900 Reacties
6 maanden geleden
Mijn zoontje slaapt soms (bijna) klokje rond en soms komt hij voor een nachtvoeding. Tellen jullie de nachtvoeding dan als 'extra' of tellen jullie die echt mee bij de 1 liter per dag?
Heb namelijk ook gehoord dat t wordt aangeraden om de nachtvoeding gewoon als extra te zien en overdag dan gewoon de hoeveelheid aan te houden die ook zonder nachtvoeding wordt gedronken (hier dus 5x200ml). Mijn zoontje komt dan met nachtvoeding alleen wel over de liter 😋
6 maanden geleden
Reactie op MamaJJ
Gisteren voor de 1e keer 4 flessen van 210+7 gegeven waarvan de laatste een ...
Doe je papfles in een andere fles of gaat dat gewoon met de normale fles?
6 maanden geleden
Nou hier 16 weken en hij komt nog elke 3 uur soms 4 uur hoor.. snap niet dat ik zoveel lees dat iedereen doorslaapt en maar 4 of 5 flessen geeft. Ik zit er op 6 en vaak 7. Drinkt zijn 165 soms ook niet op en komt dan 3 uur of 3.5 uur toch weer. Geen idee hoe ik dit kan veranderen. Kan het moeilijk naar binnen proppen.
6 maanden geleden
Reactie op HelloBaby101
Nou hier 16 weken en hij komt nog elke 3 uur soms 4 uur hoor.. snap niet da ...
Ik snap je gevoel. Hier net zo.
Gemiddeld 7 flessen.
Hij slaapt vanaf een uur of 20:00 tot 01:00/02:00 en dan weer tot 04:00/05:00. Die twee momenten wilt hij echt drinken.
Dus hij laat maar 1x over de gehele 24 uur er 5 uur tussen zitten en dat is in de avond. Daarna herpakt hij z’n ritme weer van om de 3 uur drinken, soms een uitschieter met 4 uur er tussen maar dat is minimaal.
Mijn zoontje is bijna 16 weken.
Als ik zo naar ons eigen schema kijk, heeft hij ook echt dit nog nodig. Want als we de 2 flessen van de nacht missen, dan mist hij 2x 165 ml op de 24 uur. Want zoals je al zegt; kan het er niet inproppen. Hij drinkt al 165 ml per keer en kan dit niet gaan verhogen. Want met 165 ml spuugt die toch weer vaker melk terug als met 120 ml.
Dus ik snap je gevoel hierin, al die succes verhalen. Ik begon er ook onzeker over te worden maar zoals je ziet, we zijn niet de enige ❤️
6 maanden geleden
Hoe dan dat zoveel kindjes er 4 uur tussen laten overdag?! Bij ons begint ze na 2 uur 15 echt te morrelen. Dit kunnen we dan nog rekken tot 2,5 uur maar dat is echt de max. Alleen als t met d'r slaapjes uit komt dan pakt ze 3 heeeel soms 3,5 uur. En ophogen geen optie, ze doet nu 20/25 minuten over 180+6 en zit dan prima vol. Ik vind het zo zoeken, doen wij wat verkeerd? 🤔
6 maanden geleden
Reactie op Anietje89
Hoe dan dat zoveel kindjes er 4 uur tussen laten overdag?! Bij ons begint z ...
Onze dochter van 17 weken wilt overdag ook nog graag om de 3 uur drinken. We geven dan flesjes van 150+5. Denk dat we niks verkeerds doen maar elk kindje een andere behoefte heeft.
6 maanden geleden
Ja,hier vannacht ook weer 2 uur en 5 uur en nu probeer ik te rekken al wil ik wel liever nu geven ron 8.15/30 want dan ik weer rond 12 geven en dan 15.30/16 en dan 19.30 voor bed gaan..
Hij komt echt om 23 of half 23.30 en wordt echt wakker en krijzen voor die nacht flessen... het is niet anders
6 maanden geleden
Reactie op Anietje89
Hoe dan dat zoveel kindjes er 4 uur tussen laten overdag?! Bij ons begint z ...
Mijn zoontje laat er soms langer tussen doordat hij lang slaapt. Dus 6/7 uur ochtendfles, daarna is hij 1,5 uur wakker en slaapt hij bijna 2 uur. Als we in bad gaan of gaan douchen slaapt hij daarna ook langer en tijdens het wandelen slaapt hij ook zo 2 uur.
6 maanden geleden
Ons zoontje krijgt nu 165 ml per keer.
Overal hoor en zie ik dat kindjes er dan +- 4 uur tussen laten t.o.v. de 120 ml en 3 uur voorheen.
