900 Reacties

6 maanden geleden

Luxeprobleem hier: Mijn zoontje kreeg totaal 5 flessen van 200ml op een dag. Hij dronk ze de laatste tijd niet altijd allemaal meer op, maar zat gedurende de dag wel op 920-1000ml. Nu heeft hij vannacht doorgeslapen (laatste fles om 18:30 en moesten m om 07:00u wakker maken net). Hoe doen jullie dat qua aantal flessen en dutjes? Mijn zoontje gaat altijd rond 18:30-19:00u naar bed. Hij krijgt 5 flesjes van 200ml aangeboden elke 3-4 uur, maar als we hem dus niet om 07:00u wakker zouden maken, dan komt dat niet lekker uit. Nu krijgt hij de volgende flessen: 7, 10, 13, 16, 19, maar dit is dan weer niet handig ivm de dutjes. Hij zou om 09:00u zijn eerste moeten doen, daarna waarschijnlijk om 12:00u weer, maar voordat hij slaapt én als hij wel 2 slaapcyclussen aan elkaar wil en kan plakken, moet hij om 13u zijn flesje alweer.. hoe doen jullie dat?

6 maanden geleden

Reactie op SPMx

Luxeprobleem hier: Mijn zoontje kreeg totaal 5 flessen van 200ml op een dag ...
Heerlijk zeg! Ik schuif overdag altijd met zijn flesjes, net wat uitkomt met slapen en waar hij behoefte aan heeft. Ik maak hem nooit wakker voor een flesje, dan maar wat later en zit er misschien iets minder tijd tussen die en de volgende. De enige flesjes die (redelijk) vast staan zijn de eerste en laatste.

6 maanden geleden

Me meisje zit nu op 150 cc en is 15 weken oud 3 maandjes dus ze krijgt een fles wanneer ze honger heeft en snachts krijgt ze het nog maar 1 keer

6 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Ik geef rond 23:00 al weken de laatste fles. Deze drinkt ze altijd helemaal ...
Komt vanzelf is mij verteld. Mijn zoontje laat de laatste tijd steeds wat staan, maar heeft nog wel behoefte aan deze fles. Mij is verteld dat wanneer hij straks hapjes mag dit vanzelf eraf gaat.

6 maanden geleden

Wat doen jullie als hij 's nachts komt, 2 uur eerder dan de gebruikelijke tijd? Hij kwam vanochtend om 6 uur in plaats van 7:30 en heeft nu weer om 9:30 uur een fles. Ik zat zo op 7,11 14.30, 18 uur, 23 uur. Vaak 3 ook en nu dan 6 uur smorgens.

6 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Wat doen jullie als hij 's nachts komt, 2 uur eerder dan de gebruikelijke t ...
Wij hebben nog geen vast schema, we volgen de baby. Dus als hij in de nacht komt voor voeding, dan geven we dit ook. Het ritme van de dag wordt nu nog door hem bepaald. We hebben dan ook geen vaste tijden voor voeden, dit ligt er aan hoe laat hij zijn dag begint. Af en toe sturen we iets bij, voornamelijk als hij een kort dutje doet en het te lang duurt tot de volgende voeding, dan vervroegen we deze. Of als hij opeens weer wilt slapen en ook slaapt, dan voeden we hem wat later. Ik maak hem overdag ook niet wakker voor voeding, tenzij er extreem veel tijd tussen zit (4 uur of langer bijvoorbeeld). Misschien slaapt ze een langer dutje straks waardoor je uiteindelijk weer op het zelfde tijdstip uitkomt?

6 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Wij hebben nog geen vast schema, we volgen de baby. Dus als hij in de nacht ...
Heb in de middag na,2.5 uur een 135ml gegeven.. en toen daarna weer de avond fles van 19 uur.. dus straks nog 23 uir of 23.30. Hij wordt hier wel wakker voor en dan hoop k een keer doorslapen maar hij komt altijd rond 3 of 4. En soms om 2 en 5🫠🫠🫠

6 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Heb in de middag na,2.5 uur een 135ml gegeven.. en toen daarna weer de avon ...
Ik hoor wel vaker dat kindjes rond 23:00 wakker worden, zou dit komen door de droomvoeding? Wij hebben dit niet gedaan, hij kwam destijds zelf rond die tijd wat wel relaxed was. Nu doet hij dat heel soms nog ergens tussen 22:00-00:00 maar meestal komt hij in de nacht ergens tussen 01:00-02:00 of tussen 04:00-06:00 (slaapt dan meestal nog door tot 7:00-08:00). De laatste tijd wordt hij beide tijden wakker in de nacht, maar het is elke keer weer een verassing 😅 nu ik nog verlof heb niet zo erg maar zou het wel fijn vinden om ook een wat voorspelbaarder ritme te hebben overdag. Hebben jullie dit ritme ‘aangeleerd’ of is dat zelf zo gekomen?

