900 Reacties
6 maanden geleden
Mijn zoontje heeft een aantal nachten bijna klokje rond geslapen. In principe zou hij dan over kunnen op 4 flesjes, maar ik ben bang dat hij aan 4 flesjes van 200ml niet genoeg heeft. Hij krijgt nu 5 flesjes van 200ml per dag (180+6).
Hoe doen jullie dat?
Verdelen jullie de voeding die vervalt over de andere flessen of laten jullie die dan gewoon achterwege?
Ik heb ook ergens gelezen dat baby's vanaf 4-5 mndn minder melkbehoefte hebben. Klopt dat? Gaan ze dan al minder melk drinken voordat ze echt 'maaltijden' krijgen?
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Mijn zoontje heeft een aantal nachten bijna klokje rond geslapen. In princi ...
Nee, met 3 maanden is het toch meestal wel rond de 900 ml dat ze vragen. Ik verdeel het inderdaad over de andere flessen. Doe je dat niet, kan je erop wachten dat hij weer vaker gaat komen.
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Dat dacht ik dus ook.. hier krijgt hij nu 5x200 ipv 6x180. Houd ik dit dan ...
Maar je zit met 5x200 aan de bovengrens... ik zou inderdaad voorlopig 5 aanhouden als ik jou was.
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Mijn zoontje heeft een aantal nachten bijna klokje rond geslapen. In princi ...
Bij ons ging dit vanaf de 2 maanden helemaal vanzelf. Hij ging klokje rond slapen en liet daarom de voedingen staan. Dit heb ik overigens wel met het consultatiebureau overlegd omdat overgaan op 4 flessen bij 2 maanden best vroeg is. Antwoord dat ik kreeg was: hij groeit goed (altijd tussen +1 en +2 lijn ) dus jullie mogen hem volgen. Hij is nu 3 maanden en drinkt nog steeds 4 x 180/6 (om 07u, 11u, 15u en 19u).
Ik zou zeggen: proberen kan altijd mits jouw kindje goed op gewicht is etc. Je merkt snel genoeg als ze honger hebben en dan kan je altijd terug naar 5 voedingen.
6 maanden geleden
Onze dochter van 3 maanden drinkt nog steeds 6 flessen van 120 cc. En soms niet helemaal leeg. Ze doet er weer erg lang over ondanks we een grotere speen gebruiken. Ook last ze na 70cc een pauze in van 5 minuten en daarna wil ze opzich wel verder drinken. Ik ben bang dat ze te weinig binnen krijgt. Volgende week maanden moeten we naar het cb dus dan ben ik heel erg benieuwd hoeveel ze weegt en of dit oké is. Meer kindjes van deze leeftijd waarbij ophogen weinig zin heeft?
6 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Onze dochter van 3 maanden drinkt nog steeds 6 flessen van 120 cc. En soms ...
Hier ook hoor! Ze is zelfs al 4 maanden en drinkt 6x 120+4. De groei gaat perfect zo. Had al geprobeerd met een M speen 150+5 aan te bieden maar dat drinkt ze niet op dus ik hou het lekker bij 120+4. Ze hebben met 1/2 maanden 150ml x gewicht nodig, 3mnd 140ml x gewicht en zo elke maand 10ml eraf halen tot 6mnd. De meeste babys op dit forum drinken veel meer maar dat is dus helemaal niet nodig! Mag natuurlijk wel, maar hoeft zeker niet.
6 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Ja, onze zoon drinkt meestal ook ergens tussen de 110-130cc we bieden hem wel altijd 150+5 aan. Meestal drinkt hij 1 fles helemaal leeg, in de middag. In de late avond/nacht drinkt hij soms zelfs 70-90cc. Hij krijgt ook 6 flessen per dag, incidenteel wat meer.
Gisteren bij het CB geweest. Ze gaf aan dat er op dit moment geen reden is tot zorgen, qua lengte is hij boven zijn lijn, hoofdomtrek volgt de lijn. Zijn gewicht is wel wat afgebogen, ze gaf als verklaring dat het kan dat hij net heeft geplast bijvoorbeeld, en omdat hij groeit hoeven we ons op dit moment niet druk te maken.
