900 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Anietje89

Hier precies hetzelfde, ze is 6.5 week. Ineens slaapt ze van 2300 tot 0700. ...
Hi, hoe is het bij jullie gegaan?

7 maanden geleden

Reactie op srmvj

Hogen jullie een fles direct op met 30 ml als jullie merken dat de baby mee ...
Volgens mij is kleine stapjes handiger. Wij zijn van 130 naar 150 gegaan en ik merk dat zelfs 20 ml eveel verschil maakt voor dat kleine lijfje

7 maanden geleden

Reactie op srmvj

Ik doe als tussenstap eerst niet meer afgieten voordat ik een schepje erbij doe. Dus 120 + 4 schepjes, dan naar 150 + 5 schepjes en afgieten tot 150ml, dan het afgieten achterwege laten. Etc.

7 maanden geleden

Reactie op srmvj

Kleine stapjes, zoals in de kraamweek. Maar dan niet per dag 10cc, maar volgens CB 10cc per week ophogen vanaf 90cc+3. Beter voor het maagje, die wordt namelijk bij elke ophoging (flink) opgerekt (natuurlijke maaginhoud by baby’s is niet zo veel, tm 6mnd 60-100cc) gezien ze vaak meer krijgen dan de maag eigenlijk aan kan.

7 maanden geleden

Reactie op Annelie Hooijer

Wanneer gaan jullie over naar speen 2? Ik heb een dr Brown breed en twijfel ...
Goeie vraag die van mij doen er soms ook erg lang over

7 maanden geleden

Wie herkent dit ook.. ons zoontje van 7 weken krijgt 6 flessen van 150 om de 4 uur . Normaal drinkt hij ze allemaal bijna allemaal leeg. Sinds vandaag laat hij elke keer weer wat staan en spuugt ook bij elke fles wat hij voorheen niet deed. Poepen is ook nog maar naar 1 luier gegaan vandaag en normaliter 4 a 5 keer per dag....

7 maanden geleden

Reactie op Nina1504

Wie herkent dit ook.. ons zoontje van 7 weken krijgt 6 flessen van 150 om d ...
Mijn zoontje van 12 weken precies hetzelfde! Hij doet dit altijd tijdens een sprongetje… slecht onrustig drinken, weinig slapen en minder poepen

7 maanden geleden

Mijn zoontje van bijna 11 weken krijgt 6x per dag voeding. (Hij weegt 6kg). 4x 120 en 2x 150. Bij sommigen van jullie lees ik dat de flessen 150 of 180 zijn. Of minder flessen per dag. Moet ik de flessen ophogen?

7 maanden geleden

Reactie op Boogschutter21

Mijn zoontje van bijna 11 weken krijgt 6x per dag voeding. (Hij weegt 6kg). ...
Als ik het bereken zit hij wel onder het advies (6kgx150ml=900ml/dag). Dus je zou kunnen proberen om die flessen van 120 ook 150 te maken? Heeft hij honger? Groeit hij goed?

7 maanden geleden

Reactie op 1992P

Als ik het bereken zit hij wel onder het advies (6kgx150ml=900ml/dag). Dus ...
Hij groeit heel goed. Prima in de ‘curve’ volgens het CB. Hij slaapt wel overdag onrustig. ‘s Nachts komt hij na 3,5/4 uur. Nou weet ik niet of dat met de voeding te maken heeft. Ontlasting heeft hij 1x in de 2/3 dagen.

7 maanden geleden

Reactie op Aapje94

Goeie vraag die van mij doen er soms ook erg lang over
Heb 2 geprobeerd maar ze begint ineens met spugen. .heeft ze nog niet gedaan dus ik denk nog te vroeg..over een weekje weer proberen

7 maanden geleden

Reactie op Boogschutter21

Mijn zoontje van bijna 11 weken krijgt 6x per dag voeding. (Hij weegt 6kg). ...
Ik zou t wel gaan ophogen idd. Sinds ik 5x 170 aanbied komt mijn dochter (12 wk) ook niet meer in de nacht. Vanaf half 6 wel onrustig en paar keer de speen erin, maar eerste voeding pas 7.00 uur. De ene keer drinkt ze 120, soms 160 en vaak 140. Ik doe 150 + 5 scheppen en giet gewoon alles in de fles en dan kijk ik wel hoeveel ze drinkt. Mijn ervaring is dat ze het echt perfect zelf aangeven