Maar ons zoontje houd lekker de 3 uur aan met de verhoging naar 165 ml.
Hij slaapt meestal van 19:00 tot 0:00/01:00 aan een stuk en vanaf hij dan wakker word begint het ritme.
Dan is het elke 3 uur drinken.
Als je het optelt zit ik dan over de 1.000 ml per 24 uur.
Maar als ik kleinere flesjes geef is hij echt niet meer verzadigd en huilt hij heel veel.
Heb ook 1x de 180 ml geprobeerd die uiteindelijk met schepjes 200 ml word maar ook dan hoor ik hem na 3 uur.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Hij zit nu ook boven de 1.000 ml maar ligt nu zonder tegenstribbelen of huilbuien heerlijk tevreden in z’n bedje te slapen.
Note: voorheen toen hij rond de 800 ml per 24 uur kreeg was hij heel huilerig en niet zo tevreden als nu.
6 maanden geleden
Reactie op DeniceP
Lekker geven naar behoefte! Wij geven 5x 180+ 6 scheppen en 1x 120! Zit ook ...
Oh dat stelt me wat gerust. Bij mij gaven ze aan dat ik dit niet standaard moest toestaan namelijk.
Hij is bijna 16 weken en dan mag die ook oefen hapjes, misschien speelt het mee dat hij zo toe is aan wat anders.
6 maanden geleden
Oh en, hoe verplaatst je zijn ritme het beste?
Hij slaapt van 19;00 tot 0:00/01:00 aan een stuk door en vanaf dan elke 3 uur weer. Maar het mooiste zou zijn dat we dit gaan verplaatsen naar de nacht. Dus rond 23:00/01:00 laatste fles en dan pas weer als die wakker word na zo’n 5 a 6 uur.
Maar hoe pak je het beste die verschuiving aan? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
6 maanden geleden
Reactie op Mar2033
Hoii! Vraagje, ik ben sinds gistermiddag gestopt met borstvoeding omdat na ...
Hoi! Wij hebben ook zo'n kleine gulzigaard. Ondanks z'n 4 maanden gebruiken wij zelfs nog een prematuurspee, op aanraden van de lactatiekundige. En antikoliekflessen van brown. Bevalt hier goed. Hij doet nu keurig 20 minuten over een fles. Zou inderdaad een kleiner speentje proberen!
6 maanden geleden
Reactie op sils
Oh en, hoe verplaatst je zijn ritme het beste?
Hij slaapt van 19;00 tot 0: ...
Bij ons ging dit vanzelf, is nu 14w en doet dit al een aantal weken. Komt nu meestal 1x na de laatste voeding van 19/20u. Of hij meldt zich 01:00-2:00 of 4:00-6:00. Sommige nachten komt ie rond beide tijdstippen.
Weet niet of het zo werkt, want ons zoontje meldde zich vaak zelf destijds tussen 22:00-00:00. Maar ik lees vaak over droomvoedingen, misschien kun je het proberen om hem rond die tijd te voeden?
De oudste bleef er altijd 3-4uur tussen houden totdat hij volgens mij iets van 7mnd was 😅 toen liet hij er langer tussen in de avond. En uiteindelijk ook in de nacht. Dus met mijn ervaring heb je er geen invloed op, maar ligt echt aan je kindje en moet die daar zelf naartoe werken.
6 maanden geleden
Hi,
Is er iemand die 210/7 geeft aan een baby van bijna 4 maanden?
Ons zoontje drinkt sinds 2 maanden al 4 x 180/6 (veel in één keer i know… maar hij ging al klok rond slapen en liet er zelf zo veel tijd tussen)
210/7 raden ze over het algemeen af vanwege de grote hoeveelheid, maar ons menneke drinkt het wel zo op….. ik heb het gevoel dat hij behoefte heeft aan meer, vandaar dat ik het had geprobeerd.
Maar in deze twijfel ik of ik mijn gevoel moet volgen of toch het bij 4 x 180/6 moet houden. 5 x 180/6 is niet echt een optie want dan zou ik om de 2,5u hem een voeding moeten geven ipv om de 4 uur 🤓
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar Nutrilon Forte of paar daagjes eerder te beginnen met hapjes….
6 maanden geleden
Reactie op sils
Ja een droomvoeding heb ik geprobeerd. Maar toen ging hij gewoon z’n 3 uur ...
Ohh dat is wel jammer van de droomvoeding dat het niet echt heeft geholpen. Hopelijk trekt hij het gauw door het lange slapen in de nacht! Of wellicht dat iemand anders de gouden tip heeft!