900 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Geeft er iemand al 4 flesjes van 210+7?
Mijn zoontje gaat na de fles van +- ...
Mijn dochter dronk 6x 150ml. Waar ik haar voor de droomvoeding om 23 uur wakker maakte. Van deze fles dronk ze vaak maar 100-120 op en viel dan onrustig in slaap, kwam dan weer rond 6. Nu sla ik de droomvoeding over (laatste fles rond 19), slaapt ze ook door tot 6! Ze krijgt nu dus 5x 165ml om de 3/4 uur, waarvan ze vaak ook nog wat laat staan. Als ik dit met haar gewicht x 150 uitreken is dit te weinig. Maar ze doet het er prima op!
6 maanden geleden
Reactie op Shariiina
Hoe doen jullie het met de slaapjes en flesjes.. mijn dochter is 13 weken.. ...
Ik begrijp niet precies wat jij bedoelt met 'ze is nu tussendoor steeds langer wakker, maar van fles tot fles is te lang'. Bedoel je dan dat ze wakker blijft van de ene fles tot de andere fles?
Dat doen wij niet. Hier is het wakker worden - verschonen - flesje - spelen - knuffelen - slapen. En daarbij geeft hij dus zelf aan wanneer het genoeg is. Als hij slaapsignalen laat zien pak ik hem even rustig bij me en leg ik hem daarna weg.
6 maanden geleden
Ons meisje dronk 6x120=720ml. Dat zijn we 2 weken geleden gaan ophogen naar 5x150 + 1x90 droomvoeding = 840ml. Vorige week naar 120 droomvoeding, 860ml... Kwam ze gister NOG 2x en heeft ze dus 5x150 + 120 + 30 + 60 = 960!!! op. En toen was ze eindelijk weer stil om 2 uur 's nachts. Ze is 11 weken (41+5 geboren dus eigenlijk bijna 13 weken). Wat zouden jullie doen? Kijken of het eenmalig was, of voeding ophogen overdag? Ben bang dat t wat zwaar is voor d'r darmpjes...maar ze gaat gewoon als een speer door al die groei stapjes en ze beweegt veel de hele dag voetjes pakken en op dr zij draaien, dus ze zal het wel nodig hebben misschien??
6 maanden geleden
Mijn zoontje (13weken) krijgt momenteel de syneo pepti voeding. Momenteel weegt hij 8kg en gaven we 7x150ml maar hij leek meer te willen dus zijn we nu naar 5/6x180ml maar nu lijkt hij nog niet genoeg te hebben. Na 2,5 a 3u (overdag) wilt hij terug eten… wordt het niet wat veel dan?
6 maanden geleden
Reactie op Anietje89
5.5kg!
Ik zou zeker ophogen! 180 maken met 6 scheppen en dan weer terug gieten naar 180. Dan ga je steeds met kleine stapjes omhoog en kun je kijken wat haar darmpjes aan kunnen! Werkt hier heel goed.
6 maanden geleden
Reactie op Wondermeer
Ik zou zeker ophogen! 180 maken met 6 scheppen en dan weer terug gieten naa ...
Ons zoontje weeg 5750 en heeft echt genoeg aan 5x150 + 1x120. Het dochtertje van Anietje zou aan 825 moeten zitten en zit daar met 860 al best een beetje boven. Ga je 180 overdag aanbieden (wat overigens geen klein stapje is vanaf 150), zit ze aan de 900 ml overdag met 5 flesjes. Stel dat ze dan ook nog een nachtvoeding wil zit je al heel erg snel over de liter. Ik zou dat echt niet nu al zo snel doen, maar eerst kijken of het tijdelijk was. En desnoods eerst bijvoorbeeld een enkele fles ophogen naar 150+5 zonder af te gieten. Dan als het nog niet genoeg is misschien twee flesjes...
Maar ik moet zeggen dat wij ook een paar van die daagjes hebben gehad laatst en ons zoontje is net zo oud, nu bijna 14 weekjes en heel vergelijkbaar in gewicht aan jouw kindje.
