900 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op HelloBaby101
Denk sprong vier... hier ging het beter bij week 18.
Denk bij ons ook sprong vier. Hij is inmiddels 19 weken
5 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Zou goed kunnen ja. Ze is ook ontzettend rusteloos. Hadden jullie er ook in ...
Ja hij kwam,2x ipv 1x. Nu sinds een week weer 1 keer. Dus denk dat de sprong voorbij is
5 maanden geleden
Hoe vullen jullie de tijd op na wakkertijd en de fles?
Ons 'schema' is nu als volgt:
6.30u
10.30u
14.30u
18.30u
22.30u
Meestal valt ze na de fles in slaap en slaapt dan 45 min. Daarna haal ik haar naar beneden en leg haar in de box. Dat is ze de ene x sneller zat dan de andere keer. Nu heeft ze na de fles van 14.30u niet geslapen omdat ze daarvoor een uur in de wagen heeft geslapen. Dus ze is al een tijd beneden in de box en was het om 16.30u zat. Over 2 uur krijgt ze de volgende fles. We proberen haar dus in die 2u terug in bed te leggen maar dat lukt vaker wel dan niet..
Iemand die zijn schema/tips wil delen?
5 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Ons 'schema' is nu ...
Hier als volgt (zoontje is 4 maanden):
7.00 uur opstaan en fles, daarna spelen.
9.00-10.00: dutje
Wakker maken, knuffelen, spelen, wandelen, kleine boodschap.
11.00 uur fles, hierna weer even spelen.
12.00-14.00 slapen
14.00 wakker maken, spelen oid.
15.00 fles, hierna spelen.
16.00-17.00 dutje.
17.00 uur wakker maken, mee koken, aan tafel, hapjes gaan we nu mee starten, rondje wandelen.
19.00 fles en naar bed.
Zoontje weigert sinds paar dagen fles van 23.00 uur, laten het nu maar zo, laten hem nu slapen.
Wissel het spelen wel af. Hij vindt het prima even te spelen in de box, maar is het op een bepaald moment ook wel zat. Als hij net uit bed komt wil hij sowieso niet graag liggen, dan in de wipstoel. Babygym vindt hij leuk. En dan wandelen, waardoor hij vooral veel kan kijken.
Schema is vanuit de slaapgids, sinds er overdag meer structuur in zit slaapt hij veel beter in de nacht. Hier werkt het dus heel goed, vind het zelf ook erg fijn (ben soms beetje chaotisch en hiermee lukt het beter om te plannen).
5 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Ons 'schema' is nu ...
Ons zoontje is nu 15 weken en is vaak 2u na het wakker worden weer moe. Ons schema op de dagen dat we thuis zijn is (globaal) als volgt:
7:00 wakker, dan een fles en spelen.
9:00 - 10:00 slapen. Hierna gaan we spelen of lekker wandelen
11:00 fles en weer spelen
12:00 - 14:00 slapen en daarna weer spelen
15:00 een fles en daarna spelen/boodschappen doen/ of ik geef de fles in een koffietentje/op een terrasje
16:00 - 16:45 slapen. Hierna gaan we spelen. Dan in de triptrap newborn set tijdens het eten koken en eten. Daarna nog weer even spelen.
18:45 de fles zodat hij om 19:00 naar bed kan.
Spelen kan hier van alles zijn. Hij speelt oa zelf in de box en onder zijn babygym. Hij doet ook veel aan tummy time, dat vind hij namelijk geweldig. Maar we lezen ook boekjes, ‘praten’ met elkaar, doen vliegtuigje, dansen, zingen liedjes, kietelen, lopen door het huis en kijken overal naar, voelen samen aan verschillende structuren etc.
5 maanden geleden
Ik lees dat jullie baby na de fles gaat spelen. Bij ons is het zo dat ik hoop dat ze na de fles in slaap valt en daarna mee naar beneden komt om te spelen
5 maanden geleden
Eerste nacht zonder fles..hij is nu 19 weken bijna. kwam wel om 3.30 maar lukte met speen tot 6
5 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Ons 'schema' is nu ...
Wij hebben geen vaste tijden maar wij proberen zo veel mogelijk: slapen - verschonen - voeden - spelen - verschonen - slapen
Soms komt het niet zo uit omdat hij een kort dutje doet en het dan nog geen tijd is om te drinken (nog geen trek/dorst), als het voedingsmoment binnen de wakkertijd (1,5-2uur) valt dan is het voedingsmoment voor het slaapje, en als het buiten de wakkertijd is dan haal ik weleens het voedingsmoment naar voren of proberen we een dutje.
