900 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Meintje2021
Hi,
Is er iemand die 210/7 geeft aan een baby van bijna 4 maanden?
Ons zo ...
Volgens mij moeten ze tm 6 mnd met 1 liter oer dag doen..dus zou niet zoveel ophogen. Das overvoeden zei het CB. Je kan idd forte proberen. Mijn zoontje had er erge krampen van ik mengde 1 schepje en bij 2 flessen op een dag 2 schepje gilde hij heel hard dus ben gestopt.
6 maanden geleden
Wat doen jullie als je baby bijv 30 of 50 ml laat staan. Die van mij komt dan weer eerder voor de volgende fles. Gevolg is dat er eigenlijk totaal geen ritme onstaat van 7,11,15,19,23.
Vannacht weer elke 2.5 uur en nu 3.45min later..drinkt hij minder en laat hij 50 ml staan van de 165ml.
6 maanden geleden
Reactie op Meintje2021
Hi,
Is er iemand die 210/7 geeft aan een baby van bijna 4 maanden?
Ons zo ...
Ik geef hier om de 3,5u voeding overdag (180+6) en 's middags een klein flesje (als hij klokje rond slaapt, meestal komt ie wel om 5u 's nachts).
Als ik hem wakker moet maken na klokje rond slapen, dan doe ik:
7/7:30 200ml, 10:30/11:00 200ml, 14:00/14:30 200ml, 17:00 135/170ml (ligt eraan hoeveel honger), 19:00 200ml. 😊
6 maanden geleden
Reactie op HelloBaby101
Wat doen jullie als je baby bijv 30 of 50 ml laat staan. Die van mij komt d ...
Misschien sprongetje en daardoor vaker kleine beetjes drinken? Hier laat hij er ook geen 4u meer tussen (ookal krijgt hij 200ml en drinkt hij het op). Eerst wel, dus ik vermoed sprong 4.. 😊 3,5u lukt nét aan, meestal na 3u al wel honger hoor.
6 maanden geleden
Reactie op SPMx
Misschien sprongetje en daardoor vaker kleine beetjes drinken? Hier laat hi ...
Ja,sprong 2.5 week. Het is ook sinds toen begonnen.. ik zie nog ruim 2 weken🫠
6 maanden geleden
Zit beetje met een luxe probleem. Sinds kort lukt het prima met 4 flessen van 180. Ze slaapt dan van 19u tot 7e. Maar nu is het zo dat ze vaak gelijk spuugt na de fles, denk ik teveel in 1x in dr maagje. Ze heeft nu een schema van 7/11/15/18:30.
Ik denk dat we dan terug gaan naar 5x 150 maar vind de tijden dan best lastig omdat ik dr vaak al na de 4 uur moet geven omdat ze er zelf niet om vraagt. Zal ze dan 5 flessen wel accepteren. Iemand een fijn schema van 5 voedingen tussen 7 en 19?
6 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Ja dat zal je hebben met 5 flessen, anders kan het niet toch? Je kan moeili ...
Ja klopt. Misschien is het kindje op dat moment dan nog niet toe aan een 3 dutjes schema.
Mijn zoontje is morgen 15w maar drinkt 6x120+4 hierdoor dus 4 dutjes overdag en 1 nachtvoeding. Ik zie het niet gauw gebeuren dat hij over gaat naar 3 dutjes gezien de flessen die hij drinkt.
6 maanden geleden
Een tijdje geleden gingen wij van 6 flessen naar 5x200cc (180+6). Mijn zoontje is vanaf de geboorte al gevoelig voor krampjes en we merkte dat het met die grote flessen weer wat terug kwam (was helemaal weg geweest dankzij de extra care voeding die hij nog krijgt). Toen zijn we weer naar 6x150+5 gegaan. Krampjes weer weg. Vandaag heb ik voor het eerst een dag gewerkt en heeft mijn vriend per ongeluk een fles te weinig gegeven: 5x150+6. Kleine had er niets van, gewoon normale tijd naar bed...
Maar als ik nu overga naar 5 flessen, zou ik dan gewoon een fles moeten laten vervallen of dan toch ophogen naar die 200cc?....
Hij weegt nu 7,1 kilo, groeit goed. Wil de 5 flessen wel weer proberen maar ben bang dat hij weer krampjes krijgt door de grote hoeveelheid in 1x..
6 maanden geleden
Reactie op NLa
Lijkt mij niet handig met slaaptijden rond de 4 maanden wil je naar drie sl ...
Hm ja gaat ze inderdaad niet redden met dr 3 dutjes. Om 13:00 slaapt ze sowieso.
Heb nu trouwens tussendoor veel laten boeren en ging al stuk beter met spugen. Ook is ze erg verkouden misschien komt het ook wel daardoor.
6 maanden geleden
Ik vraag mij op of mijn dochter voldoende binnen krijgt:
Dronk 6x 165 ml. Dronk vaak niet alles op, laatste tijd merkten we dat ze overdag de 165 opdronk. Maar de laatste voeding om 22/23 uur maar 100 a 130 ml opdronk en ik haar flink wakker moest maken voor deze fles, wat ik ook wel zonde vond eigenlijk. Dus ben ik nu aan het proberen 5 flessen van 200ml per dag. Maar ze drinkt ze nooit allemaal op. Ze krijgt gemiddeld zo’n 860ml per dag binnen nu (met 6 flessen was dat gemiddeld zo’n 910/920). Het maakt voor haar niet uit hoelaat ze de laatste fles krijgt: nu krijgt ze hem om 19:30 en slaapt ze tot 5:30, voorheen met de droomvoeding sliep ze ook tot 6 ongeveer. Maar krijgt ze nu met die 5 flessen dus wel genoeg binnen? Of moet ik haar toch weer wakker gaan maken voor die laatste fles?
6 maanden geleden
Reactie op srmvj
Ik vraag mij op of mijn dochter voldoende binnen krijgt:
Dronk 6x 165 ml. ...
Als je dochter meer nodig heeft gaat ze wel om meer vragen 😁 hier een fijne richtlijn voor hoeveel voeding ze nodig heeft!
6 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx3
Als je dochter meer nodig heeft gaat ze wel om meer vragen 😁 hier een fijn ...
Dit komt meer overeen met het drinkgedrag van mijn zoontje dan de 150ml x gewicht nu met 3mnd. Heb ernaar gevraagd op het CB omdat ze toch rekende met 150 maar eigenlijk zei ze er niets over, behalve dat sommige kindjes nou eenmaal meer of minder drinken 😅
5 maanden geleden
Reactie op Aad24
Hoeveel voeding geven jullie eventueel in de nacht als hij overdag 5 flesse ...
Mijn zoontje krijgt overdag eigenlijk 4 flessen en ‘s nachts 1 (6/10/14/18/01 ongeveer) hij slaapt overdag soms 2 uur en soms 1,5 uur tijdens een dutje waardoor we met een wakkertijd van 1:45 en 20/30 min over een fles doen goed uitkomen.
5 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx3
Als je dochter meer nodig heeft gaat ze wel om meer vragen 😁 hier een fijn ...
Geld dit voor flesvoeding?
Ik vind overal de formule 150xgewicht