6 maanden geleden
HELP! Ik heb per ongeluk een schep nutrilon te veel gegeven tov de verhouding van het water. Ik wilde 6 scheppen met 180 doen, maar had per ongeluk 150 gedaan. Is dit heel erg? Ik stress m nu!
6 maanden geleden
Reactie op Kleine Kameleon
Ons zoontje weeg 5750 en heeft echt genoeg aan 5x150 + 1x120. Het dochtertj ...
150 + 5 schepjes is 165 ml voeding. 180 + 6 schepjes is 200 ml voeding. Deze gieten wij terug naar 180 dus dan ga je met 15 ml omhoog. Dat is een mooi klein stapje om op te hogen. Ik zou vooral kijken naar wat je baby nodig heeft. Met borstvoeding weet je ook niet hoeveel ml je kleintje binnen krijgt. Die zullen ook vaak boven de liter uitkomen. Elk kindje is verschillend!
6 maanden geleden
Reactie op Wondermeer
150 + 5 schepjes is 165 ml voeding. 180 + 6 schepjes is 200 ml voeding. Dez ...
Ik lees dat ze 150 geven, niet 150+5. Dan zou je met 30 ml omhoog gaan.
6 maanden geleden
Reactie op Anietje89
Met 150 bedoeld ik 150ml water en dan nog 5 schepjes! Dus komt qua ml inder ...
Aha, dat maakt een einde aan de verwarring. 😉
6 maanden geleden
Mijn zoontje van 14 weken krijgt sinds vandaag flesvoeding op aanraden consultatiebureau omdat mijn productie leek af te nemen aangezien ik gister uit 1 borst 30ml haalde. Hij drinkt nu alleen telkens maar 60/70ml flesvoeding en slaapt veel en werd net niet wakker tijdens verschonen en omkleden. Daarna wel, toen dronk hij weer 60ml. Ik ben een beetje bang dat hij nu veeel te weinig binnen krijgt… kan ik dan vannacht niet beter weer borstvoeding geven aangezien ik nu 90 ml kolf in totaal? 😅
6 maanden geleden
Reactie op Mar2033
Mijn zoontje van 14 weken krijgt sinds vandaag flesvoeding op aanraden cons ...
Hmmm wat je kolft is niet perse representatief voor wat er echt in je borst zit.. Kolfde je wel op het moment dat je baby de fles kreeg? Anders bouw je nog verder af ;-)
Ik zou even aanleggen, aanleggen, aanleggen om het weer op te krikken! En anders op het fles-moment even powerkolven.
6 maanden geleden
Hoi dames, ik heb besloten om te stoppen met borstvoeding en te beginnen met kunstvoeding. Ik heb Nutrilon 1 gekocht maar schrok nogal van de prijs!! Is nutrilon wel eens in de aanbieding? Hebben jullie ook tips voor een fijne fles? Ik heb op dit moment Phillips Avent, maar daar komen heel veel luchtbellen in zodra de kleine drinkt (of is dit normaal?). Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties 😁
6 maanden geleden
Reactie op Fvdhm
Hoi dames, ik heb besloten om te stoppen met borstvoeding en te beginnen me ...
Het is volgens mij wettelijk bepaald dat er geen korting mag zijn op voeding van 0-6 maanden.
Ik ben zelf ook voor nutrilon gegaan en durf nu niet meer over te stappen. Maar ik hoor goede verhalen over Hero en Kruidvat voeding en dat is volgens mij een stuk goedkoper.
Let er bij de Avent fles op dat het ventieltje van de speen aansluit bij het gaatje van de witte ring, anders werkt het niet goed.
6 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Het is volgens mij wettelijk bepaald dat er geen korting mag zijn op voedin ...
Klopt, mag wettelijk niet. Hier onlangs overgestapt van nutrilon naar AH 0-6 maanden. Vanwege de prijs. Wij hebben Dr Browns smalle halsfles met ventiel, vindt ze een fijne fles! Je hebt ook de brede halsfles, die dacht ik wordt gebruikt voor een soepelere overstap van borst naar flesvoeding.