Spelen is meestal op schoot of in de box. Wat oefeningen (armpjes en beentjes masseren, bewegen), zingen en dansen, samen op bed/grond liggen en kletsen, kijken wat grote broer doet. Soms gaat hij mee aan tafel in de newborn kuip.
Naar buiten doe ik soms tijdens wakkertijd of soms net voor het dutje zodat hij in de wagen slaapt.
5 maanden geleden
Reactie op HelloBaby101
Eerste nacht zonder fles..hij is nu 19 weken bijna. kwam wel om 3.30 maar l ...
Hier ook vannacht de eerste nacht zonder fles. Van 19:30-6:15 geslapen. Zo trots 🥰. Sinds we met hapjes zijn gestart ging het al steeds beter. Denk dat zijn maagje langer gevuld is nu?
5 maanden geleden
Hee allemaal, ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben. Kleine is van 20 maart en krijgt 5 flessen per dag waarvan in de ochtend en laatste avondfles (22.00-22.30) 210cc krijgt. Laatste tijd struggelen we vaak met z’n flessen. De flessen van 210cc drinkt hij op of houdt een beetje over maar die andere 3 zijn echt drama.. misschien dat hij toe is aan 4 flessen per dag ipv 5?
5 maanden geleden
Reactie op IriissP
Hee allemaal, ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben. Kleine is van 20 ma ...
Herkenbaar! Alleen wij doen 4X150+5 en 1x180+6..
Soms tussendoor niet goed flessen leegdrinken. Geprobeerd naar 4x180 te gaan maar dat drinkt ze niet op.
Ze poept en plast goed, dus denk dat dit maar weer een fase is…
5 maanden geleden
Reactie op IriissP
Hee allemaal, ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben. Kleine is van 20 ma ...
Ja, dit was bij ons ook zo. Ze liet overdag veel staan met 5 flessen. Hebben de laatste eraf gehaald ongeveer 4 weken geleden en nu gaan alle 4 flessen op. Tijden ongeveer 7-11-15-18.15 uur.
5 maanden geleden
Ik vraag me af hoe je van 5 naar 4 flessen gaat. Onze zoon drinkt 5 flessen van 200cc (180+6) op een dag, hij drinkt ze allemaal keurig leeg. Hij krijgt ze om 06.30, 09.30, 12.30, 15.30 en 18.30. Daarna slaapt hij de nacht netjes door tot 06.00.
Nu merk ik dat hij ineens wat langer over zijn flessen doet (hij drinkt ze nog steeds leeg), hij krijgt nu ook 2x op een dag een vast hapje (1x fruit, 1x groente, zoveel hij wilt, denk dat we op 2 a 3 ijsklontjes zitten - ik heb een beetje gekke vormen dus weet niet precies hoeveel het is haha).
Maar nu vraag ik me af: als ik straks naar 4 flessen ga, valt er dan gewoon een weg, of hoog je die flessen dan op zodat hij nog steeds 1000ml krijgt? Dan is het 4x250 en dat is volgens mij veel te veel in één keer voor zijn maagje - maar geef je het niet, heeft hij dan niet te kort aan het eind van de dag??
Hij is trouwens van 01-03 en groeit tot nu toe perfect.
5 maanden geleden
Wellicht kunnen jullie even met mij meedenken!
Onze zoon van 4,5 maand (grote jongen, 7,5 kilo en 71cm) drinkt al geruime tijd 5 x 180+6. Hij slaapt door van 21.00 tot 08.00. Sinds een week ongeveer komt hij echter steeds eerder voor zijn flesje. 3 uur tussen de flesjes halen we zelden, meestal zit het rond de 2.5 uur. Langer dan 10 min extra rekken gaat écht niet. Hierdoor komen we bijna weer uit op 6 flessen. Ophogen naar 5x210+7 lijkt mij wel erg veel.. en een extra fles gaan geven ook. Wat is hierin wijsheid?
5 maanden geleden
Reactie op Boysmama03
Wellicht kunnen jullie even met mij meedenken!
Onze zoon van 4,5 maand (gro ...
Geef je al een oefenhapje?