7 maanden geleden

Ik ben nog steeds erg zoekende met haar voeding 😓 Ze kreeg 6x 135ml, om de vier uur. Toen begon ze ‘s nachts door te slapen (23 laatste fles) tot 6 uur. En merkte ik dat ze er overdag er geen 4 uur meer tussen kon houden, kwam vaak om de 3 uur al. Dus toen had ik bedacht om haar 5x150 ml te geven, het lukt haar overdag nu wel weer om er 4 uur tussen te laten. Maar… de fles van 23 drinkt ze niet leeg omdat ze te slaperig is. En nu komt ze dus weer om 3/4 uur drinkt dan zo’n 100 ml en weer om 7 uur. Kan het zijn dat ze overdag niet genoeg binnen krijgt (5x150 is natuurlijk minder dan 6x135) en daarom weer ‘s nachts wakker wordt. Ook drinkt ze de 150 niet helemaal op iedere keer. Vanmorgen had ze de fles ook niet leeg en moest behoorlijk wat spugen erna (wat ze dus nooit doet). Waar doe ik nu goed aan? Gewoon weer lekker naar 6x135 terug en dan maar om de 3 uur gewoon geven?

7 maanden geleden

Reactie op srmvj

Ik ben nog steeds erg zoekende met haar voeding 😓 Ze kreeg 6x 135ml, om ...
Ik zou dat laatste doen inderdaad. Gaat vanzelf wel grotere flessen drinken als ze er klaar voor is denk ik. Mijn CB zegt; wanneer een baby doorslaapt in de nacht, ze overdag genoeg gedronken hebben (maar ik lees veel dat die vlieger niet voor iedereen op gaat dus hoeveel waarheid hierin zit weet ik niet 🫠)

7 maanden geleden

Reactie op srmvj

Ik ben nog steeds erg zoekende met haar voeding 😓 Ze kreeg 6x 135ml, om ...
Zou zeker terug gaan naar 6x135 ik geef hier zelfs 8x100 om de 1,5 a 2 uur daar gaat ze het beste op. Had laatst geprobeerd flesjes van 135 te geven maar ze moest telkens spugen dus daar zie ik het nut niet echt van in. Snachts slaapt ze lekker door dus vind zovaak fles geven overdag niet erg

7 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Zou zeker terug gaan naar 6x135 ik geef hier zelfs 8x100 om de 1,5 a 2 uur ...
Mag ik vragen hoe lang ze dan overdag slaapt (hoeveel dutjes/duur van dutjes)?

7 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Zou zeker terug gaan naar 6x135 ik geef hier zelfs 8x100 om de 1,5 a 2 uur ...
Grappig! Dit komt het meest overeen met mijn dochtertje en ik geef bv. Ze komt ook echt bijna elke 2-2,5 uur en als ik kolf drinkt ze ongeveer 100 ml hiervan. Ze spuugt nauwelijks!

7 maanden geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Kan je beter aan consultatie bureau vragen.. ze,zitten tot 6 mnd op 1 liter.. zei ze tegen mij..dus zou niet onnodig snel opbouwen. Want dan heeft hij straks misschien meer trek.

7 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Mag ik vragen hoe lang ze dan overdag slaapt (hoeveel dutjes/duur van dutje ...
Ze is meestal na de fles 1/1,5 uur wakker en dan slaapt ze als ze in de draagzak zit of bij me ligt ongeveer 15/20min. Als ze niet bij mij ligt of in draagzak slaapt ze eigelijk nooit overdag 😂 heel apart maar gaat wel prima zo dus denk dat wel goed zit ze slaapt s’nachts wel van 21:00/22:00 tot 08:00/09:00 en dan meestal nog een lange ochtendslaap van 1,5/2,5 uur!

7 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ze is meestal na de fles 1/1,5 uur wakker en dan slaapt ze als ze in de dra ...
Ahh ja ik snap het, wel super fijn dat ze lange nachten maakt 😃 hier over het algemeen ook korte dutjes, tenzij we wandelen of in de draagzak. Ik zat me af te vragen of dit misschien ook zou werken voor ons. Alleen merk niet per se dat hij dan na zn slaapje al trek heeft, want drinkt zn flesje ook niet altijd leeg als er 2,5-3 uur tussen zit. Want zou het zelf ook wel fijn vinden als ie zo lang zou slapen in de nacht