nog meer gerust. 🫠

8 maanden geleden

Onze baby poept om de 3 dagen

8 maanden geleden

Onze jongen van 3 weken oud is een heel gulzige drinker ik heb de s speen van difrax en hij drinkt 135 cc soms in 10 min op, ik pauzeer dan 2/3 keer voor even te boeren maar toch spuugde die soms kleine beetjes nog uit. Nu heb ik de dental speen van difrax erop zitten en doet die er 35-40 min over.. iemand iets weet of er iets tussen zit?

8 maanden geleden

Reactie op DeniceP

Onze jongen van 3 weken oud is een heel gulzige drinker ik heb de s speen v ...
Je kunt Dr Brown maatje 1 proberen die is een fractie langzamer en past ook op Difrax flesje.

8 maanden geleden

Vraagje; mijn dochtertje van bijna 7 weken heeft al ongeveer 3/4 weken lang nu dat ze na een flesje misselijk is.. het wordt steeds erger en erger per dag. Ze is nu zelfs al bijna een week steeds na de fles keihard aan het huilen, kokhalzen, spugen en nu zelfs soms aan het gillen echt.. ik ga maandag meteen de huisarts ook bellen hoor maar mijn vraag voor nu is even of meer babys hier last van hebben en wat hier de oorzaak + oplossing van kan zijn? Ze drinkt sinds ze 2 weken oud is ( eerst borstvoeding ) HIPP voeding. Ben sinds vandaag ook overgestapt op de HIPP HA voor gevoelige baby’s om dat eens uit te proberen, zie nog geen vooruitgang.. ben benieuwd naar jullie reacties!

8 maanden geleden

Gooien jullie voeding altijd weg als deze niet helemaal opgaat of zetten jullie dit in de koelkast voor de volgende voeding om aan te vullen?

8 maanden geleden

Reactie op babyblue-24

Gooien jullie voeding altijd weg als deze niet helemaal opgaat of zetten ju ...
Ik gooi het wel weg, vooral omdat baby graag een beetje warm drinkt (althans dat denk ik 😅) maar eigenlijk wel zonde…

8 maanden geleden

Reactie op babyblue-24

Je mag voeding nooit langer dan 30min/2 uur na het maken nog drinken! Verschilt per voeding tussen die tijden

8 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Succes!
Even een update. Met de 1 van de 1 2 3 speen heeft mevrouw binnen 5 min d'r fles leeg met als gevolg onverzadigd in d'r zuigbehoefte, spugen en kramp. Maat 2 van Dr. Browns krijgt ze niet goed vacuüm omdat die speen smaller is bij de aanzet. Dus nu beginnen we met de S speen van Difrax (zelf gaatje iets groter gemaakt) en eindigen we met de 1 van de 1 2 3 speen. We hebben ook nog een Philips avent fles om te proberen (uit een box) en we hebben een Dr. Browns brede flessenset die ze eerst niet pakte maar misschien nu wel? We blijven proberen haha

8 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Even een update. Met de 1 van de 1 2 3 speen heeft mevrouw binnen 5 min d'r ...
Smalle dr brown werkt hier ook niet. We blijven momenteel bij de S speen van driftax te veel wisselen lijkt mij ook niet handig. Heb het gaatje ook ietsjes groter gemaakt

8 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Even een update. Met de 1 van de 1 2 3 speen heeft mevrouw binnen 5 min d'r ...
Ahhh wat een gezoek! Bij ons werkt speentje 1 van Dr Brown, maar ik vind wel dat ze een flinke zuigkracht heeft (ze valt ook echt aan op de fles). S van Difrax klokt ze naar binnen. De 1,2,3 speen hebben wij ook maar die vond ik echt niets. Wij hadden ook uit een box een kleine brede Philips Avent fles maar die liep zo hard dat ze daarna vol krampjes zat, maar weet even niet meer welk speentje erop zat. Ben benieuwd of de brede flessen van Dr Browns goed voor jullie werken! Wat is het verschil eigenlijk exact tussen de smalle en brede hals spenen/flessen, weet jij dat?

8 maanden geleden

Reactie op Eveline1986

Ahhh wat een gezoek! Bij ons werkt speentje 1 van Dr Brown, maar ik vind we ...
Oh voor jullie ook een gezoek dus. Het verschil is de speen. Die van de brede hals flessen zijn veel breder. Beetje te vergelijken met de Philips avent.

8 maanden geleden

Reactie op babyblue-24

Wij gooien het weg. Volgens onze kraamzorg kun je het maximaal een uur bewaren.

8 maanden geleden

Hoi, ik ben op zoek naar een flessenwarmer. Gebruiken jullie die en zo ja welke raden jullie aan? 🙏🏻😊 Het liefste zou ik er eentje willen hebben die je onderweg ook kan Gebruiken.

8 maanden geleden

Reactie op babyblue-24

Gooi het altijd weg

8 maanden geleden

Reactie op marjoleinnn93

Hoi, ik ben op zoek naar een flessenwarmer. Gebruiken jullie die en zo ja w ...
Wij hebben deze

8 maanden geleden

Onze dochter van 6 weken (4kilo) drinkt 7x 100ml op een dag. Het cb gaf maandag aan dat dit meer dan genoeg voor haar is en niet opgehoogd hoeft te worden, en dat de onrust na de fles geen honger is maar krampjes/ zuigbehoefte. Ze wordt snel rustig van haar speen. Plots slaapt ze overdag veel korter, waar we haar eerst om de drie/ vier uur wakker moesten maken voor haar fles, komt ze nu iedere keer al na 2/ 2,5 uur. Is dit een teken om toch wel de fles op te hogen? Ik krijg namelijk wel de indruk dat ze gewoon nog trek heeft, ondanks dat het cb zegt dat ze genoeg krijgt.

8 maanden geleden

Reactie op srmvj

Onze dochter van 6 weken (4kilo) drinkt 7x 100ml op een dag. Het cb gaf maa ...
Onze zoon dronk met 4 kilo 120 ml, 6-7 keer per dag. Je zou het eens aan kunnen bieden, en zien of dit iets doet voor haar. Of ze het op drinkt, of iets meer tijd er tussen laat. Bij ons gaf het cb aan volg je kind.

8 maanden geleden

Reactie op srmvj

Kinderarts van het ziekenhuis gaf bij ons aan dat we 65cc per fles moesten geven gezien gewicht en hij 8x per dag drinkt, we zaten toen eigenlijk al op 90-100cc. Nadat we het advies hadden gevolgd werd onze zoon ook veel sneller wakker voor voeding en was ook erg onrustig opeens. We hebben het toen maar weer opgehoogd naar 80 en zo weer verder en merkten gelijk dat hij weer beter sliep en ook rustiger was.

8 maanden geleden

Reactie op srmvj

Wij hebben precies hetzelfde.. wel andere getallen, zoon van 5 kilo 3 weken drinkt 135cc 7x… zo enorm onrustig en alleen maar hazenslaapjes, ik heb net even iets extra gegeven ook al zei cb dat dat niet mocht.. drie keer raden, hij slaapt..