900 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Ashley1512
Hallo allemaal!
Hebben jullie tips over welke fles nu echt fijn is? Ik had ...
Wij geven dat ook en zijn van D'r Brown's overgestapt op MAM, bevalt goed. Gebruiken doorgaans speen 1.
7 maanden geleden
Reactie op Ashley1512
Hallo allemaal!
Ons zoontje dronk ook van de dr Browns flessen en deze lekte ook bij hem het ligt zoals ik begrepen heb eraan hoe je kindje drinkt of de fles wel of niet lekt... Ik ben over gegaan naar Difrax flessen en hier drinkt hij echt super goed uit! Ons zoontje is nu drie maanden en drinkt wel al tijdje uit speen 2
7 maanden geleden
Reactie op AMEKP
Hier zelfde met dr brown. Bah wat een lekkerij! Zoon had ze destijds ook ma ...
Huh wat gek! Wij zijn juist heel tevreden over Dr Brown, geen lekkages etc (we gebruiken de smalle halsfles). Ik kook ze ook geregeld uit!
7 maanden geleden
Reactie op deemmxxx
Ons zoontje dronk ook van de dr Browns flessen en deze lekte ook bij hem h ...
Ahh wat zou iets kunnen verklaren.
7 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Huh wat gek! Wij zijn juist heel tevreden over Dr Brown, geen lekkages etc ...
Mijn moeder heeft ze bij m'n zusje (nu 3 aar) ook gebruikt en een vriendin van me ook bij haar dochter. Beiden heel tevreden, maar ik word er gek van 😅
Ik las op de site van dr. Brown dat de flessen niet zo geschikt zijn voor gebruik van johannesbroodpitmeel.. dus dat zou verklaring kunnen zijn.
Ben zelf nu ook aan het denken aan difrax. Ik ga me nog even verder verdiepen voordat ik iets ga halen. Of eerst eens 1 fles uitproberen.
7 maanden geleden
Reactie op Ashley1512
Hallo allemaal!
Probeer eens de difrax wide fles! Echt een aanrader voor ingedikte voeding maar ook voor normale voeding erg fijne fles. Ik gebruik em zelf ook regelmatig.
7 maanden geleden
Iemand tips wat betreft fles speen? Beetje zoekende hier.
Difrax flessen en speen S te langzaam, duurt 45 - 60 minuten. Speen M te snel, laat heel veel uit z'n mond lopen en verslikt/spuugt veel.
1-2-3 speen gaat ook nog vrij rap, laat hiermee ook best wat uit z'n mondje lopen...
7 maanden geleden
Mijn zoontje heeft eergisternacht 8/9u tussen de fles gelaten, waardoor ik gister 5 flessen van 200ml heb gegeven (180+6). Vannacht zat er weer 6u tussen, waardoor ik vandaag toch weer uitkom op 6 flessen van 170ml (150+5). Dit zodat er overdag niet langer dan 4u tussen zit en de een na laatste fles tussen 19/19:30 is en de laatste tussen 22:30/23:00.
Hoe doen jullie dat qua aantal flessen op de dag als de nachten zo wisselend zijn? Of geven jullie altijd hetzelfde aantal flessen? 😊
7 maanden geleden
Reactie op SPMx
Mijn zoontje heeft eergisternacht 8/9u tussen de fles gelaten, waardoor ik ...
Ik hou altijd hetzelfde aan, maar dat komt ook omdat mijn zoontje niet genoegen neemt met minder.
Hij krijgt 180+6 (waarvan 1 schepje forte voeding omdat hij nogal hongerig is en ik nog niet nogmaals wil ophogen)
Onze kleine man liet vandaag 8 uur tussen en fles. Vaak krijgt hij rond 19.00 uur de laatste fles en vanaf dan doen wij op verzoek. Wij maken hem niet meer wakker, aangezien hij normaal altijd rond dezelfde tijd komt.
7 maanden geleden
Reactie op EvelienXxx
Ik hou altijd hetzelfde aan, maar dat komt ook omdat mijn zoontje niet geno ...
Hij krijgt 5 flessen trouwens
7 maanden geleden
Reactie op SPMx
En om de hoeveel uur voed je overdag dan?
Ik probeer 4 uur er tussen te houden.. soms iets eerder, soms iets langer. Ligt er maar net aan hoe het gaat overdag met slapen.
7 maanden geleden
Is dat ook niet een beetje afhankelijk van hoe zwaar het kind is?
Mijn zoontje is 12 weken en krijgt sinds gisteren 5x180/6scheppen en als hij 's nachts wakker is (is vaak 1x) bied ik heb nog 60cc aan maar wil dat ook minderen want het gaat meer om het idee volgens mij.
Mijn zoontje slaapt iig nog niet de nacht door (helaas ;))
7 maanden geleden
Reactie op SPMx
Ja hij is 6,4 kg en met 60ml neemt hij echt geen genoegen helaas in de nach ...
Ik bied nu 5x180+6 aan sinds dit weekend, omdat hij nu uit zichzelf een fles liet vallen toen we 180+6 schepjes gaven voor bed. Rond 17:30, 1x ‘s nachts, tijd verschilt, 7:00, 11:00, 14:00. Hij laat ongeveer 3,5 uur tussen de voedingen overdag en we doen bewust +- 30 min over de fles. Hij drinkt hem meestal helemaal op en is nu 10 weken en weegt 6,2 kilo.
Als hij ‘s nachts ‘snel’ wakker wordt helpt het hier goed om zijn speentje aan te bieden, vaak slaapt hij dan weer een paar uur door.