6 maanden geleden

Zijn er ook kindjes al zonder laatste voeding? Ik dacht gisteravond probeer het is en ze sliep gewoon door tot 6:45 zoals altijd. Dus 4 flessen van 180 op. Zal het niet te weinig zijn? Morgen 4 maanden en denk bijna 7kg.

6 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Zijn er ook kindjes al zonder laatste voeding? Ik dacht gisteravond probeer ...
Hier! Ik geef nu overdag 4x 200 (180+6) en 1 klein flesje tussendoor van 135 (120+4).. ben anders ook bang dat ie t niet redt met 4 flesjes. Ik geef om 7, 11, 15, 17 klein flesje en dan om 19u weer. Maak m dus wel om 7 wakker als hij nog slaapt 's ochtends.. anders komt t helemaal niet uit. Hij dronk hiervoor 5x200, dus durf het nog niet aan om minder te geven. Elke 3u 200 drinkt hij niet op, maar dat is/was ook nog een optie.

6 maanden geleden

Reactie op SPMx

Hier! Ik geef nu overdag 4x 200 (180+6) en 1 klein flesje tussendoor van 13 ...
Goed idee om 17:00 nog iets extra te geven! Vaak komt ze om 18:00 precies als wij gaan eten haha. Is dat ook gelijk opgelost. Ga dat eens proberen!

6 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Goed idee om 17:00 nog iets extra te geven! Vaak komt ze om 18:00 precies a ...
Ja precies!! Ik dacht zo zit er wel 2u tussen en krijgt hij iets meer dan 4x200 binnen 😊

6 maanden geleden

Wanneer merkte jullie dat jullie kindjes behoefte hadden aan grotere flessen. Onze dochter is 15 weken en bijna 7 kilo en zit nog op flessen van 150 om de 4 uur. Pas dacht ik dat ze behoefte had aan meer omdat ze nog best wat zuigbehoefte heeft na haar flessen en heb ik is 180cc aangeboden maar na die fles moest ze ineens best veel spugen alsof het dan toch iets te veel was

6 maanden geleden

Reactie op avb97

Wanneer merkte jullie dat jullie kindjes behoefte hadden aan grotere flesse ...
Ze krijgt trouwens 5 flessen want snachts slaapt ze door. De fles van 23:00 uur drinkt ze vaak maar half op omdat we haar daarvoor wakker maken en ze dan nog half slaapt

6 maanden geleden

Reactie op avb97

Heb je gelijk 30ml meer gegeven of eerst 10ml? Haar maagje zal er eerst aan moeten wennen.

6 maanden geleden

Reactie op avb97

Hier bij onze zoon precies hetzelfde. Bijna 15 weken en krijgt precies om de 4 uur, 150! Alle flessen gaan helemaal op. Weekje geleden geprobeerd 180 te geven maar hij leek weer meer kramp te krijgen en op te geven. Nu twijfel ik wanneer weer te proberen….

6 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Ja hier sinds deze week, geen late voeding meer. Ze krijgt 4 x 210 en gaat meestal allemaal op. Bij 5 flessen liet ze overdag opeens steeds veel staan. Toen besloten de late voeding weg te laten en ging in 1x goed. Slaapt zelfs beter, tot ca. 7.00u. Daarvoor met avondvoeding vaak tussen 5.00 en 6.00 al wakker.

6 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Ja, baby 16 weken. Sinds 3 weken geef ik 7,11,15,19 fles. De eerste en laatste 210 en de andere 2 180. De ene keer drinkt ze alles op en soms laat ze weer wat staan.

6 maanden geleden

Reactie op MaraDinne

Heb je gelijk 30ml meer gegeven of eerst 10ml? Haar maagje zal er eerst aan ...
Ohhh jaa ik heb meteen 180 gedaan maar dan ga ik dit is per 10cc ophogen! Kijken of dat beter gaat. Dankjewel!

6 maanden geleden

Gisteren voor de 1e keer 4 flessen van 210+7 gegeven waarvan de laatste een papfles was. Hij heeft van 21.15 tot 9.15 geslapen. Wat heerlijk was dat om even een keer wat bij te kunnen tanken! De papfles deed bij mijn oudste ook wonderen!