900 Reacties
6 maanden geleden
Wij gebruiken nu nutrilon en we zitten er over na te denken om over te stappen naar een goedkoper merk.
Welke raden jullie aan en wat is jullie ervaring ermee? Onze jongen heeft alleen reflux, dus we gebruiken Johannes broodpitmeel en infacol omdat hij voorheen nogal last had van krampjes.
6 maanden geleden
Reactie op mvanprooijen
Wij gebruiken nu nutrilon en we zitten er over na te denken om over te stap ...
Zou gewoon proberen van een winkel waar je het vaakst komt. Je hoort toch zoveel verschillende verhalen. Wat voor de één werkt, werkt niet voor de ander.
Hier groeit ons zoontje als kool op Kruidvat voeding, in mijn omgeving alleen maar positieve ervaringen mee. Lees hier ook vaak dat dit totaal niet werkt bij andere kindjes.
6 maanden geleden
Onze zoon had dit ook na 2e rota virus vaccin.. duurde paar dagen toen dron ...
Hoop het! Zit nu in zo'n cyclus weinig drinken, weinig slapen ontevreden mensje ineens..terwijl ze eerst super tevreden en ontspannen was
6 maanden geleden
Reactie op mvanprooijen
Hier ook een meisje met reflux, wij geven kruidvat eigen merk, en ook met johannesbroodpitmeel en sab simplex dan. Ze doet het super goed!
6 maanden geleden
Reactie op mvanprooijen
Wij zijn een week terug overgestapt van Nutrilon naar AH. Gaat prima.
6 maanden geleden
Reactie op Imkebb
Dat is toch natuurlijk gedrag voor zo’n kleintje? Eet je zelf minder vaak d ...
Nou ik vind t vreemd dat bij ophoging dit ook gebeurd. Zeker nu bij 3 maand. Ik kan dus niet elke fles 150 ml geven want dat x8 is veel te veel. Zo blijf je kleine flesjes houden
6 maanden geleden
Reactie op sils
Mijn zoontje blijft maar om de 3 uur komen, zo frustrerend.
Ook al hoog ik ...
Mijn dochter van 3 maanden drinkt overdag ook nog elk 3 uur, ondanks ik haar flesje van 120 naar 150 verhoogd hebt. Wij komen dan uit op 6 flessen per dag. Snachts slaap ze vaak wel door. En als dit niet het geval is komen we zelfs op 7 voedingen. Volgens de “regel” krijgt ze dan teveel. Vanochtend naar het cb geweest en ze groeit gewoon keurig dus ze gaven aan om lekker haar te volgen.
6 maanden geleden
Reactie op sils
Mijn zoontje blijft maar om de 3 uur komen, zo frustrerend.
Ook al hoog ik ...
Bij mijn zoontje was het de eerste week na ophogen echt even wennen voor hem. Hij kwam toch elke keer na 3 uur, terwijl hij nog niet ‘echt’ honger had. Op die manier probeerden wij het wat te rekken en na een week ging het al veel beter!
Wat ook heel erg helpt is niet te snel de fles leeg te laten drinken, hij heeft dan echt een vol gevoel en dit houdt dan ook langer aan.
6 maanden geleden
Geeft er iemand al 4 flesjes van 210+7?
Mijn zoontje gaat na de fles van +- 19u de nacht in, komt vervolgens rond 02:30/03:30 en slaapt daarna tot 7u. Nu geef ik 5 flesjes van 180+6, maar hoe doe ik dat met voeding overdag als hij klokje rond gaat slapen?
Met 4 flesjes van 210+7 (wat ik overigens best veel vind in 1x) krijgt hij over 24u minder voeding binnen dan 5 flesjes van 180+6, maar om tussen 07:00-19:00 elke 3u een flesje van 180+6 te geven is misschien ook net wat té.
6 maanden geleden
Reactie op sils
Nou ik vind t vreemd dat bij ophoging dit ook gebeurd. Zeker nu bij 3 maand ...
Ah zo bedoel je. En kleine flesjes blijven geven? Dat is ook wel natuurlijk gedrag voor zo’n kindje, kleinere porties. Ik ken kindjes die tot hun 1e verjaardag 90-100 cc per keer dronken. Maar dan gewoon wat vaker op een dag.. denk een karakter dingetje ook.
6 maanden geleden
Reactie op Imkebb
Ah zo bedoel je. En kleine flesjes blijven geven? Dat is ook wel natuurlijk ...
Ah kijk nu lees ik een ander verhaal in plaats van al die succes verhalen met grote flessen 😂 dat maakt me onzeker en laat me denken dat het niet goed gaat. Maar het verschilt dus heel erg
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Mijn zoontje gaat na de fles van +- ...
Hier zei CB dat je pas na 4 voedingen gaat wanneer er voldoende gegeten wordt met de hapjes?
Wij bieden nog wel de laatste voeding aan van 23 uur, hij is er nog niet aan toe klokje rond te slapen. Is ook nog wel vroeg, hij is pas net 3 maanden.
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Mijn zoontje gaat na de fles van +- ...
Ik las dat de hoeveelheid melk / gewicht naarmate het kind ouder wordt afneemt. Wat ook wel logisch lijkt, want als je kindje zwaarder wordt kun je niet oneindig doorgaan met ophogen natuurlijk…
Ik zag dit op de site van la leche league, maar geloof dat dit ook wel op zou moeten gaan voor kindjes met kv. Heb dit niet gecheckt ofzo maar voor mezelf ga ik hier wel vanuit.
6 maanden geleden
Hoe doen jullie het met de slaapjes en flesjes.. mijn dochter is 13 weken.. drinkt 5 flesjes van 180+6.. de eerste is meestal rond 5 uur en de laatste tussen 19/20.. eerder sliep ze echt van fles tot fles en is nu steeds langer wakker .. maar ik merk dat tot de volgende fles vaak nog te lang is en dan gaat ze echt jengelen .. niet van de honger want de fles drukt ze dan vaak weg .. ze laat er wel echt 3,5/4 uur tussen ..
6 maanden geleden
Reactie op Shariiina
Hoe doen jullie het met de slaapjes en flesjes.. mijn dochter is 13 weken.. ...
Oh jeetje, dat is wel fijn slapen van fles tot fles 😃 hier al heel vroeg over naar 1 cyclus slaapjes. Ik probeer hem dan tussen 2 voedingen nog even in slaap te krijgen. En anders vervroeg ik het voedingsmoment, ligt ook een beetje aan hoe moe hij is en hoeveel tijd er nog tussen zit maar het is dus wel een beetje puzzelen.