900 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op SPMx
Ja hij is 6,4 kg en met 60ml neemt hij echt geen genoegen helaas in de nach ...
Vaak begin ik ook met ophogen bij de laatste avondkleding om te kijken of het wat doet. Volgens mij mag hij al wel veel meer drinken maar zou het wel stap voor stap doen ☺️.
7 maanden geleden
Reactie op Annumariej
Vaak begin ik ook met ophogen bij de laatste avondkleding om te kijken of h ...
Avondfles*
7 maanden geleden
Reactie op sils
Zijn er kindjes van +- 5 kg momenteel ? Zoja, hoeveel ml flessen bieden jul ...
Toen mijn zoontje bijna 5 kg woog ben ik 150 aan gaan bieden, toen liet hij er als vanzelf meer tijd tussen zitten, vooral de nacht. Helpt het om alleen de fles voor de nacht op te hogen misschien?
7 maanden geleden
Reactie op sils
Zijn er kindjes van +- 5 kg momenteel ? Zoja, hoeveel ml flessen bieden jul ...
2w geleden woog onze zoon 5kg. Hij krijgt pas sinds een paar dagen 150+4 maar drinkt dit eigenlijk nooit op. We geven 6-7 flessen per dag, alleen in de middag en soms namiddag of avond drinkt hij volledig 150+4. De rest overdag ergens tussen 110-130 en in de nacht 80-1130. We hebben sinds kort meestal maar 1 nachtvoeding.
7 maanden geleden
Reactie op estelerr_
2w geleden woog onze zoon 5kg. Hij krijgt pas sinds een paar dagen 150+4 ma ...
Bedoel je echt 150+4? Kom je dan niet een schepje tekort?
Onze zoon groeit hard, maar woog ook ongeveer 2 weken geleden 5 kilo. Vandaag al over se 5400 gram. Hij krijgt overdag 4x150 (dus 150+5 en dan afgieten), in de avond 150+5 (niet afgegoten) en in de nacht 90+3. Totaal 6 flesjes. Maar die van de nacht vindt hij echt te klein en we zullen één dezer dagen moeten gaan ophogen. 🫠 Nieuwe flesjes zijn onderweg!
7 maanden geleden
Reactie op estelerr_
Oh haha ja ik bedoel 150+5 en 120+4 natuurlijk 🙃
Ik dacht al die kleine vindt z'n flesjes gewoon niet te zuipen. 😜 Maar vermoedde al dat het een foutje was. 😉
7 maanden geleden
Zijn er hier meer baby’s die al 180 + 6 schepjes drinken en nog op de 6 flessen zitten? Baby is 6,5 kilo, 12 weken oud. Krijgt nog een droomvoeding en nachtvoeding. Ik ben zo bang dat hij te veel krijgt omdat je boven die 1000 ml zit wat de per dag mogen. Iemand tips of ervaringen?
7 maanden geleden
Reactie op DeniceP
Ik heb nog steeds precies hetzelfde haha, de nachtvoeding geef ik wat minde ...
Ja ik geef de droomvoeding, nachtfles en ochtendfles 150 + 5 scheppen…. Maar merk dat hij het daar eigenlijk niet mee eens is. Hoeveel weegt jouw kindje?
7 maanden geleden
Reactie op DeniceP
Klopt.. ik had vannacht ook ren gevecht hoor… ik weet ook nog niet wat t be ...
Ik dacht gister laten we de avondfles eens vallen, kijken wat er gebeurd. Kwam hij om 00:15 en 4:30 🙈 daarna niet meer willen slapen… toch maar weer terug naar droomvoeding om 22:00 en dan nacht om 3:00
7 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Ik bied nu 5x180+6 aan sinds dit weekend, omdat hij nu uit zichzelf een fle ...
Ik geef in de fles van 23u 180+6, maar hij wordt om 04:50u als nog wakker en met een speentje lukte het 'rekken' tot 05:45, dus hij had wel echt trek.
Krijgt 6x150+5, maar in de laatste gaf ik bewust 180+6 om te kijken of hij dan langer zou slapen, maar dat was niet zo. 😋
7 maanden geleden
Reactie op Wondermeer
Zijn er hier meer baby’s die al 180 + 6 schepjes drinken en nog op de 6 fle ...
Mijn baby is ook wel toe aan 180+6, maar idd komt ook na de avondfles van 23 nog om 5, dus dan kom ik niet op 5, maar op 6 flesjes per dag (als ik er max 4u tussen wil laten overdag). Durf dus niet terug naar 5 flesjes, omdat ik dan in de knoei kom met de hoeveelheid. Is 14 weken en weegt ook 6,5kg nu ongeveer.
Wil eigenlijk die voeding van 5 ook 'verkleinen', maar dan wordt hij kwaad 😂 ik zoek dus ook mee naar tips/ervaringen.
Geef overigens in de fles van 23 dus wel 180+6, maar slaapt er niet langer op. Krijgt dus ook standaard meer dat 1 liter.
7 maanden geleden
Reactie op Wondermeer
Zijn er hier meer baby’s die al 180 + 6 schepjes drinken en nog op de 6 fle ...
Die van ons ook 180 + 6 en zit nog op een late avond fles en een nachtfles... geef 's nachts wel minder, laatste keer 120+4
Probeer de nachtfles eraf te krijgen maar vooralsnog geen succes.
Hij is 5,6 kilo en 13 weken
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Ik geef in de fles van 23u 180+6, maar hij wordt om 04:50u als nog wakker e ...
Dat werkt bij ons ook niet
6 maanden geleden
Reactie op Kleine Kameleon
Dat werkt bij ons ook niet
Bij ons ook niet nee