6 maanden geleden
Reactie op estelerr_
Ja, onze zoon drinkt meestal ook ergens tussen de 110-130cc we bieden hem w ...
Ah fijn om te lezen dat onze dochter niet de enige is. Idd soms rond 23.00u ook maar 90cc. En wat sinds een week ook nieuw is, is dat ze in 2 etappes drinkt. Dus 1e etappe 70cc en dan valt ze in slaap. Slaapt 45 min en wil daarna de rest
6 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Ah fijn om te lezen dat onze dochter niet de enige is. Idd soms rond 23.00u ...
Ohh ja dat herken ik zelf niet bij onze zoon. Hij is pas 3mnd maar sinds een week of langer steeds met de tong de speen wegduwen na ongeveer 60-80cc. Steeds opnieuw aanbieden, hij duwt dan weer weg maar soms hapt ie dan wel weer en zo drinkt hij dus uiteindelijk 110-130cc. Beetje dubbel want wil hem ook niet dwingen te drinken maar het lijkt soms een nieuwe fase waarin hij met zn tong experimenteert. Ik kijk het nog even aan, en ga nog een extra weegmoment doen tijdens inloopspreekuur over een paar weken als dit zo aanhoudt. Want als ik zo zit te rekenen komt hij wel vaker uit op een lager aantal ml voor zijn gewicht.
6 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Wij zijn pas sinds een dag of twee naar vijf flessen, zoontje is ruim 15 weken. En we moeten nog maar zien, kan goed tijdelijk zijn... vraagt hij er weer 6, krijgt hij er 6.
6 maanden geleden
Reactie op Kleine Kameleon
Wij zijn pas sinds een dag of twee naar vijf flessen, zoontje is ruim 15 we ...
Mijn zoontje is bijna 18 weken, we hebben een halve week op 5 flessen (5x200) gezeten maar daar redde we het steeds niet mee. Ik werd er gek van dat ik in de ochtend al stress had of we het wel gingen halen met 5 flessen tot hij weer naar bed ging. We zijn nu weer terug naar 6 flessen (5x160 en 1x200). Geeft voor ons allebei veel meer rust. Hij krijgt gewoon als hij vraagt en ik heb geen stress meer, want laat hij er nu maar 2,5uur tussen komen we nog steeds prima uit 😁. Eerste fles rond 06.00 en laatste rond 18.30.
Het moment dat hij klaar is voor een fles minder komt vast vanzelf wel.
6 maanden geleden
Reactie op Cherylx58
Mijn zoontje is bijna 18 weken, we hebben een halve week op 5 flessen (5x20 ...
Ik geef je groot gelijk! Geef je de fles van 200 ml dan voordat hij gaat slapen?
6 maanden geleden
Reactie op Cherylx58
Mijn zoontje is bijna 18 weken, we hebben een halve week op 5 flessen (5x20 ...
Hier kwam er afgelopen nacht ook weer een nachtvoeding bij.
6 maanden geleden
Hoii! Vraagje, ik ben sinds gistermiddag gestopt met borstvoeding omdat na weken prutsen met flessen/weinig groei mijn zoontje eindelijk een fles pakt. Nu drinkt hij niet meteen 180 weg (hij is 15 weken en 6.5 kg), maar nu net 120ml, maar dit drinkt hij in 7 minuten weg… heb een speen 3 van avent voor 1+ maand erop. Moet ik een kleinere speen halen of doe ik iets anders niet goed? Voedhouding let ik op en ik doe ook de fles redelijk plat houden😄
6 maanden geleden
Reactie op Mar2033
Hoii! Vraagje, ik ben sinds gistermiddag gestopt met borstvoeding omdat na ...
Welke voeding geef je? Ik zou met normale voeding zeker beginnen met speen 1 nu om te kijken wat die doet.
6 maanden geleden
Ik geef rond 23:00 al weken de laatste fles. Deze drinkt ze altijd helemaal op. Ik maak haar hier niet voor wakker want ze slaapt en drinkt hem gewoon op.. daarna slaapt ze ook meteen verder tot de volgende ochtend. Sochtens drinkt ze echter echt weinig. Met moeite 100 ml.
De avond fles laten vallen lukt niet want als ik haar niet om 2300 wakker maak komt ze rond 00.00, Max 00.30.. iemand tips???